تحقق رویای اشتغال در یکی از قطب‌های اقتصادی دنیا با دریافت ویزای کاری آلمان

آلمان؛ بستری مناسب برای کار در حوزه‌های مختلف

دولت کشور آلمان با سرمایه‌گذاری‌های مناسب در بخش‌های مختلف اقتصادی خود توانسته است بستری مناسب برای ایرانیان و اتباع خارجی ایجاد کند، تا ویزای کاری این کشور را دریافت کنند. دریافت ویزای کاری این کشور نیازمند داشتن رزومه کاری مناسب و مدرک معتبر زبان آلمانی است. سالانه تعداد زیادی درخواست برای مهاجرت کاری به کشور آلمان ارسال می‌شود که به دلیل مزایای کار در این کشور همواره رو به افزایش است. از مزایای دریافت ویزای کاری کشور آلمان می‌توان به امکان دریافت ویزای همراه برای اعضای خانواده اشاره کرد. در این مطلب با ما همراه شوید تا به شرایط دریافت ویزای کاری کشور آلمان بپردازیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

چرا کار در آلمان؟

همانطور که گفته شد، تعداد درخواست ویزای کاری کشور آلمان سالانه رو به افزایش است و افراد زیادی مشتاق ورود به بازار کار این کشور هستند. این محبوبیت در میان شهروندان ایرانی و خارجی به دلیل مزایای فراوان کار در آلمان ایجاد شده است. در این بخش برخی از مهم‌ترین مزایای دریافت ویزای کار آلمان را باهم مرور می‌کنیم.

نرخ بیکاری پایین نسبت به میانگین کشورهای اروپایی

یکی از نکات قابل توجهی که پیش از مهاجرت کاری به آلمان باید بدانید، این است که نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین می‌باشد. این کشور با نرخ بیکاری 5.4 درصد در سال 2021 توانسته است فرصت‌های شغلی فراوانی را برای شهروندان خود ایجاد کند. این آمار خبر خوبی برای ایرانیان و شهروندان دیگر کشورهایی است که قصد کار در آلمان  را دارند. لازم به ذکر است که میانگین نرخ بیکاری در کشورهای اروپایی برابر با 7.5 درصد می‌باشد.

میانگین درآمد بالا

از ویژگی‌های برجسته دریافت ویزای کاری کشور آلمان، میانگین درآمد بالای شهروندان این کشور به نسبت دیگر کشورهای اروپایی است. این میانگین حقوق در سال 2021 برابر با 70 هزار یورو در سال تخمین زده شده است. حقوق سالانه شما در این کشور به عوامل مختلفی بستگی دارد که از آن‌ها می‌توان به: تجربه کاری، سطح تحصیلات و کیفیت خدمات اشاره کرد. همچنین اگر در مشاغل مورد نیاز کشور آلمان مهارت داشته باشید، احتمالا حقوق بیشتری نسبت به دیگر حوزه‌های خواهید گرفت.

بهره‌مندی از امتیازات اجتماعی

دولت آلمان با ایجاد امتیازات بسیار توانسته است رفاه اجتماعی مردم این کشور را افزایش دهد تا مردم زندگی شادی در آلمان داشته باشند. این امتیازات سبب شده است تا شهروندان به ویژه سالمندان در این کشور زندگی راحت‌تری داشته باشند. از این امتیازات اجتماعی که با دریافت ویزای آلمان از آن‌ها بهره‌مند می‌شوید می‌توان به: بیمه دولتی، بازنشستگی و بیکاری اشاره کرد. گفتنی است که تمامی افرادی که در این کشور اقامت دارند باید بیمه درمانی داشته باشند.

نحوه دریافت جاب آفر از کشور آلمان

دریافت جاب آفر آلمان یا همان دعوت‌نامه شغلی از موسسات معتبر این کشور، اولین قدم برای دریافت ویزای کاری آلمان است. البته دریافت این فرصت شغلی نیازمند داشتن شرایطی است که شما را از دیگر داوطلبان متمایز کند. افرادی که قصد دارند شانس دریافت جاب آفر خود را افزایش دهند، می‌توانند با تقویت رزومه کاری خود مانند شرکت در دوره‌های کارآموزی در آلمان، این کار را انجام دهند. طول دوره‌های کارآموزی یا فنی این کشور معمولا دو ساله هستند، بنابراین مسیر طولانی برای تهیه یک رزومه کاری مناسب ندارید.

از دیگر شرایط دریافت جاب آفر از موسسات و شرکت‌های معتبر آلمانی می‌توان به داشتن مدرک معتبر زبان آلمانی اشاره کرد. مدارک معتبر زبان رسمی کشور آلمان عبارتند از: آزمون DSH (Deutsche Sprachprüfung für den Hochschulzugang) و آزمون TestDaf. اگر شما مدرک معتبر زبان انگلیسی مانند آیلتس و تافل نیز دارید، می‌توانید با ارائه به سفارت کشور آلمان شانس دریافت ویزای خود را افزایش دهید.

روند دریافت جاب آفر از آلمان

روند دریافت جاب آفر در کشور آلمان شاید به ظاهر طولانی بیاید اما با موسسات کاریابی در این کشور به راحتی می‌توانید شغل مورد نظر خود را در کشور آلمان پیدا کنید. موسسات و شرکت‌های آلمان پس از شروع استخدام، تا سه ماه فرصت را تنها در اختیار شهروندان آلمانی قرار می‌دهند. با اتمام این سه ماه فرصت شغلی مورد نظر در اختیار شهروندان کشورهای اروپایی قرار می‌گیرد. چنانچه این شغل پس از شش ماه همچنان بدون متقاضی مانند، اتباع کشورهای غیر اروپایی می‌توانند رزومه خود را ارسال کنند.

ویزای کاری کشور آلمان

پس از این که توانستید در یکی از موسسات و یا کمپانی‌های معتبر کشور آلمان استخدام شوید، باید به سراغ دریافت ویزای کاری این کشور روید. دریافت این ویزا نیازمند شرایطی است که داشتن تمکن مالی و گواهی عدم سو پیشینه از این شرایط هستند. از دیگر شرایط دریافت ویزای کاری کشور آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •         داشتن پاسپورت معتبر تا شش ماه
  •         داشتن بیمه درمانی در آلمان
  •         داشتن حداقل پنج سال سابقه کاری
  •         داشتن چهار قطعه عکس گرفته شده در سه ماه اخیر
  •         داشتن انگیزه‌نامه
  •         ارائه گردش حساب بانکی خود در سه ماه گذشته

مشاغل مورد نیاز در کشور ژرمن‌ها

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید پیش از مهاجرت کاری به آلمان در نظر داشته باشید، مشاغل مورد نیاز در این کشور است. دانستن این نکته به دلیل راحت‌تر بودن شرایط ورود به بازار کار آلمان در این مشاغل، برای ایرانیان ضروری است. از مشاغل پردرآمد در کشور آلمان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •         توسعه‌دهنده نرم‌افزار
  •         پرستار
  •         مهندس برق
  •         مشاور IT
  •         اقتصاددان
  •         مدیر مالی

تجربه یک مهاجرت کاری بی‌دغدغه با موسسه هرمس اپلای

آلمان یکی از بهترین گزینه‌های مهاجرتی است که به وسیله ویزاهای متنوع مانند ویزای کاری به متقاضیان انواع اقامت را ارائه می‌دهد. ویزای کاری آلمان یکی از محبوب‌ترین ویزاهای کاری این کشور است که می‌تواند امکان ورود به بازار کار عالی این کشور را برای شما فراهم کند. از مزایای کار در کشور آلمان می‌توان به درآمد بالای شهروندان آلمانی به نسبت دیگر کشورها اشاره کرد. شرایط دریافت ویزای کار آلمان شامل برخورداری از مدارکی مانند مدرک معتبر زبان آلمانی و داشتن رزومه کاری مناسب است.

در صورتی که به دریافت ویزای کار آلمان علاقه‌مند هستید، می‌توانید از خدمات عالی موسسه مهاجرتی هرمس استفاده کنید. کارشناسان این موسسه شما را در تمامی مراحل تشکیل پرونده مهاجرتی خود و اقامت در کشورهای خارجی مانند آلمان راهنمایی می‌کنند. 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.