وان پلاس، ویوو و اوپو برای وسایل نقلیه برقی خودران در هند درخواست داده اند

شرکت وان پلاس در سال ۲۰۱۹ به عنوان بخشی از یک شوخی اول آوریل، پوستری از یک خودروی وان پلاس وارپ ( OnePlus Warp) را منتشر کرده بود. این خودرو وعده‌ی قابلیت‌ها و امکانات خیره کننده‌ای را می‌داد. به عنوان مثال، وعده‌ی سفر از لس آنجلس به لاس وگاس را تنها با یک شارژ ۲۰ دقیقه‌ای داده بود. در آن زمان، اگرچه این موضوع فقط یک شوخی کوچک نوآورانه بود، اما اکنون، این شرکت با ثبت برنامه علامت تجاری در هند نشان می‌دهد که این شوخی می‌تواند به زودی به واقعیت تبدیل شود. همراه چیکاو باشید.

این شرکت چینی درخواست ثبت علامت تجاری کلاس ۱۲ برای کلمات oneplus life  داده است. علامت تجاری کلاس ۱۲ مربوط به وسایل نقلیه است و تصاویر به اشتراک گذاشته شده توسط کارشناس برجسته Debayan Roy نشان می‌دهد که برنامه وان پلاس برای وسایل نقلیه‌ای مانند اتومبیل‌های بدون راننده، اسکوترهای برقی خود متعادل کننده، وسایل نقلیه کنترل از راه دور، هواپیماهای بدون سرنشین غیرنظامی و حتی قایق‌ها است.

تاریخ درخواست علامت تجاری ۳۰ مارس ۲۰۲۱ (۱۰ فروردین ۱۴۰۰) را نشان می‌دهد، اما به نظر می‌رسد که به تازگی مشاهده شده است. نکته قابل توجه دیگر نیز این است که در حال حاضر اپلیکیشن‌های مشابه اوپو و ویوو به آن ملحق شده‌اند که نشان می‌دهد BBK Electronics و همه شرکت‌های تابعه آن به دنبال ورود خود به فضای تولید خودروهای برقی EV هستند. هرچند که به نظر می‌رسد که درخواست ثبت این علامت تجاری در حال حاضر رد شده‌اند، اما شرکت‌ها احتمالا دوباره تلاش خواهند کرد.

وان پلاس، ویوو و اوپو برای وسایل نقلیه برقی خودران در هند درخواست داده اند - چیکاو

ریلمی نیز اخیراً برای همین مورد درخواست داده بود و موفق شد علامت تجاری برای realme TechLife and TL Device  بگیرد.

با این حال، علاقه جدید غول‌های فناوری چینی به خودروهای الکتریکی تعجب‌آور نیست. چین طی چند سال گذشته شاهد رشد تصاعدی در فضای خودروهای الکتریکی بوده است و همه شرکت‌هایی که توان سرمایه گذاری و تولید خودروهای برقی را دارند، خواهان به دست آوردن بخشی از سود این صنعت نوپا اما پر مشتری هستند.

برندهای مختلف از حوزه‌های مختلف یا در این بازار سرمایه‌گذاری کرده‌اند یا موفق شده‌اند که تاکنون محصولات خود را عرضه کنند. شیائومی نیز اخیراً به طور رسمی تجارت خودروهای الکتریکی را ثبت کرده است و به نظر می‌رسد که برای سرمایه گذاری و تولید خودروهای برقی، در این رقابتی که در میان شرکت‌های سازنده‌ی گوشی‌های هوشمند به راه افتاده، تاکنون پیشرو است.

خودرو برقی سفید - چیکاو

هند ممکن است هنوز ارقام رشد مشابه چین را ندیده باشد، اما پتانسیل آن به همان اندازه بزرگ است. بدیهی است که شرکت‌ها از این موضوع آگاه هستند، از این رو برنامه‌های کاربردی علامت تجاری.

در حالی که خودروهایی مانند OnePlus Warp هنوز یک رویای دور هستند، حداقل ممکن است به زودی شاهد دوچرخه‌های الکترونیکی از زیرمجموعه‌های BBK، OnePlus، OPPO و vivo باشیم. شیائومی قبلاً مدل‌های خود را روانه بازار کرده است و رقبای آن مجبور بودند از آن پیروی کنند.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.