سونی با مشارکت TSMC کارخانه تولید پردازنده در ژاپن دایر می ‌کند

چند هفته پیش شایعاتی در مورد همکاری احتمالی بین سونی و TSMC شرکت تولید نیمه هادی تایوان منتشر شد. ظاهراً این شرکت ژاپنی در تلاش است تا بتواند محدودیت‌های مستمر ناشی از بحران در تولید صنعت نیمه هادی‌ها را کاهش دهد. یکی از محصولات اصلی شرکت سونی که وابستگی بسیار زیادی به تراشه دارد و کمبود آن باعث کاهش تولید این دستگاه می‌شود، پلی استیشن ۵ است که علی رغم این که مشتریان زیادی در سراسر جهان دارد اما از کمبود پردازنده رنج می‌برد و شرکت سونی نمی‌تواند به اندازه‌ای که این دستگاه در بازارهای جهانی فروش دارد، آن را تولید کند. همراه چیکاو باشید.

اکنون آنچه از این موضوع می‌توان برداشت کرد این است که چنانچه شرکت سونی ژاپن و این شرکت تراشه ساز تایوانی بتوانند برای مشارکت در ساخت کارخانه تولید تراشه در ژاپن با یکدیگر به توافق برسند، مسلما مشکلات کمبود تراشه برای بخش ساخت دستگاه‌های گیم پلی استیشن سونی برطرف می‌شود و این شرکت می‌تواند با تمام توان به ظرفیت تولید کامل برسد و هر اندازه که بازار به این دستگاه گیم نیاز داشته باشد آن را تولید کند و از نظر کمبود تراشه نیز هیچگونه نگرانی نداشته باشد اما آگاهان این صنعت بر این باور هستند که هدف این دو شرکت و به خصوص سونی ژاپن چیزی بسیار فراتر از فقط تأمین تراشه مورد نیاز بخش تولید پلی استیشن سونی خواهد بود و این شرکت به تأمین تراشه مورد نیاز سایر شرکت‌ها و ورود به این بازار و تجارت جهانی می‌اندیشد. این شرکت همچنین به تولید بیشتر حسگرهای تصویر می‌اندیشد تا بتواند رهبری بازار جهانی را در این زمینه در اختیار بگیرد.

کمپانی TSMC - چیکاو

طبق گزارشی که AsiaNikkei منتشر کرده است، شرکت سونی، غول فناوری ژاپنی تایید کرد که در حال بررسی و مذاکره با شرکت تراشه ساز TSMC است تا در صورت توافق انجام این هدف را نهایی کنند. این اتفاق در طی کنفرانسی که برای نمایش درآمدهای سونی برای نیمه اول سال ۲۰۲۱ برگزار شد، رخ داد. در طول کنفرانس، مدیر مالی شرکت سونی اظهار داشت: «تدارک پایدار نیمه هادی‌ها یک مسئله حیاتی در میان بحران تراشه است. TSMC Plat می‌تواند یک راه حل کامل و اساسی باشد. در حال حاضر، سونی تولید بیشتر تراشه‌های منطقی خود را که اجزای اصلی حسگرهای تصویر آن هستند، برون سپاری می‌کند.

  • TSMC می خواهد اولین کارخانه تولید تراشه خود را در خارج از تایوان بسازد

سونی همچنین تلاش‌های خود را برای جذب مشتریان بیشتر و بهبود کیفیت حسگرهای خود، افزایش می‌دهد. هدف این است که کاربردهای آن‌ها را در طیف وسیعی از محصولات مختلف افزایش دهیم. مدیر اجرایی همچنین اضافه می‌کند که این شرکت برای مشارکت با TSMC و وزارت اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن گفتگو خواهد کرد.

 این همکاری ممکن است تخصص سونی در عملیات تراشه‌های ژاپنی را با بزرگترین سازنده تراشه‌های قراردادی جهان گرد هم آورد. TSMC در حال حاضر تراشه‌هایی را برای غول‌هایی مانند AMD، انویدیا (NVIDIA)، مدیاتک (MediaTek)، کوالکام (Qualcomm) و بسیاری از شرکت‌های بزرگ دیگر تولید می‌کند.

TSMC می خواهد اولین کارخانه تولید تراشه خود را در خارج از تایوان بسازد - چیکاو

اوایل این هفته، سونی تایید کرد که در حال بررسی طرحی برای مشارکت با TSMC برای یک پلتفرم جدید تراشه در داخل ژاپن است. مدیر اجرایی این شرکت از اظهار نظر در مورد سرمایه‌گذاری برای این کارخانه تولید تراشه خودداری کرد. وی افزود: تقویت و تعمیق همکاری خود با TSMC که دارای پیشرفته‌ترین فناوری تولید نیمه هادی در جهان است، برای ما بسیار معنادار خواهد بود.

جهت اطلاع، TSMC در حال برنامه ریزی برای افتتاح اولین کارخانه بخش تولید پیشرفته خود در خارج از کشور خود است. جالب اینجاست که شایعات قبلاً بیان می‌کردند که شرکت تایوانی می‌تواند ژاپن را به عنوان اولین منطقه برای ساخت کارخانه خارجی خود انتخاب کند. این کارخانه می‌تواند در استان کوماموتو ژاپن غربی واقع شود. این گزارش‌ها ادعا می‌کنند که ساخت و ساز آن در سال آینده آغاز خواهد شد و  احتمال داده می‌شود که تولید تراشه در این کارخانه نیز از سال ۲۰۲۴ آغاز شود. اکنون باید منتظر ماند و تماشا کرد که  آیا سونی می‌تواند از انجام این مشارکت و فعالیت در زمینه ساخت و تولید تراشه تجارت پر رونقی را برای خود دایر کند یا خیر.

کمپانی سونی - چیکاو

همان طور که گفته شد، بزرگترین مشکل سونی در حال حاضر کمبود تراشه برای تولید دستگاه گیم پرطرفدار پلی استیشن ۵ سونی است که مشتریان زیادی از سرتاسر جهان منتظر هستند تا این دستگاه بازی در بازارهای آن مناطق نیز عرضه شود اما سونی فعلاً به دلیل کمبود تراشه قادر به تأمین تمام نیازهای موجود در بازارهای مختلف جهانی نیست.

این شرکت نمی‌تواند تعداد زیادی کنسول‌ بازی را تولید کند و قادر نیست تا به تمام درخواست‌ها پاسخ دهد. با وجود آن، این کنسول همچنان در حال فروش است اما در صورتی که سونی بتواند تراشه مورد نیاز را فراهم و دستگاه‌های بیشتری را تولید کند، مطمئناً به دلیل میزان تقاضای بالا، فروش بسیار زیاد تری را تجربه خواهد کرد.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.