شیائومی برای راه اندازی دومین شرکت خودروسازی، سرمایه 1 میلیارد یوان را ثبت می کند

غول فناوری چین، شیائومی در تلاش برای ورود به بازار خودرو است. پیشرفت‌های جدیدی در برنامه‌های خودروسازی شیائومی وجود دارد. پس از ثبت شرکت خودروسازی شیائومی در ماه سپتامبر، این شرکت اخیراً شرکت خودروسازی دوم خود را به ثبت رسانده است. طبق برنامه بررسی سازمانی، در ۱۸ نوامبر (۲۷ آبان)، دومین شرکت فناوری خودرو شیائومی با مسئولیت قانونی لی جون تأسیس شد. علاوه بر این، این شرکت دارای سرمایه ثبت شده ۱ میلیارد یوان (۱۵۶.۷ میلیون دلار) است. حوزه کاری این شرکت شامل ساخت خودروهای انرژی نو، توسعه فناوری و… می‌باشد. همراه چیکاو باشید.

شیائومی در پایان ماه مارس سال جاری (فروردین ۱۴۰۰) تولید خودرو را رسما اعلام کرد. این شرکت قصد دارد یک شرکت تابعه کاملاً تحت مالکیت ایجاد کند تا مسئولیت تجارت خودروهای الکتریکی هوشمند را بر عهده بگیرد. سرمایه‌گذاری اولیه ۱۰ میلیارد یوان (۱.۵۷ میلیارد دلار) است. با این حال، این شرکت در ۱۰ سال آینده تقریباً ۶۰ میلیارد یوان (۹.۴ میلیارد دلار) دیگر نیز سرمایه‌گذاری خواهد کرد. لی جون به طور همزمان به عنوان مدیر عامل کسب و کار خودروهای الکتریکی هوشمند خدمت خواهد کرد.

در کنفرانس معرفی محصول جدید شیائومی، لی جون ادعا کرد که شیائومی از زرادخانه موجود خود برای ساخت خودرو استفاده خواهد کرد. این شرکت دارای ذخیره نقدی ۱۰۸ میلیارد یوان (۱۷ میلیارد دلار) و همچنین یک تیم تحقیق و توسعه متشکل از بیش از ۱۰۰۰۰ نفر است. علاوه بر این، دارای سه تجارت برتر تلفن همراه در جهان است.

اطلاعات مربوط به خودرو هوشمند شیائومی - چیکاو

این شرکت امیدوار است از این «مزایا» برای ساخت بهترین اکوسیستم خودروی هوشمند جهان استفاده کند.

در اکتبر سال جاری (مهر – آبان)، شیائومی اعلام کرد که یک تیم خودرو متشکل از ۴۵۳ نفر را تشکیل داده است. این صنعت همچنین انتظار دارد که شیائومی اولین خودروی خود را در نیمه اول سال ۲۰۲۴ به طور رسمی به تولید انبوه برساند.

  • شیائومی با گروه اورگراند مذاکره می کند

بر اساس گزارش ها، گروه اور گرند (Evergrande Group) در حال مذاکره با شیائومی برای فروش ۶۵ درصد از بخش خودروهای الکتریکی خود است. این منبع مدعی است که مذاکرات هنوز در مراحل اولیه است. در حال حاضر هیچ چیز مشخصی در مذاکرات وجود ندارد.

شیائومی با گروه اورگراند مذاکره می کند - چیکاو

با این حال، شایان ذکر است که گروه چاینا اورگرند چین (China Evergrande)، اورگرند اتو (Evergrande Auto) و اورگرند پراپرتی (Evergrande Property) به طور مشترک اعلام کردند که این شرکت در حال تماس با چندین سرمایه گذار دیگر مستقل بالقوه برای بحث در مورد فروش برخی از دارایی‌های شرکت است.

متعاقباً، اورگرند اتو نیز اعلام کرد که می‌خواهند بخشی از دارایی‌های اورگرند را بفروشند، نه کل گروه. اخیراً اتوگرند اتوموبایل یک گزارش اعلام سود صادر کرده است، در حالی که این شرکت تا ۳۰ ژوئن، حدود ۴.۸ میلیارد یوان (۰.۷۴ میلیارد دلار) زیان خالص داشت. برای مدت مشابه در سال ۲۰۲۰، زیان خالص شرکت به ۲.۴۵ میلیارد یوان (۰.۳۸ میلیارد) رسید.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.