نمایش رتبه سایت در الکسا (Alexa)

رتبه الکسای سایت‌ها در ایران و جهان حائز اهمیت است؛‌ احتمالا شما هم زمانی که می‌خواهید در سایتی خریدی انجام دهید یا سفارش تبلیغات بدهید به رتبه الکسای این سایت توجه داشته‌اید خصوصا اگر در زمینه سئو و بازاریابی آنلاین فعالیت دارید یا حداقل با آن آشنا هستید بعید است که این ابزار قدرتمند رتبه بندی سایت‌ها را نشناسید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

در این مقاله به سراغ نمایش رتبه سایت در الکسا خواهیم رفت و قصد داریم به شما عزیزان آموزش دهیم که چگونه رتبه‌ سایت خود را در الکسا پیدا کنید و همچنین سایت‌های دیگر را از نظر رتبه الکسا بررسی کنید تا به نتایج بسیار جالبی برسید.

رتبه الکسا چگونه اندازه گیری می‌شود ؟

در بازاریابی دیجیتال یکی از اولین نکات  مهم جذب ترافیک برای وب سایت است؛ روشی مانند سئو برای افزایش ترافیک سایت استفاده می‌شود این روش کاربردی دارای فعالیت‌های نظیر تولید محتوا و ساخت بک لینک و سئو تکنیکال و افزایش سرعت سایت همه‌ی این روش‌ها باعث می‌شود تا وب سایت در کلمه کلیدی‌ها رتبه بگیرد و ترافیک از موتور جستجو گوگل به روش سئو کلاه سفید جذب کنید.

برای رسیدن به ترافیک بالا روش‌های دیگری مانند رپورتاژ آگهی و تبلیغات کلیکی و تولید محتوا و نشر آن در شبکه‌های اجتماعی نیز وجود دارد که برای استفاده از این روش ها در بازاریابی دیجیتال باید برنامه ریزی داشته باشید تا به کاهش رتبه الکسا سایت خود کمک کنید.

بعد از افزایش ترافیک سایت و تولید محتوا برای وارد شدن به سایت اصلی الکسا روی Alexa کلیک کنید همچنین برای کاهش رتبه الکسا این مقاله را از دست ندهید؛ در انتها هدف کسب درآمد از وب سایت است پس به روش ارگانیک ترافیک برای وب سایت خود جذب کنید.

ابزار رتبه بندی الکسا دقیقا بر همین اساس عمل می‌کند یعنی هر سایت را از نظر ترافیک بررسی می‌کند و به هرکدام از این سایت‌ها بر اساس ترافیکی که توانسته در ۳ ماه اخیر جذب کند رتبه می‌دهد اگر رتبه سایت شما در الکسا در حال رشد است به شما تبریک می‌گوییم ترافیک وب سایت شما و به احتمال بالا فروش سایت در حال رشد است.

درو روش‌های کلاه سیاه را خط بکشید

اما روش‌هایی در دنیای بازاریابی دیجیتال و رتبه بندی ابزار الکسا وجود دارد که ترافیک غیرواقعی جذب می‌کنند در این روش‌ها با استفاده ابزارها و روبات‌هایی سعی می‌شود که ترافیکی که واقعا انسان نیستند و صرفا به صورت روبات فعالیت می‌کنند وارد وب سایت کنند که احتمال دارد به سئو وب سایت ضربه بزند.

پس اگر قصد کاهش رتبه الکسا سایت‌تان را دارید به سراغ روش‌های کلاه سیاه نروید تا رتبه شما دچار مشکل نشود و در نظر داشته باشید که برای رسیدن به رتبه خوب در الکسا نباید به سراغ این روش‌ها بروید چون در نهایت نتیجه‌ی مفیدی برای شما نخواهد داشت و کاری غیر اخلاقی است.

محتوا پادشاه است – بیل گیتس

پس روی تولید محتوای سئو شده تمرکز کنید.

آموزش نصب افزونه الکسا (Alexa) برای کروم

احتمالا شما از مرورگر بسیار خوب و قدرتمند گوگل کروم استفاده می‌کنید که در آن از ابزارهای (Extensions) کاربردی وجود دارد که به کاربران امکانات بی‌نظیری برای استفاده در هر زمینه‌ای را می‌دهد.

برای پیدا کردن سریع رتبه هر سایت در الکسا و مرورگر کروم کافی‌ست این افزونه قوی را نصب کنید.

۱. ابتدا مرورگر خود را بروز کنید

ممکن است به دلیل قدیمی بودن احتمای نسخه مرورگری که استفاده می‌کنید در نمایش رتبه سایت در الکسا اختلال پیدا شود پس بهتر است مرورگر گوگل کروم را به آخرین نسخه بروز رسانی کنید تا افزونه الکسا را راحت نصب کنید.

۲. وارد آدرس زیر در مروگر کروم خود شوید

آدرس قسمت افزونه‌های مرورگر گوگل کروم

https://chrome.google.com/webstore/category/extensions?hl=en-US.

۳. جستجوی Alexa

در بخش جستجوی سمت چپ الکسا را جستجو کنید و بعد روی ابزار کلیک کنید.

۴. گزینه Add to Chrome

با زدن این گزینه افزونه برای شما نصب خواهد شد.

حال در ادامه وب سایت شما قابلیت دیدن رتبه الکسا را دارد شما با رفتن به هر وب سایت در قسمت بالای صفحه مروگر سمت راست که نوار افزونه‌ها است می‌توانید روی آیکن الکسا کلیک کرده و وب سایت خود را  از نظر نمایش رتبه سایت در الکسا بررسی کنید.

۲ ترفند رسیدن به رتبه الکسا زیر ۱۰۰۰ ایران

رتبه زیر ۱۰۰۰ ایران در الکسا بسیار خوب است و سایت‌هایی مانند دیجی کالا و آپارات و گوگل در رتبه‌های برتر هستند برای رسیدن به این رتبه ۲ ترفند در ادامه به شما معرفی می‌شود که می‌توانید از هرکدام از این‌ها استفاده کنید.

۱. سئو و بهینه سازی سایت برای موتور جستجو (SEO)

با انجام فعالیت‌های بهینه سازی کلمه کلیدی‌های هدف شما رتبه کسب می‌کنند و با کسب این رتبه ترافیک برای وب سایت شما جذب می‌شود؛ برای رسیدن به صفحه اول گوگل و ساخت بک لینک و تولید محتوا با روش سئو کلاه سفید مشاوره سئو تک سئو را از دست ندهید که برای افزایش رتبه سایت در گوگل بسیار مفید است.

سئو باید به روش سئو کلاه سفید و طبیعی انجام شود اگر بعد از تولید محتوا به سراغ ساخت بک لینک رفتید در نظر داشته باشید که به صورت طبیعی این روش را انجام دهید.

۲. بازاریابی شبکه‌های اجتماعی

این روش‌ در بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی رایج است و این وب سایت‌ها با فعالیت خود و کاربر پسند در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تلگرام و لینکداین سعی می‌کنند اعتبار برند خود را افزایش دهند در نتیجه ترافیک سایت وب سایت نیز افزایش پیدا می‌کند.

در حال حاضر رایج‌ترین شبکه اجتماعی در ایران اینستاگرام است و برای نمایش رتبه سایت در الکسا به گونه‌ای که رتبه الکسای سایت شما خوب باشد باید در اینستاگرام فعالیت کنید.

نتیجه گیری

برای نمایش رتبه سایت در الکسا باید افزونه الکسا را در مرورگر خود نصب کنید و بعد از آن می‌توانید رتبه الکسای هر وب سایتی را پیدا کنید و در ادامه ۲ روش سئو و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را به شما عزیزان معرفی کردیم تا بتوانید رتبه الکسای سایت خود را بهبود دهید.

امیدواریم از این مقاله بهره و لذت برده باشید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.