بوم موتورز «بادوام ترین اسکوتر برقی هند» را عرضه کرد

با افزایش قیمت سوخت در هند، بوم موتورز ( Boom Motors) مستقر در ناحیه کویمباتور (Coimbatore)، اولین اسکوتر برقی خود را به نام کوربت ۱۴ روانه بازار کرد. بوم موتورز، روز پنجشنبه، از معرفی موتورسیکلت یا اسکوتر برقی جدیدی از سری کوربت برقی ( Corbett EV) خود خبر داد که ادعا می‌شود «بادوام‌ترین» اسکوتر برقی در هند خواهد بود. موتورهای الکتریکی شرکت بوم در دو نوع اسکوتر الکتریکی با نام‌های کوربت ۱۴ (Corbett 14 ) و اسکوتر کوربت ۱۴ ای ایکس ( Corbett 14-EX) عرضه می‌کند. همراه چیکاو باشید.

مدل پایه این اسکوتر الکتریکی در حال حاضر با قیمت ۸۶۹۹۹ روپیه (در حدود ۱۱۷۰ دلار آمریکا) عرضه می‌شود و همچنین، مدل دیگر  آن که نسخه قدرتمندتر و گران قیمت‌تر این اسکوتر برقی است با قیمت ۱۹۹۹۹ روپیه ( در حدود ۱۶۰۰ دلار) عرضه می‌شود. هر دو قیمت این اسکوترها همان قیمتی است که در نمایشگاه قبلی اعلام شده است.

  • مشخصات و قابلیت‌ها

این اسکوتر برقی، در نوع پایه یعنی مدل بوم کوربت ۱۴، با هر بار شارژ باتری می‌تواند مسافتی به طول حدود۱۰۰ کیلومتر را بپیماید اما مدل پرقدرت‌تر آن یعنی بوم کوربت ۱۴ ای ایکس که از باتری بسیار پرظرفیت‌تری بهره می‌برد، به لطف باتری ۴.۶ کیلووات ساعتی خود می‌تواند پس از شارژ کامل ۲۰۰ کیلومتر مسافت را طی کند.

سازنده این اسکوتر برقی مدعی است که این اسکوترهای برقی آن شرکت از  شارژر قابل حمل بهره می‌برند که آن‌ها را می‌توان به هر پریز خانگی متصل کرد. با استفاده از همین شارژر قابل حمل خانگی این اسکوترها، زمان شارژ برای هر دو نوع بین ۲.۵ تا ۴ ساعت طول می‌کشد (البته این موضوع به این بستگی دارد که برای شارژ این باتری‌ها از شارژر سریع استفاده شود یا از سرعت شارژ معمولی).

بادوام ترین اسکوتر برقی هند مشکی و آبی - چیکاو

شرکت بوم همچنین برای راحتی بیشتر استفاده کنندگان از این اسکوترهای برقی، دستگاه شارژر قابل حمل آن‌ها را نیز به همراه موتورسیکلت‌ها ارائه می‌دهد. بنابراین مالکان این وسایل نقلیه برای شارژ کردن باتری‌ موتورسیکلت خود می‌توانند از هر پریز برق خانگی استفاده کنند.

مدل پایه این اسکوترهای برقی می‌تواند به حداکثر سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت دست یابد در حالی که مدل پیشرفته‌تر آن یعنی مدل ۱۴ ای ایکس می‌تواند به سرعت ۷۵ کیلومتر در ساعت نیز برسد. علاوه بر این، حداکثر میزان بار مجاز قابل حمل برای این اسکوترها ۲۰۰ کیلوگرم اعلام شده است. درضمن، فضای مخزن زیر صندلی به ۳۰ لیتر محدود شده است.

بوم کوربت برای طراحی این اسکوتر برقی از طراحی مینیمالیستی موتور گازی‌های قدیمی مدرسه‌ای وام گرفته است که تقریباً از یک طراحی ساده برای دو طرف اسکوتر با یک فضای خالی در جلو بهره گرفته است. این اسکوتر دارای یک چراغ جلو LED دایره‌ای است که در زیر دسته قرار دارد و طراحی جذابی را ایجاد می‌کند.

اسکوتر الکترونیکی بوم موتورز دارای فنرهای قابل تنظیم ۴ نقطه‌ای در جلو و فنرهای دوگانه قابل تنظیم ۴ نقطه‌ای در عقب با ترمز‌های دیسکی در دو چرخ‌های جلو و عقب است که آن را برای جاده‌های هند به موتورسیکلتی ایده آل تبدیل می‌کند.

برخی از ویژگی‌های اضافی تعبیه شده در خودروی الکتریکی شامل نشان‌گرهایی برای میزان شارژ باقی مانده، حالت برنامه ریزی برای والدین، ایمنی بیشتر، تشخیص تصادفات و سرقت را ارائه می‌دهد.

  • قیمت و تاریخ عرضه در بازار

همان طور که در بالا ذکر شد، مدل پایه در حال حاضر با قیمت ۸۶۹۹۹ روپیه (۱۱۷۰ دلار) عرضه می‌شود، در حالی که تریم EX نیز با قیمت ۱۹۹۹۹۹ روپیه (تقریبا ۱۶۰۰ دلار) در دسترس قرار خواهد گرفت. با این حال، این شرکت بیان می‌کند که این قیمت‌ها مقدماتی هستند و قرار است برای مدل پایه و نسخه EX به ترتیب ۳۰۰۰ و ۵۰۰۰ روپیه افزایش پیدا کنند.

رنگ بندی بادوام ترین اسکوتر برقی هند - چیکاو

شرکت بوم کوربت همچنین ادعا می‌کند که این موتورسیکلت‌های برقی تولیدی این شرکت، اولین اسکوتر‌های الکتریکی هستند که به صورت اقساطی ۵ ساله عرضه خواهند شد که نرخ بازپرداخت اقساط آن در حدود ۱۶۹۹  روپیه (در حدود ۲۲ دلار آمریکا) در هر ماه خواهد بود. قیمت مدل پایه که در فروش نقدی ۱۱۷۰ دلار اعلام شده است، در طرح فروش اقساطی برای بازپرداخت اقساط ۵ ساله و در ۶۰ ماه حدود ۲۰۰ دلار افزایش می‌یابد که حدود ۲۰ درصد قیمت کل اسکوتر است.

پیش فروش این اسکوتر برقی از چندی قبل و به صورت آنلاین شروع شده است که متقاضیان با پرداخت تنها ۴۹۹ روپیه (در حدود کمتر از ۷ دلار) به عنوان پیش پرداخت می‌توانند خرید اقساطی ۶۰ ماهه این اسکوتر برقی ثبت نام کنند. انتظار می‌رود تحویل اسکوترهای پیش فروش شده از ژانویه ۲۰۲۲ (دی ماه ۱۴۰۰) آغاز شود.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.