برنامه کوالکام تأمین تنها 20 درصد از مودم های آیفون 2023 اپل است

اوایل صبح امروز ۱۷ نوامبر ۲۰۲۱ (۲۶ آبان ۱۴۰۰)، کوالکام برنامه‌های خود را با پردازنده‌های نسل بعدی خود برای رایانه‌های شخصی برای رقابت با تراشه‌های سری M اپل سیلیکون در طی رویداد «2021 Investor Day» اعلام کرد. اکنون، یکی از مقامات این شرکت پیش‌بینی‌های آتی خود را برای کسب‌ و کار مودم این شرکت فاش کرده است، این در حالی است که اپل آماده می‌شود تا بتواند تراشه‌های مودم اختصاصی خود را تولید کند. همراه چیکاو باشید.

تغییر اپل از مودم‌های کوالکام به سمت مودم‌های خود باعث می‌شود تا تجارت مودم این سازنده تراشه از سال ۲۰۲۳ شروع شود. به گفته آکاش پالخیوالا (Akash Palkhiwala)، مدیر مالی کوالکام، این شرکت انتظار دارد در سال ۲۰۲۳ تنها ۲۰ درصد از تراشه‌های مودم اپل را عرضه کند.

به عبارت دیگر، سال ۲۰۲۳ آخرین سالی خواهد بود که این برند برای گوشی‌های هوشمند آیفون اپل مودم عرضه خواهد کرد. شایان ذکر است که غول کوپرتینویی سال‌هاست که روی توسعه تراشه‌های مودم خود کار می‌کند. اکنون گزارش‌هایی منتشر شده که حاکی از  تلاش اپل برای تولید مودم خود است. این طور که این گزارش‌ها به آن پرداخته‌اند، مودم‌های داخلی اپل به احتمال زیاد تا قبل از سال ۲۰۲۳ آماده می‌شوند و این شرکت در آیفون‌های سال ۲۰۲۳ از این مودم‌ها در آیفون‌های آتی خود استفاده خواهد کرد.‌

کوالکام اظهار داشت که این موضوع هنوز به صورت مفروض مطرح است اما باید برای اهداف پیش بینی شده برنامه ریزی انجام شود، هرچند که انتظار می‌رود اپل تا سال ۲۰۲۳ موفق شود تا مودم اختصاصی خود را تولید کرده و در گوشی‌های آیفون آن سال استفاده کند.

همکاری اپل و کوالکام - چیکاو

شایان ذکر است، این خبر همچنین زمانی منتشر می‌شود که این سازنده تراشه به دنبال رقابت با تراشه‌های سری M اپل با پردازنده‌های رایانه شخصی مبتنی بر ARM خود است. این تراشه‌ها توسط Nuvia طراحی خواهند شد و «معیار عملکرد را برای رایانه‌های شخصی ویندوزی تعیین می‌کنند.»

از سوی دیگر، اپل و کوالکام در گذشته یک نبرد حقوقی طولانی مدت را با یکدیگر داشتند که سرانجام در سال ۲۰۱۹ حل و فصل شد. پس از آن، هر دو شرکت وارد یک شراکت چندساله شدند زیرا اپل مجبور بود تراشه‌های مودم گوشی‌های آیفون خود را تامین کند و کوالکام نیز یکی از بزرگترین سازندگان تراشه در دنیا است. شرکت اپل اما شروع به تحقیق و توسعه برنامه‌های خود کرد تا بتواند برای گوشی‌های آیفون تولیدی خود مودم تولید کند. اکنون گزارش‌ها می‌گویند که این امر در سال ۲۰۲۳ محقق می‌شود و آیفون‌های این شرکت با مودم‌های ساخت خود اپل روانه بازار خواهند شد.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.