چی بازی کنیم؟

تا حالا شده بخوای بازی کنی ولی ندونی چی بازی کنی؟ مثلا تصور کن تو یه جمع خانوادگی هستی و واقعا حوصلت سر رفته. خب بازی با گوشی لذت کافی رو بهت میده؟ اینکه هرکس یه گوشه بشینه و واسه خودش با گوشیش بازی کنه این جمع خانوادگی رو هم نابود می کنه. شاید بهتر باشه به بازی های گروهی تری فکر کنی که جذاب تر از بازی های موبایل باشن. شاید تو ذهنتون بازی هایی مثل منچ و اسم فامیل اومده باشه. ایناهم خوبن ولی باید دنبال یه مجموعه از بازی ها باشیم که هر تعداد با هر سنی بودیم و هر میزان که زمان داشتیم، مناسب این شرایط بازی ای پیدا کنیم. اگه نمیدونی راه حل چیه با ما همراه باش.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بردگیم چیست؟

بردگیم (Boardgame) که بهش بازی رومیزی هم میگن همون راه حلیه که دنبالش بودید. اگر با این دسته از بازی ها آشنایی ندارید باید بگم واقعا نصف عمرتون به باد رفته. بهترین بازی های جهان که حتی جای بازی های کامپیوتری رو دارن میگیرن تو ایران کمتر شناخته شده و این اصلا اتفاق خوبی نیست. خرید بردگیم یکی از پرتکرارترین خرید ها در کشور های اروپایی شده و این روزها بردگیم ها به رتبه یک بازی ها در خانه تبدیل شدن. شاید اسم بردگیم برای شما آشنا نباشه ولی قطعا خود بردگیم ها برای شما آشنا خواهند بود. این بازی ها در دهه 70 به بازی های فکری معروف بودن. بازی هایی مثل مونوپولی و  راز جنگل از این دست بازی ها بودن. اینم باید بدونید که شطرنج و تخته نرد جزو بردگیم ها محسوب میشن و یکی از قدیمی ترین های این دسته هستن. اما این بازی ها کلاسیک بودن و تمام سلایق رو پوشش نمیدادن پس بردگیم ها توسعه پیدا کردن و تمام سلابق رو دربرگرفتن. فقط کافیه وارد دنیای بردگیم ها بشید تا ببینید این دنیای جذاب چطوری کل بازار سرگرمی رو دستش گرفته.

بردگیم ها انواع و اجزای متفاوتی دارن. معمولا یا کارت دارن یا صفحه یا مهره یا توکن یا کاغذ و قلم و …. اما کم و زیاد بودن قطعات بازی باعث باعث بالا پایین رفتن قیمت این بازی ها نمیشن. خیلی از مواقع ایده ی بازی ها باعث بالا و پایین رفتن قیمت بازی ها میشن. ایده ها در عصر تکنولوژی حرف اول رو میزنن. تو بردگیم هم همینه. شما بردگیمی رو انتخاب میکنید که ایده ی جذاب تری داشته باشه. اما شما چه بردگیمی رو دوست دارید؟ بیاید باهم بفهمیم.

انتخاب بردگیم

یکی از سخت ترین مراحل خرید، انتخاب جنسه. بردگیم ها هم از این ویژگی پیروی میکنن. همونطور که شما تو خرید کفش سایز پا و مدل کفش و زیبایی کفش از لحاظ سلیقه رو در نظر می گیرید برای بردگیم هم باید سن گروهی که باهاشون بازی میکنید، حداقل و حداکثر تعدادتون، حداکثر زمانی که دارید و سلبقه بردگیمی تون رو در نظر بگیرید. به طور مثال اگر شما معمولا بین 2 تا 4 نفرید و سنتون بیشتر از 8 ساله و حدود 40 دقیقه هم زمان دارید بردگیم سیلور برای شما مناسبه ولی این که شما انتخابش کنید یا نه به سلیقه بردگیمی شما برمیگرده.

بعضی وقتا همه شرایط خرید بردگیم خاصی رو دارید ولی اون بازی برای شما مناسب نیست. فرض کنید شما میخواید یه بازی کامپیوتری مثل قارچ خور رو بازی کنید و تا حالا بازی نکردید. اگر همون اول کار بازی رو از مرحله غول بازی شروع کنید هم جذابیت بازی از بین میره هم بازی برای شما به شدت سخت میشه. بردگیم ها هم همینن. شما باید بازی ای رو انتخاب کنید که با سطح شما تناسب داشته باشه. بردگیم ها سطح سختی دارن که معمولا در ویژگی های بازی ها ذکر نمیشه. شما باید با فروشنده مشورت کنید و بازی ای رو بخرید که مناسب شما باشه. اکثر فروشنده ها به این موضوع اهمیت نمیدن و فقط فروششون براشون مهمه. شما باید از فروشگاهی خرید کنید که این مشاوره رو به صورت رایگان به شما ارائه بده. در انتهای مقاله یکی از این فروشگاه ها رو به شما معرفی خواهیم کرد.

معرفی 3 بردگیم برای تعداد بالا

تصور کنید رفتید مهمونی و می خواید بردگیم بازی کنید. خب باید بازی ای داشته باشید که مناسب تعداد بالا باشه و خیلی هم سخت نباشه. چون توی مهمونی ها هر سنی ممکنه بخواد بازی کنه. باهم چند تا از این بازی ها رو بررسی میکنیم.

بازی کودتا

این بازی مخصوص کساییه که خوب بلوف میزنن و ادعا هم میکنن. یا اینکه میخوان این ویژگی رو تو خودشون تقویت کنن. با تعداد 2 تا 6 نفر میتونید بازی کنید و زمانی حدود 30 دقیقه رو از شما میگیره. این بازی تکرار پذیری خیلی زیادی داره و وقتی درگیرش بشید یهو میبینید چند ساعته که دارید بازی می کنید.

بازی استوژیت

این بازی برای کسایی که دوست دارن ذهن حریف رو بخونن و دیگران رو گمراه کنن عالیه. این بازی به شما کمک میکنه جزئیات رو بهتر ببینید و ذهن حریف ها رو تحلیل کنید. از 2 تا 8 نفره می تونید بازی کنید و حدود 45 دقیقه از شما وقت میگیره. بهتون قول میدم وقتی بازی تموم شد از تموم شدنش ناراحت می شید و تا دفعه بعد که دوباره بازی کنید بی صبرانه منتظر می مونید.

بازی شب مافیا

اگر مافیا دوست دارید و می خواید با حرف زدنتون همه رو شگفت زده کنید شب مافیا بهترین بازی تو این سبکه. هرچند که راز هیتلر محبوبیت خیلی بالایی داره اما شب مافیا با نقش های متنوع و جذابی که داره همه رو شگفت زده کرده. از 5 تا 10 نفر می تونید بازی کنید و حدود 75 دقیقه وقت شما رو میگیره.

از کجا بردگیم بخریم

همونطور که گفتیم باید از جایی بازی بخرید که به شما اهمیت بدن. بهتون مشاوره رایگان بدن تا بهترین بازی رو بخرید و در صورت مشکل داشتن بازی مشکل رو برطرف کنن یا بازی رو پس بگیرن. تو صنعت بردگیم بازی های فیک و تقلبی که جنس قطعاتش خیلی بده زیاده و باید به جایی اعتماد کنید که معتبر باشه و ضمانت اصل بودن بازی رو به شما ارائه کنه.

بازیسل بهترین فروشگاه بردگیم در کل ایرانه و بهترین کارشناس ها رو برای مشاوره به مشتری ها انتخاب کرده. بیشترین اهمیت رو به مشتری میدن و حتی اگر قصد خرید نداشته باشید بهتون کمک می کنن تا سوال و مشکلتون حل شه. هر ساعتی از شبانه روز می تونید پیام بدید و راهنمایی بگیرید. تخفیف های دوره ای و مسابقات جذاب اینستاگرامی بازیسل رو نباید فراموش کرد. کلی جایزه و تخفیف در انتظارتونه. اگر دوست دارید یه تجربه بی نظیر از خرید بردگیم رو تجربه کنید همین الان به www.bazisell.com مراجعه کنید و لذت یه خرید خوب رو بچشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.