ماشین اپل کاملا خودکار خواهد بود و در سال 2025 عرضه می شود

شایعات در مورد پروژه تایتان (Project Titan)، خودروی الکتریکی اپل، مدت زیادی است که در حال پخش است. خود این شرکت به هیچ وجه در مورد این پروژه یا خودرو مورد نظر اظهار نظر نمی‌کند، فقط به دریافت پتنت‌های مربوط به خودروهای برقی ادامه می‌دهد. طبق آخرین اطلاعات داخلی، اپل برنامه‌های اجرای پروژه تایتان را برای مدتی به عقب انداخته بود اما فعالیت‌های این شرکت اخیراً برای ساخت این خودرو شتاب بیشتری گرفته است و ممکن است در سال ۲۰۲۵ یک خودرو کاملاً برقی را معرفی کند. همراه چیکاو باشید.

این اطلاعات توسط مارک گورمن (Mark Gurman) از بلومبرگ با مخاطبان گسترده‌ای به اشتراک گذاشته شد. مهمتر از همه، او مشخص می‌کند که اپل تصمیم گرفته است در کدام جهت حرکت کند. اگر قبلاً در جاده ایستاده بود، تا یک خودروی کاملاً خودران را آزاد کند، یا هنوز سناریوهای خودران محدودی را ارائه می‌داد، اکنون مطمئناً می‌داند که هدفش یک خودروی الکتریکی کاملاً مستقل و بدون فرمان و پدال است. برای تعامل با خودرو، آن‌ها یک صفحه نمایش لمسی ارائه می‌دهند که وظیفه عملکرد سیستم چند رسانه‌ای و سرگرمی را نیز بر عهده دارد.

  • ماشین اپل کاملا خودکار خواهد بود و در سال 2025 معرفی می شود

شرکت کوپرتینویی هیچ جاه طلبی ندارد. چهار سال را برای خود در نظر می‌گیرد تا یک ماشین کاملاً خودران بسازد. این به این معنی است که این خودرو باید در سال ۲۰۲۵ معرفی شود. البته ممکن است در نهایت مهلت‌ها به تعویق بیفتند، زیرا خیلی چیزها به نتایجی بستگی دارد که شرکت در مسیر دستیابی به هدف تعیین شده به دست خواهد آورد.

ماشین اپل کاملا خودکار خواهد بود و در سال 2025 معرفی می شود - چیکاو

اولین موفقیت در راه رسیدن به این رویا در حال حاضر به دست آمده است. این شرکت تراشه‌ای ساخته است که اساس خودروهای الکتریکی را تشکیل می‌دهد. درست است، مشکل گرمایش وجود دارد و باید برای خنک کردن آن راه حلی پیدا کند. برنامه‌هایی برای شروع آزمایش یک تراشه جدید و حسگرهای مختلف وجود دارد، یعنی خودروهای مجهز به فناوری‌های جدید وارد جاده‌ها شوند. این شرکت همچنین در حال مذاکره با بزرگترین تولید کنندگان ایستگاه‌های شارژ الکتریکی برای وسایل نقلیه الکتریکی است. همه چیز برای این که اپل کار – Apple Car بتواند به سرعت در هر ایستگاه شارژ سوخت گیری کند، مهیا شود.

اپل فعالانه به دنبال استخدام مهندسان برای آزمایش و توسعه عملکردهای ایمنی است. در یکی از فهرست‌های شغلی اخیر اپل آمده است: «گروه پروژه‌های ویژه به دنبال یک مهندس مکانیک ماهر است که توسعه سیستم‌های مکانیکی با عملکردهای حیاتی ایمنی را رهبری کند». «شما از اشتیاق خود برای کشف چیزهایی برای کمک به طراحی سیستم‌های ایمنی استفاده خواهید کرد و هدایت آزمایش و اقدام متقابل آن سیستم‌ها را بر عهده می‌گیرید. »

به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای تسریع این پروژه، اپل مهندسان سخت‌افزاری خودرو و خودران بیشتری را استخدام می‌کند. این شامل استخدام سی جی مور (CJ Moore)، مدیر سابق نرم‌افزار خودران تسلا نیز می‌شود.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.