ثبت رکورد جدید فروش ۳ میلیون خودرو برقی در سه فصل اول سال ۲۰۲۱

داده‌های جدید نشان می‌دهد که فروش جهانی خودروهای برقی در سه فصل اول سال جاری برای اولین بار رکورد جدیدی را به ثبت رسانده و  از مرز ۳ میلیون دستگاه نیز فراتر رفته است. فروش این خودروها در سرزمین کره جنوبی شاهد افزایش ۹۶ درصدی بوده است که در نوع خود رکورد جالبی است. همراه چیکاو باشید.

موسسه فناوری خودرو کره جنوبی KAII به نقل از Just Auto  گزارش می‌دهد که کره جنوبی به عنوان هفتمین بازار بزرگ مصرفی برای خودروهای برقی رتبه‌بندی شده است. چین با فروش ۱.۷۶ میلیون دستگاه خودرو برقی در رتبه اول جهانی قرار دارد، پس از آن آمریکا با ۲۷۲۵۵۴ دستگاه در رتبه دوم ایستاده است و جایگاه سوم در این زمینه را نیز آلمان با ۲۴۳۸۹۲ دستگاه به خود اختصاص داده است. مردم کشور انگلیس با خرید ۱۳۱۸۳۲ دستگاه خودرو برقی، فرانسوی‌ها با خرید با ۱۱۴۸۳۶ دستگاه الکتریکی و سرانجام مردم کشور نروژ با ۸۴۴۲۸ دستگاه، در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در این بازه زمانی، فروش خودروهای الکتریکی حدود ۵.۵ درصد از بازار خودرو کره جنوبی را به خود اختصاص داده است، در حالی که این میزان در چین ۹.۴ درصد و در ایالات متحده ۲.۳ درصد است.

این موسسه تحقیقاتی همچنین فاش کرد که تسلا با فروش بیش از ۶۲۵۶۲۴ خودروی برقی، بزرگترین شرکت تولیدکننده خودروهای برقی در سه فصل اول سال ۲۰۲۱ در تمام جهان بوده است. سهم آن از کل رقم فروش خودروهای برقی بیش از ۲۰ درصد است.

خودرو برقی - چیکاو

علاوه بر تسلا، SAIC، Volkswagen، BYD و خودروهای الکتریکی دیگر سازندگان نیز فروش خوبی را تا سه ماهه سوم امسال مشاهده کردند. در این میان، SAIC بیش از ۴۱۳۰۳۷ دستگاه، فولکس واگن ۲۸۷۸۵۲ دستگاه و BYD نیز موفق شده است تا تعداد ۱۸۹۷۵۱ دستگاه خودرو برقی را در همین دوره بفروشد.

فروش خودروهای برقی گروه هیوندای موتور کره‌ای نیز شاهد رونق بود و طی ۹ ماه با ۶۷ درصد افزایش به ۱۵۹۵۵۸ دستگاه رسید و آن را به پنجمین تولیدکننده بزرگ خودروهای برقی در جهان تبدیل کرد.

انتظار می‌رود فروش خودروهای برقی در سال‌های آینده به دلیل کاهش قیمت خودروهای برقی، افزایش عملکرد و بهبود برد افزایش یابد.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.