به‌روزرسانی اندروید ۱۱ برای گوشی هوشمند نوکیا ۹ پیور ویو لغو شد

شرکت HMD Global گوشی‌های هوشمند با برند نوکیا را با سیستم عامل اندروید احیا کرد. در روزهای اولیه، این شرکت به دلیل ارائه به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری به موقع به عنوان یک شرکت بسیار خوش قول شناخته شده بود. با گذشت سال‌ها، سهام این شرکت با رشد بسیار خوبی مواجه شد و این شرکت نیز گوشی‌های بیشتری از برند نوکیا را عرضه کرد اما آرام آرام، شرکت در تنها چیزی که به آن معروف بود شروع به افول کرد. این شرکت فنلاندی اکنون به وضعیتی رسیده است که مجبور شده به روزرسانی وعده داده شده برای آخرین گوشی پریمیوم خود را لغو کند. همراه چیکاو باشید.

دیروز، HMD Global فاش کرد که گوشی هوشمند بالارده نوکیا پیورویو ۹ (PureView 9) آپدیت اندروید ۱۱ را که کاربران مدت‌ها منتظر آن هستند، دریافت نخواهد کرد. این دستگاه بخشی از برنامه اندروید وان است. از این رو، قرار است دو آپدیت اندروید و سه سال آپدیت امنیتی دریافت کند.

اما متأسفانه، این شرکت تنها توانسته است یک آپدیت اندروید (اندروید ۱۰) را در اواخر سال ۲۰۱۹ و بلافاصله پس از عرضه گوشی در بازار ارائه دهد. این گوشی ابتدا قرار بود آپدیت اندروید ۱۱ را در سه ماهه دوم ۲۰۲۱ دریافت کند. اما بعداً به سه ماهه سوم ۲۰۲۱ به تعویق افتاد اما هرگز محقق نشد و اکنون نیز شرکت ام اچ دی گلوبال اعلام کرده است که این آپدیت هرگز ارسال نخواهد شد، اما چرا شرکتی چنین معتبر دست به چنین اقدامی می‌زند و به روز رسانی وعده داده شده را ملغی اعلام می‌کند؟

صفحه نمایش گوشی هوشمند نوکیا ۹ پیور ویو  - چیکاو

جالب اینجاست که شرکت ام اچ دی گلوبال تصمیم گرفت در پنجمین سالگرد فعالیت خود برای تولید گوشی‌های برند نوکیا این موضوع لغو آپدیت را اعلام کند. این شرکت «ناسازگاری بین دوربین و نرم‌افزار» را دلیل اصلی لغو به‌روزرسانی ذکر می‌کند.

اگر فراموش کرده اید، شایان ذکر است که این نکته را یادآوری کنیم که، نوکیا پیور ویو ۹  در پنل پشتی گوشی از ماژول دوربین پنجگانه بهره می‌برد. این ماژول دوربین را شرکت Light برای این گوشی رده بالای نوکیا توسعه داده است. از آنجایی که اکنون شرکت لایت از صنعت گوشی‌های هوشمند خارج شده است، بنابراین هیچ راهی وجود ندارد که تولید کننده این گوشی یعنی ام اچ دی گلوبال بتواند دوربین را برای نسخه جدیدتر اندروید بهینه کند.

 گوشی هوشمند نوکیا ۹ پیور ویو  - چیکاو

به هر حال، این گوشی همچنان به‌روزرسانی‌های امنیتی را دریافت می‌کند و کاربران می‌توانند از تخفیف ۵۰ درصدی بر روی خرید گوشی هوشمند نوکیا ایکس آر ۲۰  (Nokia XR20) برخوردار شوند تا بتوانند از امکانات و تجربه استفاده از سیستم عامل اندروید ۱۱ بهره‌مند شوند.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.