علت پوسیدگی درب یخچال چیست؟ آموزش تعمیر و صافکاری درب یخچال

پوسیدگی درب یخچال به چه دلیلی رخ می‌دهد و اگر درب یخچال دچار این موضوع شد چه کنیم؟

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

خبر بد در این نوع خرابی ها این است که تعمیر پوسیدگی هزینه های بسیار زیادی برای مشترک ها دارد. اما نگران نباشید در این مطلب قرار است به شما آموزش تعمیر و صافکاری هر نوع پوسیدگی بر روی درب را بدهیم، همچنین نحوه رنگ کردن یخچال را در انتها توضیح خواهیم داد.

تعمیر یخچال فریزر سامسونگ یکی از تخصص های فیکسی است. اگر به دنبال رفع پوسیدگی درب یخچال سامسونگ و هر برند دیگری هستید ادامه مقاله را بخوانید.

بیشترین خرابی و پوسیدگی در یخچال متعلق به کدام قسمت است؟

  • بیشترین زنگ زدگی یا پوسیدگی متعلق به درب یخچال ها است. معمولا این اتفاق برای آن دسته از یخچالهایی بیشتر بوجود می‌آید که آبسردکن یا یخساز بر روی در دستگاه دارند.
  • مورد دیگری که می‌تواند برای یخچال ها بوجود بیاید زیر درب است. در بعضی از دستگاه ها به دلیل سرریز شدن آب از سوراخ تخلیه و مشکلاتی از این قبیل زیر درب دچار زنگ زدگی می‌شود.

پوسیدگی ها می‌توانند عمیق یا سطحی باشند ولی باید به این نکته دقت داشته باشیم که زمانی که خرابی به سطحی رسید که قابل دیدن است باید حتما به فکر تعمیر آن باشیم چرا که ممکن است خسارات دیگری به دستگاه بزند. می‌توانید برای تعمیر ساید بای ساید ال جی با تیم حرفه ای فیکسی در ارتباط باشید.

چگونه می‌توانیم از زنگ زدگی یا پوسیدگی درب یخچال جلوگیری کنیم؟ 

با رعایت بعضی موارد ساده به راحتی می‌توانید از خرابی و آسیب درب یخچال جلوگیری کنید. چند نکته مهم را در نظر داشته باشید.

  1. محفظه زیر آبسردکن را خشک نگه دارید. استفاده بیش از حد و بدون مراقب باعث این امر می شود. اگر به خوبی خشک نکنید زیر ابسردکن را موجب زنگ زدگی می شود.
  2. شیر برقی خراب را تعویض کنید. شیر برقی وسیله ای است که با فشار دادن پدال آب جریان این آب را برقرار و با رها کردن پدال آب, جریان قطع می‌شود. اگر این قطعه معیوب و خراب باشد, آب دقیقا بعد از رها کردن پدال قطع نمی‌شود.
  3.  از قرار دادن یخچال فریزر در کنار اجاق گاز بپرهیزید. یخچال به هیچ عنوان رطوبت ایجاد نمیکند. اما رطوبت هوا می تواند باعث زنگ زدگی و… درب یخچال شود. گرمای اجاق گاز یکی از دلیل هایی است که با گرمایی که در محیط ایجاد می کند باعث رطوبت شده.
  4. داخل یخچال را تا حد ممکن خشک نگهدارید. ظرف هایی که درب آنها باز است باعث ایجاد رطوبت و همچنین گاهی ریختن این مواد درون یخچال باعث زنگ زدن درون یخچال می شود.
  5. درزگیری آبسردکن.  درزهای محفظه تجمع آب آبسردکن را با چسب آکواریوم درزگیری کنید.
  6.  ترک خوردگی و خط و خش‌های درب یخچال را جدی بگیرید

تعمیرات جنرال الکتریک یکی دیگر از تخصص های تیم fixxy است. می توانید برای رفع ایرادات این یخچال با ما در تماس باشید.

آموزش تعمیر پوسیدگی درب یخچال 

اگر پوسیدگی یخچال شما بیش از حد نیست موارد زیر را تهیه کنید.

  • سرکه: دستمالی را بردارید و با سرکه خیس کنید. 24 ساعت اجازه دهید این سرکه بر روی پوسیدگی بماند.
  • جوش شیرین: کمی آب را با جوش شیرین مخلوط کنید تا به صورت خمیر مانندی در بیاید. خمیر را روی محل زنگ زدگی بگذارید پس از گذشت 5 ساعت خمیر را پاک کنید.
  • نمک و لیمو: اول نمک را بعد از آن لیمو را روی محل مورد نظر بریزید بعد از گذشت چندین ساعت موارد را از روی پوسیدگی بردارید.

اگر درب بیش از اندازه دچار پوسیدگی شده است: 

یخچال را خاموش و از برق بکشید. قسمتی را که زنگ زده با سمباده نرم ارارم ارام بکشید. با دستمال خیس روی محل بکشید و بعد از خک شدن محل را با چسب آکواریوم بپوشانید. بعد از اینکه چست کاملا روی محل خشک شد قسمت های اضافی را بردارید. می توانید محل مورد نظر را رنگ کنید.

تعمیر فرورفتگی و گودی درب یخچال

برای تعمیر کردن فرورفتگی درب یخچال و فریزر, ابتدا تکنسین درب یخچال را از لولا جدا کرده تا درب را با خود به کارگاه مخصوص این کار ببرد تا ادامه کار در کارگاه انجام شود. در بیشتر این کارگاه ها دستگاه مخصوصی شبیه به جارو برقی وجود دارد که این امکان را به ما می دهد تا بدون اسیب زدن به بخش های دیگر یخچال و همچنین رگ یخچال آن را تعمیر کند.

اگر خودتان تصمیم به تعمیر دارید:

  1. یخچال را از برق بکشید و خاموش کنید.
  2.  به دلیل اینکه  صافکاری درب یخچال نیاز به زمان زیادی دارد بهتر است یخچال فریزر خالی شود , و مواد غذایی را به جای دیگه منتقل کنید.
  3.  درب آسیب دیده یخچال رو از لولا جدا کنید.
  4.  دستگیره های درب را اگر می توانید جدا و اگر چیز دیگه ای هم روی درب قابل جدا شدن هست را دربیاورید.
  5.  قسمت آسیب دیده را از دیگر موارد جدا کنید. یادتان باشد که از ابزار مخصوص مثل دم باریک و قیچی استفاده کنید و قسمت آسیب دیده رو کاملا جدا کنید.
  6. حال باید مواد مخصوص ضد زنگ و همچنین بتونه را داخل فضایی که گود شده بریزید.
  7. بعد از خشک شدن بتونه ای که در گودی ریخته اید آن را رنگ کنید.
  8. رنگی که مد نظرتان است را آماده کنید و با استفاده از قلم مو به سطحی که آسیب دیده بمالید . صبر کنید تا درب کاملا خشک شود و دستگیره ها را جای خود قرار دهید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 نظر
  1. فریده صمدی می گوید

    خیلی ممنون عالی بود