رشد 234 درصدی فروش خودروهای الکتریکی در هند در نیمه اول سال مالی 2021-2022

با پایان یافتن نیمه اول سال مالی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ در سپتامبر، هند شاهد رشد ۲۳۴ درصدی فروش خودروهای الکتریکی نسبت به سال قبل بود و خودرو برقی تاتا نکسون (Tata Nexon EV)  پرفروش‌ترین مدل خودرو در بخش خودروهای الکتریکی بود. همراه چیکاو باشید.

صنعت  خودروهای برقی در هند در سال گذشته تغییرات زیادی کرده است. فروش خودروهای الکتریکی در این کشور رو به افزایش است. اگرچه این صنعت هنوز در مرحله جوانه زدن است، اما علاقه به خرید خودروهای برقی به طور قابل توجهی افزایش یافته است. با این اوصاف، اجازه دهید به عملکرد فروش خودروهای برقی در هند برای نیم سال اول مالی ۲۰۲۱ -۲۰۲۲ نگاهی بیندازیم.

عملکرد فروش خودروهای برقی در هند برای نیم سال اول مالی ۲۰۲۱ -۲۰۲۲ - چیکاو

در مجموع ۶۲۶۱ دستگاه در این مدت فروخته شد که ۲۳۴ درصد بیشتر از ۱۸۷۲ دستگاه فروخته شده از آوریل تا سپتامبر ۲۰۲۰ بود. این تفاوت ۴۳۸۹ واحد بود. پیشروان این بخش شامل خودروسازانی مانند تاتا موتورز (خودروهای برقی نکسون و تیگور) ((Nexon and Tigor EV))، ام جی موتورز (ZS EV)، هیوندای (کونا) (Kona) و ماهیندرا  Mahindra (وریتو) (Verito) هستند.

تاتا موتورز، غول خودروسازی هند، همچنان با مدل‌های Nexon (SUV) و Tigor (Sedan) خود مسلط است و ۷۰ درصد از کل فروش خودروهای برقی خصوصی در نیم سال اول تشکیل می‌دهد. هر دو مدل نکسون و تیگور به ترتیب ۲۱۴ درصد و ۷۰۱ درصد در مقایسه با نیمه اول سال گذشته رشد فروش داشتند.

تاتا نکسون با فروش ۳۶۱۸ دستگاه در صدر جدول قرار گرفت، که تقریباً ۵۸ درصد از کل فروش خودروهای برقی خصوصی هند را برای نیمه اول سال مالی ۲۰۲۱-۲۰۲۲ تشکیل می‌دهد. تاتا موتورز همچنین طرحی را برای عرضه ده خودروی الکتریکی دیگر در هند طی پنج سال آینده فاش کرد. ۷۵۰۰ کرور روپیه (۱ میلیارد دلار) برای این سرمایه‌گذاری جمع‌آوری شده است، و از این ده خودروی برقی که برنامه‌ریزی شده‌اند، حداقل هفت خودرو طی چهار سال آینده روانه بازار خواهند شد.

جایگاه سوخت خودرو های برقی در چین - چیکاو

MG ZS EV با فروش ۱۷۸۹ دستگاه در دوره آوریل تا سپتامبر ۲۰۲۱ (نیمه فروردین تا نیمه مهر ۱۴۰۰) در رتبه دوم قرار داشت که نسبت به فروش تنها ۵۱۱ دستگاه در مدت مشابه سال گذشته ۲۵۰ درصد یا ۱۲۷۸ دستگاه افزایش داشت.

تاتا تیگور EV با فروش ۸۰۱ دستگاه در آوریل تا سپتامبر ۲۰۲۱ یعنی ۷۰۱ درصد نسبت به فروش ۱۰۰ دستگاهی در دوره آوریل تا سپتامبر ۲۰۲۰، در رتبه سوم قرار گرفت. این جهش در فروش را می‌توان به به روزرسانی‌هایی که خودرو در اوایل سال جاری در بخش باتری و سایر بخش‌ها دریافت کرد، تایید کرد.

هیوندای کونا چهارم شد. فروش این خودرو برقی ۵۰ درصد از ۱۰۱ دستگاه فروخته شده در آوریل تا سپتامبر ۲۰۲۰ به ۵۱ دستگاه در مدت مشابه سال جاری کاهش یافته است. در آخرین جایگاه خودروهای برقی خصوصی، ماهیندرا وریتو با تنها دو دستگاه فروخته شده در دوره آوریل تا سپتامبر ۲۰۲۱ قرار داشت که نسبت به ۸ دستگاه فروخته شده در مدت مشابه سال ۲۰۲۰ کاهش داشت که مربوط به رشد کاهش ۷۵ درصدی است.

خودرو برقی در حال شارژ - چیکاو

با رسیدن به ۵۰۰ ایستگاه شارژ خودروهای برقی (۴۲۷ مورد) در سراسر کشور، یارانه‌های دولتی برای خرید وسایل نقلیه برقی و افزایش روزافزون قیمت سوخت، هند ممکن است به زودی به عنوان بازار پیشرو خودروهای برقی ظاهر شود.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.