ایجاد فضای سبز در خانه

قطعا ایجاد فضای سبز در خانه برای آن دسته از افرادی که عاشق فضای سبز، گل و گیاه هستند. سبب ایجاد حس آرامش و طراوت خواهد شد. روش های ساده و مختلفی برای ایجاد فضای سبز در خانه وجود دارد که در ادامه شما را با آنها آشنا می کنیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

فلاور باکس

امروزه استفاده از فلاور باکس ها برای ایجاد فضای سبز خانه طرفداران بسیاری دارد. فلاور باکس ها جعبه های توخالی از جنس های بتنی، فلزی، سفالی، سنگی، پلاستیکی و چوبی هستند که درون آن ها از گل و گیاه پر شده است.

شلف و استند

از دیگر روش های ایجاد فضای سبز نصب شلف هایی جهت قرار دادن گلدان، استفاده از استندهای گل، گلدان آویز و… در بخش های مختلف خانه می باشد. قرار دادن درختچه ها و گیاهان آپارتمانی نیز از دیگر روش های ایجاد فضای سبز داخل خانه می باشد.

کمد و میزهای قدیمی

یکی از روش های خلاقانه برای ایجاد و طراحی فضای سبز در خانه، استفاده از کمد و میزهای قدیمی می باشد. می توانید کمدهای کهنه را با کمی خلاقیت و رنگ آمیزی به یک ویترین پر از گل و گیاه تبدیل نمایید و در بخش های مختلف خانه از آن ها استفاده کنید.

روف گاردن

برای خانه هایی که تراس ندارند استفاده از روف گاردن برای طراحی فضای سبز بسیار مناسب می باشد. برای ایجاد روف گاردن باید توجه داشته باشید که از کف پوشی مناسب استفاده نمایید تا از نفوذ رطوبت و آب به فضای داخلی جلوگیری شود. می توانید با انواع گل، گیاه و درختچه های زیبا و وسایل تزئینی یک روف گاردن زیبا بسازید و با قرار دادن میز و صندلی ساعت ها در این بخش خانه بنشینید و لذت ببرید. قیمت روف گاردن بستگی به نوع متریالی و متراژی دارد که می خواهید در بام خود سوار کنید.

گیاهان رونده

استفاده از گیاهان رونده و پیچکی در اطراف پنجره ها و دیگر بخش های خانه می تواند در زیبایی منزل و ایجاد فضای سبز خانه مناسب باشد.

فضای سبز بالکن

از دیگر روش های ایجاد فضای سبز در خانه، استفاده از فضای سبز در تراس خانه یا تراس سبز می باشد. می توانید با توجه به متراژ تراس و سلیقه ی خود فضای سبز متفاوتی در تراس خود ایجاد نمایید.

پاسیو

پاسیو بخشی در محیط داخل خانه با نورگیری بسیار خوبی است، که برای ایجاد فضای سبز و زیبایی محیط بسیار مناسب می باشد.

فضای سبز پشت پنجره

برای اینکه یک فضای سبز در پشت پنجره داشته باشید می توانید زیباترین پنجره را انتخاب کنید. سپس با کمک شلف و گلدان های بزرگ و کوچک یک فضای سبز زیبا را خلق کنید. همچنین می توانید با کمک فلاورباکس ها در زیر پنجره یک باغچه خانگی زیبا خلق کنید. یکی از مناسب ترین گل های برای داخل خانه که در فنگشویی نیز بسیار معروف است گل یشم است که می توانید از آن استفاده کنید.

باغچه مصنوعی

ساخت باغچه مصنوعی در خانه یکی دیگر از روش های ایجاد فضای سبز در خانه می باشد. از جمله مزایای این روش می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است و نسبت به باغچه طبیعی کم هزینه تر خواهد بود. در صورت داشتن باغچه مصنوعی نیازی به کود و آبیاری نیست.

باغچه های مصنوعی را می توانید با توجه به سلیقه ی خود به عنوان فضای سبز داخل خانه، تراس یا حیاط در ابعاد دلخواه ایجاد نمایید.

برای ساخت باغچه ی مصنوعی می توانید از المان های مصنوعی مانند گل و گیاه یا چمن های مصنوعی استفاده نمایید. این المان ها به راحتی نصب خواهند شد و دیگر نیازی به کاشت گیاهان طبیعی نخواهد بود.

دیوار سبز

یکی از زیباترین راه های ایجاد فضای سبز داخل خانه استفاده از دیوار سبز می باشد. از دیوار سبز می توان در بخش های مختلف خانه استفاده کرد. از آن جایی که ممکن است دیوار سبز در معرض نور آفتاب قرار نداشته باشد. معمولا از گیاهانی برای دیوار سبز استفاده می شود که برای رشد به نور کمی نیاز دارند. گرین وال در طراحی فضای سبز ویلا نیز باعث با ارزش شدن و زیبا دیده شدن آن خواهد شد. لذا گرین وال علاوه بر ایجاد زیبایی در خانه باعث خنک شدن فضا، تصفیه ی هوا و… خواهد شد.

انواع طراحی دیوار سبز

دیوار سبز به سبک های مختلفی اجرا و نصب می شود که برخی از مهم ترین آن ها عبارت است از:

دیوار سبز پلیمری: در این روش سازه از نمد پلیمری ساخته شده است. در این گرین وال گیاهان در ردیف های عمودی قرار گرفته و نسبت به دیگر روش ها جدیدتر می باشد.

دیوار سبز هیدروپونیک: تنها تفاوت این روش در نگه داری و سیستم آبیاری گیاهان می باشد. آبیاری به نوعی است که از هدر رفتن آب جلوگیری کرده و آبرسانی به حالت چرخشی انجام می شود.

دیوار سبز کابلی: در طراحی این دیوار از کابل های ضد زنگ استفاده می شود. و معمولا برای گیاهانی که به سرعت رشد می کنند و پر از شاخ و برگ هستند مناسب است.

دیوار سبز شبکه ای: دیوار سبز شبکه ای قابلیت نصب و اجرا به صورت مستقل و برای جداسازی فضا را ندارد و باید بر روی دیوارها نصب شود. معمولا برای این سیستم فضای سبز از گیاهان بالا رونده استفاده می شود.

دیوار سبز مدولار: این روش برای فضاهای کوچک مناسب بوده و وزن سازه بیش تر است و برای گیاهانی که به کندی رشد می کنند مناسب می باشد.

اجرای محوطه سازی

جهت اجرای محوطه سازی و طراحی فضای سبز با اصول فنی، کیفیت و قیمت مناسب می توانید با گروه مشاوره طراحی فضای سبز نادی به شماره 22265014-021 در تماس باشید.

آدرس: تهران، خیابان شریعتی، خیابان یزدانیان، سیمای جنوبی، روبروی بوستان نسیم، گروه محوطه سازی نادی

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.