آیفون ایکس که به پورت USB-C مجهز شده، ۸۶۰۰۰ دلار به فروش می رسد

یک دانشجوی روباتیک به نام کن پیلونل (Ken Pillonel)، موفق شد تا یک دستگاه گوشی هوشمند  آیفون اپل از سری ایکس (Apple iPhone X) این شرکت را به پورت USB-C مجهز کند. این دانشجو در هفته گذشته اولین دستگاهی را که به این پورت مجهز کرده بود در یک حراجی برای فروش به مزایده گذاشت. دیشب حراج به پایان رسید و پس از دریافت و بررسی ۱۱۶ پیشنهادی که برای خرید این گوشی انجام شده بود، سرانجام شخص برنده و میزان پیشنهاد وی مشخص شد: ۸۶ هزار و یک دلار! همراه چیکاو باشید.

شاید یکی از بزرگترین آرزوهای دارندگان گوشی‌های آیفون و در کل طرفداران گوشی‌های اپل این است که روزی این گوشی‌های مورد علاقه آن‌ها به پورت USB-C مجهز شود و حتی می‌توان گفت بزرگترین حسرت این افراد نیز نسبت به گوشی‌های غول کوپرتینویی نیز همین مورد است زیرا به جز اپل، هیچ شرکت دیگری از پورت لایتنینگ برای شارژ کردن گوشی و تبادل داده‌ها بین گوشی و رایانه، از کابل لایتنینگ استفاده نمی‌کند.

اتصال آیفون اپل از سری ایکس (Apple iPhone X) به پورت usb-c - چیکاو

بدون شک تعداد افرادی که از گوشی‌های اندرویدی استفاده می‌کنند که از پورت USB-C برای شارژ کردن و تبادل داده‌ها بین گوشی و رایانه استفاده می‌کنند، چندین برابر کاربران آیفون است و در صورتی باتری گوشی اندرویدی شخصی که شارژر همراه نداشته باشد، تخلیه شود، به سهولت می‌تواند برای شارژ کردن آن، شارژری را پیدا کند،  اما پیدا کردن شارژر آیفون ممکن است به سهولت انجام نشود. ضمن این که در هر منزلی احتمال دارد تا چند دستگاه کابل و شارژر USB-C برای گوشی‌های اندرویدی پیدا شود اما شارژر و کابل لایتنینگ بسیار معدود بوده و پیدا کردن آن با سختی انجام می‌شود.

به همین دلایل افراد بسیاری تلاش کرده‌اند ( و حتی هم اکنون نیز عده زیادی تلاش می‌کنند) تا شاید بتوانند راه‌حلی برای رفع این مشکل آیفون‌های اپل پیدا کنند. شاید همین دو سه هفته پیش بود که خبری در فضای مجازی منتشر شد که می‌گفت یک دانشجوی رشته مهندسی رباتیک موفق شده است تا گوشی آیفون ایکس خود را به پورت  USB-C مجهز کند و هم اکنون این گوشی بدون کوچکترین مشکلی کار می‌کند و در شناسایی و پشتیبانی از کابل USB-C نیز هیچگونه مشکلی ندارد.

پورت USB-C  آیفون اپل از سری ایکس (Apple iPhone X) - چیکاو

به طور مسلم می‌توان گفت که این یک خبر بسیار مهم در دنیای فناوری است که یک مهندس و دانشجوی جوانی بتواند یک دستگاه گوشی هوشمند آیفون اپل را که از قوی‌ترین و قدرتمندترین برنامه‌های امنیتی بهره می‌برد و در صورت کمترین دستکاری، به طور کامل کار و عملکرد آن مختل می‌شود، به پورت USB-C مجهز کند به طوری که آب از آب هم تکان نخورد و این گوشی به راحتی و بدون کوچکترین مشکلی از این پورت پشتیبانی کند.

با توجه به این که این اولین گوشی آیفون اپل بوده که به این پورت مجهز شده است یقیناً می‌تواند از ارزش مادی بسیار بالایی برخوردار است. همان طور که اعلام شد، این گوشی موفق شده تا با قیمت بسیار شیرینی به فروش برسد.

 قیمت پیشنهادی در هفته گذشته در ۸۵۰۰۰ دلار ثابت بود و در چند روز گذشته تا ۸۶۰۰۱ دلار نیز صعود کرد. برخی پیشنهادات بالاتر از آن وجود داشت، اما آن‌ها بعداً پس گرفته شدند، از جمله پیشنهاد جعلی به مبلغ ۱ میلیون دلار که کمتر از یک ساعت پس از ارسال حذف شد. به گفته پیلونل، اولین قدم این بود که مطمئن شوید این دستگاه الکترونیکی کار می‌کند، سپس او کانکتور Apple C94 را مهندسی معکوس کرد و یک PCB سفارشی با یک پورت USB-C زن ایجاد کرد. پس از انجام طرح‌واره‌ها، پورت به گوشی تعبیه شد و پس از آن بود که گوشی هوشمند آیفون ایکس اپل بدون هیچ مشکلی کار کرد.

طراحی پورت یو اس بی سی برای آیفون اپل از سری ایکس (Apple iPhone X) - چیکاو

همان طور که این مهندس گفته است، برنده، مالک یک دستگاه واقعی از محصولات اپل می‌شود که برای تمام طرفداران این برند عجیب و غریب است، بنابراین، مالک جدید نباید دستگاه را بازنشانی، آپدیت، داده‌ها و سخت افزار آن را پاک کرده یا تغییر دهد، ضمن آن که از آن برای کارهای روزمره استفاده کند. او نباید قطعات داخلی را تعمیر کند، اما این طور نیست که اگر این کار را انجام دهد، ضمانتی ندارد که باطل ‌شود.

منبع Gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.