آلتراسونیک چیست

دستگاه اولتراسونیک یا آلتراسونیک دستگاهی است که توسط فرکانس های مافوق صوت کار می کند و کاربرد های فراوانی دارد. دستگاه های فراصوت انواع و کاربرد های مختلفی دارند. برای خرید التراسونیک و دستگاه های آن احتیاج به شناخت دقیق نیاز های خود دارید. چراکه انتخاب مناسب دستگاه اهمیت بسیار زیادی دارد. همچنین شناخت انواع برند های تولید کننده این دستگاه ها و پشتیبانی از خدمات هم از جمله موارد مهمی است که قبل از تهیه باید آن ها را مد نظر قرار داد. شرکت آماج سونیک می تواند تمامی این خدمات را در اختیار شما قرار دهد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

این دستگاه به حسگر های خاصی نیاز دارد. این حسگر ها برای این است که دستگاه بتواند امواج صوتی را به خوبی دریافت و کنترل کند. این حسگر ها با توجه به محدوده فرکانس به دو دسته صنعتی و غیر صنعتی تقسیم می شوند. اصولا حسگر های دستگاه آلتراسونیک دارای یک فرستنده و یک گیرنده التراسونیک هستند. این حسگر ها می توانند بعد از دریافت امواج و با در نظر گرفتن زمان بازگشت موج و کیفیت آن، اطلاعاتی درباره نوع، عمق و سرعت موانع به دست آورند.

کاربردهای دستگاه آلتراسونیک صنعتی عبارت است از:

  • آبکاری قطعات
  • چربی گیری و زنگ زدائی
  • رسوب زدائی از انواع فیلترها
  • شستشوی تجهیزات ابزار دقیق
  • موتورشوئی و سرسیلندر شوئی
  • شستشوی مدارهای الکترونیکی
  • چربی گیری قطعات صنایع هوائی
  • شستشوی تجهیزات صنایع نساجی
  • پاکسازی انواع فیلترها، کندل ها، لوله ها و

کاربرد التراسونیک در درمان

در فزیوتراپی از امواج آلتراسونیک برای کاهش درد استفاده می شود. همچنین از این امواج برای بر طرف کردن خستگی عضلات و یا کاهش التهاب های موجود نیز استفاده می کنند. این دستگاه ها در سونوگرافی هم کاربرد دارد.

شرکت آماج سونیک برترین تولید کننده دستگاه التراسونیک

شرکت آماج سونیک برترین تولید کننده انواع دستگاه التراسونیک است. این دستگاه عبارت اند از:

۱. دستگاه گان دستی

۲. اولتراسونیک چرخشی

۳. حمام آلتراسونیک

مزایای دستگاه حمام التراسونیک

* این دستگاه از بهترین گزینه ها برای شست و شوی قطعات صنعتی بزرگ است.

* برای دستگاه هایی که آلودگی دارند و به راحتی قابل تمییز شدن نیستند، این روش توصیه می شود. چراکه برخی از این آلودگی ها بدون این روش از بین نمی روند.

* برای تمییز شدن لکه هایی که در نقاط کور قرار دارند این دستگاه بسیار کاربردی است. برای مثال آلودگی هایی که در قسمت هایی قرار دارند که دست به آنها نمی رسد.

* در آخر، اگر تعداد قطعات آلوده زیادی دارید و در طول روز مجبور به تمییز کردن تعداد زیادی از آنها هستید، این دستگاه می تواند بسیار به شما کمک کند.

ابعاد حمام التراسونیک

این دستگاه ها معمولا در حجم بالا ساخته می شوند. محدوده حجم های رایج برای انها از ۱۲۰ لیتر تا ۷۰۰ لیتر می باشد. شرکت آماج سونیک امکان ساخت حمام التراسونیک را به صورت سفارشی و با ابعاد مورد نظر مشتری را دارد.

۴. دستگاه تولید ماسک و دوخت التراسونیک

مزایای دستگاه دوخت التراسونیک

*  به وسیله این دستگاه، عملیات مهر و موم به سرعت انجام می شود. همچنین استفاده از این روش بسیار مقرون به صرفه است و همچنین قوی است.

*  برای انجام عملیات دوخت و دوز به وسیله این دستگاه از هیچ نوع مواد مصرفی استفاده نمی شود. مانند چسب، گیره، نخ و سوزن.

*  نگه داشتن گرما درون دستگاه، برای شما چندان هزینه بر نخواهد بود. همچنین برای پیش گرم کردن آن به زمان زیادی احتیاج نخواهید داشت.

* سرعت تولید با استفاده از دستگاه دوخت آلتراسونیک بسیار بالا است.

* دوختی که توسط این دستگاه انجام می شود بسیار دقیق، همگن و همرنگ با خود پارچه خواهد بود. و استفاده از مواد مصرفی مثل نخ و سوزن به پایان خواهد رسید.

۵. جوش پلاستیک اولتراسونیک

مزایای جوش اولتراسونیک چیست

* در این روش امکان جوشکاری قطعات بسیار پیچیده و ظریف و حساس وجود دارد.

* محل جوشکاری آلتراسونیک ظریف و کوچک است.

* مدت زمان جوشکاری در این روش پایین تر از مدت زمان لازم در جوشکاری معمولی است.

* کیفیت و استحکام این جوشکاری از نوع معمولی آن بیشتر است.

* این روش به اضافه کردن مواد افزودنی نیازی ندارد. این مورد باعث می شود تا آسیب کمتری به محیط زیست وارد شود.

* میزان دقت در این جوشکاری بالا است.

۶. و…

آماج سونیک با ۲۰ سال قدمت در ساخت دستگاه التراسونیک و سابقه همکاری با برترین برند ها است. تمامی مراحل نیازسنجی، طراحی و ساخت دستگاه، پشتیبانی از تعمیرات و سرویس های سالیانه دستگاه، آموزش پرسنل و… جزئی از خدمات آماج سونیک می باشد.

کاربرد التراسونیک صنعتی چیست؟

امواج فراصوت همانند یک ویبره پر قدرت عمل می کنند. آنها به همگن سازی محلول ها کمک می کنند. به عنوان مثال در صنایع غذایی برای اینکه خمیر و یا مایعات را همگن کنند از دستگاه اولتراسونیک استفاده می کنند. از دیگر کاربردهای این فناوری برای عیب یابی قطعات صنعتی پس از تولید آنها می باشد. اگر عیب یا ایرادی در داخل قطعه وجود داشته باشد، توسط این دستگاه شناسایی خواهد شد.

صنایعی که از دستگاه التراسونیک صنعتی استفاده می کنند عبارت اند از:

۱. صنعت الکترونیک و الکتریک

۲. صنعت بسته بندی

۳. صنعت اتومبیل سازی

۴. پزشکی و تجهیزات پزشکی

۵. صنعت اسباب بازی

خرید دستگاه آلتراسونیک با قیمت مناسب

قبل از اقدام به خرید التراسونیک و انواع دستگاه های آن بهتر است به طور کامل با نحوه کارکرد آنها آشنا باشید. همچنین آشنایی با انواع برند ها و قابلیت آنها باعث می شود تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. شرکت صنعتی آماج سونیک ارائه دهنده انواع دستگاه اولتراسونیک با بهترین قیمت و کیفیت در خدمت مشتریان عزیز می باشد. برای مشاهده قیمت دستگاه التراسونیک ، سفارش تولید دستگاه های آلتراسونیک یا خرید دستگاه های اولتراسونیک آماده با کارخانه آماج سونیک یا نمایندگی فروش دستگاه التراسونیک آماج سونیک در ارتباط باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.