کاربران توییتر اعلام کردند که زمان فروش سهام تسلا ایلان ماسک فرا رسیده است
کاربران شبکه اجتماعی توییتر حرف سنگین خود را زدند. بر اساس نتایج رای بیش از ۳.۵ میلیون نفر، ایلان ماسک باید ۱۰ درصد از سهام تسلا خود را بفروشد. پیش از این، این تاجر این موضوع را در توییتر به رای گذاشته و قول داده بود که با هر یک از دو تصمیم احتمالی مخاطبان موافق باشد. همراه چیکاو باشید.
ماسک که مرتباً در توییتر اظهارات تحریکآمیز انجام میدهد، میگوید: «من برای هر نتیجهای آماده بودم.» وی تاکنون اعلام نکرده است که چه زمانی و چگونه قصد فروش اوراق خود را دارد.
ماسک میگوید:
« اخیراً بسیاری از سودهای تحقق نیافته که وسیلهای برای اجتناب از مالیات است، ایجاد شده است، بنابراین من پیشنهاد میکنم ۱۰٪ از سهام تسلا خود را بفروشم.»
رای ماسک پس از آن منتشر شد که حزب دموکرات ایالات متحده مالیات اضافی را بر ابرثروتمندان آغاز کرد. اقدامات جدید مستلزم بررسی دقیقتر سهامداران بزرگ است. سهامداران تنها پس از فروش مشمول مالیات میشوند و بنابراین قانونگذاران اغلب سهام را ابزاری برای فرار مالیاتی «قانونی» میدانند.
ماسک پیش از این در اواخر اکتبر از پیشنهادهای دموکراتها انتقاد کرده بود. روز شنبه، او به این سوال بازگشت و توییت کرد که در صورت رای کاربران توییتر، قصد دارد ۱۰ درصد از سهام تسلا را بفروشد.
میدانیم که از ژوئن، ماسک حدود ۱۷ درصد از سهام تسلا را با ارزش کل حدود ۲۰۸.۳۷ میلیون دلار در اختیار داشت. با فروش ۱۰ درصد از سهام، او انتظار دارد بیش از ۲۰ میلیارد دلار درآمد داشته باشد.
«متوجه میشوید که سهام تسلا در روز دوشنبه به همین دلیل انباشته میشود، بنابراین به عملکرد فوقالعاده ماه گذشته پایان میدهد. پست هایی از این دست پول را از جیب افرادی که بیشتر به شما و شرکت شما اعتقاد داشته اند بیرون می آورند.»
بر اساس این نظرسنجی، ۵۷.۹ درصد از کاربران به فروش سهام رای دادند. شاید ماسک انتظار نتیجه متفاوتی را داشت. به هر حال، همه از او در چنین کاری حمایت نکردند. بسیاری از کاربران قبلاً متذکر شدهاند که تزریق این تعداد سهم به بازار به طور اجتناب ناپذیر و منفی بر قیمت آنها در معاملات روز دوشنبه تأثیر میگذارد. که به جیب سهامداران عادی که پس اندازهای اندکی در اوراق بهادار سرمایهگذاری کردهاند ضربه میزند.
-
اپل یک مهندس سابق تسلا را برای توسعه اتوپایلوت شرکت استخدام کرد
به گفته منابع آنلاین، اپل، مهندس سابق تسلا، کریستوفر مور را به خدمت گرفته است. که به توسعه سیستم اتوپایلوت مورد استفاده در خودروهای الکتریکی ایلان ماسک کمک کرد. مور که تا اواسط سال ۲۰۱۹ نیز در تسلا کار میکرد، در اپل به تیم توسعه نرمافزار خودرو به رهبری استوارت باورز میپیوندد.
این حرکت نشان میدهد که اپل با توسعه سیستم اتوپایلوت مستقل خود رو به جلو حرکت میکند. ظاهراً یک کارمند ارزشمند جدید با تبدیل شدن به بخشی از بخش بسیار محرمانه اپل به این امر کمک خواهد کرد. مقامات اپل هرگز برنامههای این شرکت برای عرضه وسایل نقلیه خودران را به صورت علنی فاش نکرده اند. بنابراین ارزیابی پیشرفت توسعه دهندگان در این مسیر دشوار است.
مور در طول مدت حضورش در تسلا به دلیل اشارات عمومی مبنی بر اینکه ایلان ماسک در مورد قابلیتهای اتوپایلوت خودکار مورد استفاده در خودروهای الکتریکی شرکت اغراق کرده است مورد توجه قرار گرفت. امسال، مور در دپارتمان وسایل نقلیه موتوری کالیفرنیا، که در حال بررسی قابلیتهای اتوپایلوت خودکار تسلا است، شهادت داد.
توجه داشته باشید که بخش خودروسازی اپل نیز دستخوش تغییرات مکرر میشود. چندی پیش، کوین لینچ (Kevin Lynch)، که قبلاً توسعه نرمافزار برای ساعت اپل را رهبری میکرد، به جای داگ فیلد (Doug Field)، جای رهبر پروژه را گرفت. این بخش شامل بسیاری از کارمندان سابق تسلا و سایر شرکتهای خودروسازی است.