معرفی انواع تابلو دکوراتیو به همراه ویژگی های آن

برای هر فضایی نیاز به اشیاء و عناصر تزئینی مرتبط و هماهنگ وجود دارد. به گونه ای که رنگ، شکل و … باید با چیدمان سازگار باشد. استفاده از تابلو دیواری در دکوراسیون داخلی امروزی امری ضروری است. در واقع شما نمی‌توانید یک فضا را بدون نصب تابلو طراحی کنید. این تابلو می‌تواند به شکل‌های مختلف روی بوم، شاسی و … اجرا شود. یک نوع جدید از این عنصر تزئینی با استفاده از صنعت چاپ به مخاطب ارائه شده است. قیمت تابلو در صورتی که به شیوه‌ی چاپی ارائه شود، ارزان است. شاید یکی از دلایل استقبال طراحان معماری از این نوع المان‌، همین کم بودن قیمت باشد. چیدمان معمولا طبق اصول و استانداردهای خاصی انجام می‌شود. سبک های متنوعی نیز برای این کار وجود دارد. به عنوان مثال مدرنیته امروزه بیشتر از سایر شیوه‌ها برای دکوراسیون مورد استفاده قرار می‌گیرد. در معماری داخلی تزئینات نقش مهمی در زیبایی فضا ایفا می‌کنند. گاهی یک عنصر تزئینی مانند تابلو دکوراتیو، به تنهایی می‌تواند حس و حال فضا را دگرگون کند. مفاهیم و موضوعاتی که برای چاپ روی بوم انتخاب می‌شوند، بسیار جذاب هستند. برای مشاغل، افراد و اقشار مختلف با سلیقه‌های متفاوت، تابلو یا موضوعات متنوع وجود دارد. در معماری مدرن سادگی رکن اصلی طراحی محسوب می‌شود.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

ویژگی‌های انواع تابلو کلاسیک

طرح‌های کلاسیک با الهام از هنرهای باستانی به مخاطب ارائه می‌شوند. این موضوع در نقاشی اروپایی در قرن هفدهم بسیار شاخص است. در این دوره بسیاری از هنرمندان نقاش، پایبند به اصول نقاشی و طراحی در دوران یونان و روم باستان بودند. تمامی تصاویر خلق شده به نوعی تقلید از گذشته و بازگشت به ارزش‌های آن دوره بود. یک اثر کلاسیک را می‌توان در قالب یک تابلو دیواری ارائه کرد. اگر به صورت چاپی باشد، می‌توان از آثار نقاشان معروف استفاده کرد. یکی از ویژگی های انواع تابلو کلاسیک، تنوع طرح است. به گونه ای که نقاش می‌تواند موضوع جدید را با سبک کلاسیک ارائه دهد. زیرا بیشتر تصاویر کلاسیک اروپایی روایات و داستان‌های قدیمی و مذهبی را بازگو می‌کند. این قبیل موضوعات با فضا و نوع چیدمان امروزی هماهنگی ندارد. با خرید تابلو می‌توانید یک فضا مطابق با دکوراسیون ایجاد کنید. این فضا می‌تواند به صورت امروزی طراحی شود، اما دارای سبک کلاسیک باشد. در این شیوه برای انواع تابلو از قاب استفاده می‌شود. معمولا نیز قاب‌ها با تزئینات زیاد عرضه می‌شوند. این نوع تزئینات هر چقدر بیشتر باشد، اثر کلاسیک‌تر جلوه می‌کند. طرح‌های متنوع را می‌توان برای چاپ سفارش داد.

محل قرارگیری تابلو طبق اصول معماری داخلی

انتخاب تابلو خود شامل مراحل پیچیده ای است. بعد از انتخاب یک طرح که با نوع دکوراسیون همخوانی داشته باشد، نوبت به نصب آن می‌رسد. انتخاب محل نصب نیز باید طبق قواعد خاصی انجام شود. توجه به تناسبات در یک فضا می‌تواند به شما در انتخاب این مکان کمک کند. طبق اصول اولیه معماری داخلی یک تابلو نباید موجب شلوغی و ایجاد آشفتگی بصری در فضا شود. بنابراین در هنگام خرید تابلو باید به این نکته دقت شود. بهتر است به اندازه و تعداد تابلو دقت کنید. به عنوان مثال برای یک فضای کوچک نمی‌توان از بوم با ابعاد بسیار بزرگ استفاده کرد. یک بوم نقاشی با ابعاد بزرگ برای فضای وسیع قابل استفاده است. رنگ و طرح نقاشی نیز بسیار اهمیت دارد. میزان ارتفاع نصب آن نیز می‌تواند یکی از چالش‌های طراحی داخلی باشد. در واقع تابلو دیواری باید در ارتفاعی نصب شود که تعادل فضا بر هم نخورد. برخی تصور می‌کنند که اگر ارتفاع دیوار زیاد است باید تابلو نیز در بالاترین ارتفاع نصب شود. این تصور کاملا اشتباه است و موجب می‌شود که یک فضای آشفته و بی نظم ایجاد شود. رعایت تناسبات در نصب می‌تواند منجر به ایجاد یک فضای زیبا و جذاب شود.

بهترین تابلو دکوراتیو برای فضای مدرن

بسیاری از فضاهای امروزی طبق الگوهای مدرن طراحی می‌شوند. در این شیوه برخلاف سبک کلاسیک، سادگی حرف اول را می‌زند. در واقع، هر چقدر فضا ساده تر باشد، طراحی مدرن تر است. انتخاب تابلو برای این فضا امری راحت است. زیرا بیشتر طراحان امروزه، طرح‌های مدرن را به بازار عرضه می‌کنند. بیشتر این طرح‌ها با استفاده از نرم افزار طراحی می‌شوند. اما گاهی برخی از انواع طرح شامل عکس یا نقاشی نقاشان معروف هستند. این نوع تصاویر به صورت چاپ روی بوم به بازار ارائه می‌شوند. تابلو دکوراتیو را می‌توان با توجه به تنوع زیاد، به راحتی انتخاب کرد. انتخاب نوع طرح می‌تواند با توجه با سلیقه‌ی طراح انجام شود. یک فضا مدرن نیازمند به عناصر مدرن است. در صورتی که طرح مورد نظر نیز بر اساس شیوه‌ی مدرن طراحی شده باشد، آن فضا دارای تناسب و تعادل خواهد شد. مدرنیته در طراحی و نقاشی بسیار مورد استفاده هنرمندان قرار گرفت. به گونه ای که بیشتر حجم آثار نقاشی مربوط به این شیوه است. شاید بتوان گفت بهترین تابلو دیواری مدرن برای یک فضا، باید بر اساس رنگ و طرح آن دکوراسیون انتخاب شود. فروش تابلو با شیوه‌های امروزی بیشتر از طرح‌های قدیمی است.

تابلو نقاشی انتزاعی برای اتاق خواب

شما می‌توانید از شیوه‌های متنوع برای انتخاب تابلو استفاده کنید. این سبک‌ها هر کدام می‌توانند مفهوم خاصی را به مخاطب منتقل کنند. در یک تابلو انتزاعی، نقاش یا طراح سعی دارد که بدون تقلید از طبیعت، یک طرح نوآورانه را ارائه دهد. این تصاویر از نظر هنری ارزش بسیار زیادی دارند. اتاق خواب فضای مناسبی برای نصب این نوع تصاویر است. زیرا معمولا طرح‌های این چنینی به صورت خاص طراحی می‌شوند. برای فضاهای خصوصی مانند بخش خواب، یک تصویر انتزاعی می‌تواند گزینه‌ی مناسبی باشد. برخی از انواع تابلو دیواری مفهومی نیز برای این فضا مناسب هستند. معمولا از طرح‌هایی مانند گل، طبیعت و مناظر برای بخش‌های دیگر منازل مسکونی شامل پذیرایی و نشیمن ، استفاده می‌شود. درک این نوع تصاویر برای مخاطب عام ساده تر است. بسیاری از افراد دید هنری به آثار نقاشی دارند. به همین دلیل انتخاب و خرید تابلو را به صورت کاملا هوشمندانه انجام می‌دهند. اما برخی از افراد بدون اطلاع از بعد هنری یک اثر، نسبت به خرید آن اقدام می‌کنند. انواع تابلو با موضوعات عمومی و عام مانند طبیعت را می‌توان در فضاهای مختلف نصب کرد. اما در فضایی مانند خواب می‌توان از تصاویر خاص و هنری استفاده کرد.

خرید تابلو برای دیزاین و طراحی اتاق خواب کودک

اتاق خواب کودک را می‌توان یکی از بخش‌های مهم از نظر نوع طراحی، به شمار آورد. اما این موضوع گاهی از طرف والدین چندان جدی گرفته نمی‌شود. انتخاب یک تابلو دکوراتیو می‌تواند روی ذهنیت کودک تاثیرات مختلفی داشته باشد. آشنا کردن کودکان از سنین کم با آثار هنری، خلاقیت و نوآوری را در آنها تقویت می‌کند. آشنایی با رنگ‌ها می‌تواند با خرید تابلو دیواری و نصب آن در اتاق کودک، انجام شود. دیزاین و طراحی این فضا ممکن است توسط والدین یا  طراح انجام شود. در هر صورت باید ویژگی‌ها و خصوصیات کودک را در نظر بگیرید. توجه به جنسیت و سن می‌تواند به شما در انتخاب تابلو دیواری کمک کند. یک طرح کودکانه می‌تواند از شخصیت‌های کارتون‌های مورد علاقه‌ی کودک انتخاب شود. این امر باید با نظارت والدین انجام شود. نوع رنگ‌آمیزی تابلو می‌تواند در روحیه‌ی کودک تاثیرات مثبت یا منفی داشته باشد. در صورتی که در آن از رنگ‌های شاد و سرزنده استفاده شده باشد، طبیعتا کودک شادتر خواهد شد. انتخاب یک عنصر تزئینی بدون در نظر گرفتن این موضوعات، می‌تواند تاثیرات مخربی روی روح و روان کودک داشته باشد. قیمت تابلو معمولا بر اساس سایز آن تعیین می‌شود.

https://decor-office.com/

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.