کاربرد تلفن اینترنتی چیست؟

تلفن اینترنتی یا همان تلفن ابری جز پرکاربردترین تکنولوژی های عصر حاضر میباشد که تاثیر معجزه آسایی در پیشرفت کسب و کارها دارد. در بسیاری از مواقع با امکاناتی که این تکنولوژی در اختیار مشتریان شما قرار می دهد ، شاهد افزایش رضایت انها خواهید بود.  امروزه با افزایش خدمات اینترنتی در محیط وب ، بسیاری از بیزینس ها به تهیه تلفن اینترنتی ترغیب شده اند. برای استفاده از این امکان فوق العاده دو حالت وجود دارد : استفاده از نرم افزارهای عمومی و یا استفاده از نرم افزار های اختصاصی.
برای بهره گیری از بستر تلفن اینترنتی بایستی نکاتی را در نظر داشته باشید و انتظارات خود را در خصوص بهره گیری از آن بسنجید. در ادامه ۴ پارامتر مهم را شرح می دهیم.

۱- هزینه :

پارامتر اول بحث هزینه آن است. تلفن ابری در بحث کاهش هزینه سازمان ها موثر است ؛ چرا که با سرو سامان بخشیدن به تماسها و مدیریت انها، سرعت انجام کارها افزایش میبابد و کمترین اختلال ممكن در پاسخگویی به مشتریان خود را تجربه خواهید کرد. از طرفی این خطوط به روی بستر اینترنت هستند و به سخت افزار پرهزینه ای نیاز ندارند.

۲- عدم وابستگی به مکان ثابت :

پارامتر دوم بحث وابسته بودن به مكان مشخص است. از آنجایی که خطوط تلفن اینترنتی توسط بستر اینترنت ارائه می شوند ، مانند خطوط مخابراتی به محل خاصی وابسته نیستند و شما براحتی میتوانید محل  کار خود را تغییر دهید و یا طبق سناریوی خاصی در هر مکانی به تلفن خود پاسخ دهید. در واقع عملا به مكان خاصی وابستگی ندارید و از این ویژگی جالب تکنولوژی ویپ می توانید برای دورکاری استفاده نمایید.

۳- پهنای باند :

پارامتر سوم  بحث زیر ساخت است. چنانچه در محلی مستقر هستید که پهنای باند مناسب برای سيستم تلفن ویپ وجود ندارد ، حتما به شرکت ارائه دهنده مرکز تماس خود مطرح کنید. در این حالت نرم افزار های اختصاصي مركز تماس در اختیار شما قرار می دهند تا از کیفیت مطلوبی برای تماس های خود بهره مند شوید.

۴- بهبود خدمات :

پارامتر چهارم کمک به مديران کسب و کار است. برخی از قابلیت های مركز تلفن ابری از جمله شنود تماس ، صندوق صوتی ، مانیتورینگ مکالمات ، تماس های گروهی و … می تواند به مدیران در راستای پیشرفت کسب و کارشان کمک بسزایی کند.

نحوه کار تلفن ثابت اینترنتی :

تلفن اینترنتی بر خلاف خطوط مخابراتی که از کابل کشی استفاده می کنند و دردسر های فیزیکی خاص خود را دارند ، از اینترنت برای برقراری ارتباط بهره میبرد. همین موضوع باعث محبوبیت و رایج شدن این نوع خطوط در چند سال اخیر شده است. در مشاغل مختلف میتوان بطور همزمان تماس داشت . به عنوان مثال اگر کسب و کار شما دارای دو شعبه در در دو شهر مختلف باشد ، میتوانید از یک شماره برای برقراری تماس های هر دو شعبه استفاده نمایید. در این حالت با داشتن یک شماره تلفن ثابت اینترنتی ، بطور همزمان در دو شهر میتوانید تماس های دو طرفه داشته باشید. این ویژگی باعث افزایش رضایتمندی مشتریان شده و در این میان تماسی از دست نمی رود. علاوه بر این قضيه با استفاده از اپلیکیشن ها و نرم افزار های مخصوص ویپ می توانید بعد از زمان کاری و  در هر مکانی با مشتری خود در ارتباط باشید. در این صورت نیاز به استخدام پرسنل بيشتر نخواهید داشت و در هزینه ها صرفه جویی خواهد شد. اگر قصد خرید تلفن اینترنتی را دارید به ده نکته مهم زیر توجه فرمایید:
۱- قابلیت مانیتورینگ و گزارش گیری تماس برای بررسی کیفیت تماس را داشته باشد.
۲- از پروتکل های ايمن برای برقراری تماس استفاده شود.
۳- از سيستم تلفن گویا و صف تماس در سناریوی تماس پشتیبانی کند.
۴- امکان استفاده از صندوق صوتی و ضبط مکالمات وجود داشته باشد.
۵- از قابلیت شنود مکالمات برای مدیران کسب و کار پشتیبانی کند.
۶- قابلیت دایورت شدن تماس ها و فالومی را ساپورت کند.
۷- بسته به رند بودن شماره و کیفیت خدمات هزینه قابل قبول و مناسبی داشته باشد.
۸- امکان استفاده از خطوط تلفن اینترنتی در موبايل و سيستم های کامپیوتری وجود داشته باشد.
۹- تعریف داخلی به تعداد مورد نیاز را پشتیبانی کند.
۱۰- امکان ایجاد محدودیت و سطح دسترسی های مختلف برای بخش های مختلف سازمان را داشته باشد.
در انتخاب سرویس دهنده خدمات ویپ ، بایستی این موارد را در نظر داشته باشید.  البته تمام امكانات به موارد بالا ختم نمی شود و بسته به نوع خدماتی که در اختیار شما قرار می دهند ، کمی متفاوت است. مشاوره با افراد فنی در این حوزه می تواند کمک بسزایی کند. تیم فنی ما با بررسی نیازمندی های سازمان شما ، بهترین راه حل ممكن را ارائه می دهد.

مباحث مهم سیستم تلفنی مجموعه برای مدیران :

بحث پشتیبانی در مرکز تماس ویپ بسیار مهم و حیاتی است. کسب و کار های مختلف با مشتریان زیادی در ارتباط هستند و اگر مشکلی در سيستم تلفن مجموعه ايجاد شود ، تیم پشتیبانی باید در سریعترین زمان ممكن آن را حل کند.
از نکات جالب و کاربردی دیگر  مرکز تلفن ابری میتوان به امکان شخصی سازی ان اشاره کرد. به عنوان مثال می توانید ساعت کاری مجموعه را تغییر دهید و یا تعداد داخلی ها را افزایش دهید.
شنود مکالمات جز پرکاربردترین مسئه برای مدیران سازمان هاست ؛ چرا که با شنود تماسها  عملکرد کارمندان مورد بررسی قرار میگیرد و در راستای بهبود کیفیت مکالمات تاثیرگذار است. از طرفی در فروش هم میتوان از این امکان فوق العاده برای تحليل و توسعه کسب و کار استفاده کرد. به این صورت که با کلمات کلیدی و نیاز  مشتریان بیشتر آشنا می شوید تا راهنمایی جامع تری در اختیار انها قرار دهید. با شنود تماس امکان آموزش با کیفیت تر به کارمندان فراهم می شود. در نتیجه رضایت کاربران بیشتری را بهمراه خواهد داشت. مدیران و کارشناسان با بررسی و آنالیز مکالمات می توانند مشتریان خاص و دائمی خود شناسایی کنند و برای انها اولویت های بالاتری در تماس هایشان در نظر گیرند. به این صورت مشتریانی که اولویت های بالاتری دارند در تماس های بعدی به طور مستقیم بدون اتلاف وقت به بخش مورد نظرشان متصل می شوند.
با بکارگیری سيستم تلفن ویپ ، آینده کسب و کارتان را تضمین کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی ترین بیشترین واکنش نشان داده شده(آرا)
بازخورد (Feedback) های اینلاین
View all comments
محسن موسوی
محسن موسوی
1 ماه قبل

هزینه اش چقدره؟

گروه صعنتی آکام
گروه صعنتی آکام
1 ماه قبل

راه های جدید اینترنتی خیلی جذابن مخصوصا همین تلفن هاشون

مصیب
مصیب
1 ماه قبل

جالبه به حق چیزای ندیده