گوشی آنر ایکس ۳۰ آی با بدنه سبک آلومینیومی و تراشه دایمنسیتی ۸۱۰ عرضه شد

شرکت تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند برند آنر، در طی رویدادی که در بعد از ظهر روز گذشته برای معرفی محصولات جدید خود برگزار کرد،  از گوشی هوشمند جدید آنر ایکس ۳۰ آی (Honor X30i)  نیز به طور رسمی رونمایی کرد. ویژگی اصلی این تلفن آنر به نوع طراحی این گوشی مربوط می‌شود که درواقع به شکل مکعبی به نظر می‌رسد که چندان بی‌شباهت به گوشی‌های سری آیفون ۱۳ اپل نیست و دومین مورد نیز به ساختار باریک و سبک آن مربوط می‌شود. وزن این گوشی تنها ۱۷۵ گرم و ضخامت آن نیز  ۷.۴۵ میلی متر است. همراه چیکاو باشید.

وزن این دستگاه باتوجه به این موضوع که از نمایشگر بزرگ ۶.۷ اینچی از نوع LCD بهره می‌برد، بسیار کم است، زیرا به طور معمول، دستگاه‌هایی که چنین صفحه نمایش بزرگی از نوع LCD دارند، وزن آن‌ها اخیراً از مرز ۲۰۰ گرم نیز عبور کرده است، بنابراین گوشی هوشمند آنر ایکس ۳۰ آی از این نظر باید دستگاهی بسیار دوست داشتی محسوب شود.

نمایشگر این گوشی هوشمند از وضوح فول اچ دی پلاس با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۸۸ پیکسل بهره می‌برد و همچنین از نرخ تازه سازی ۹۰ هرتز پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر با حاشیه‌های بسیار ظریفی احاطه شده و نسبت نمایشگر به بدنه نیز ۹۳.۶ درصد است.

بدنه این تلفن از آلیاژ آلومینیم ساخته شده است که بسیار سبک وزن و سفارشی شده است که از استحکام بالایی برخوردار باشد و علاوه بر آن، هنگامی که این گوشی در دست قرار دارد از چسبندگی بسیار خوبی بهره می‌برد. استفاده از پروفیل باریک ۷.۴۵ میلی متری با استفاده از صفحه نمایش فوق نازک کامپوزیت پلی اورتان چند لایه و برد مدار چاپی فوق نازک که عایق و ضد رسانای برق نیز هست، باعث می‌شود تا این گوشی از ضخامت بسیار پایین و قابل تحسین ۷.۴۵ میلی متری برخوردار شود.

ضخامت و بدنه گوشی آنر ایکس ۳۰ آی - چیکاو

از نظر عملکرد نیز می‌توان گفت که گوشی آنر ایکس ۳۰ آی از تراشه دایمنسیتی ۸۱۰ مدیاتک در داخل بدنه بهره می‌برد و ماژول شبکه ارتباطات ۵جی را نیز در کنار خود دارد. تراشه دایمنسیتی ۸۱۰ با استفاده از فرآیند ۶ نانومتری ساخته شده است. این تراشه دارای هسته‌های قدرت ۲ در ۲.۵ گیگاهرتز کورتکس A76  و هسته‌های ۶ در ۲.۰ گیگاهرتز کورتکس  A55 است. این تراشه از فناوری GPU Turbo X و Link Turbo X پشتیبانی می‌کند تا عملکرد بازی و تماس را افزایش دهد.

ظرفیت باتری گوشی آنر ایکس ۳۰ آی ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت است که از فناوری شارژ سریع ۲۲.۵ واتی نیز پشتیبانی می‌کند. این گوشی هوشمند آنر برای عکاسی، در پنل پشتی از ماژول سه‌گانه بهره می‌برد که برای دوربین اصلی از حسگر ۴۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که با یک لنز تشخیص عمق تصویر ۲ مگاپیکسلی و یک سنسور ماکرو ۲ مگاپیکسلی تکمیل شده است.

این گوشی هوشمند همچنین برای عکس برداری در شب دارای عملکرد فوق‌العاده‌ای است که از الگوریتم ترکیب چند فریم هوشمند و عملکرد vlog برای ضبط همزمان از طریق هر دو دوربین جلو و عقب استفاده می‌کند.

ظرفیت حافظه رم گوشی آنر ایکس ۳۰ آی از ۶ گیگابایت شروع می‌شود که با استفاده از قابلیت افزایش حافظه مجازی می‌توان آن را تا ۸ گیگابایت افزایش داد. قیمت نسخه‌های مختلف این گوشی عبارت است از:

  • نسخه ۶ گیگابایت رم بعلاوه ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی  ۱۳۹۹ یوآن (در حدود ۲۱۹ دلار آمریکا)
  • نسخه ۸ گیگابایت رم بعلاوه ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی  ۱۶۹۹ یوآن (در حدود ۲۶۵ دلار آمریکا)
  • نسخه ۶ گیگابایت رم بعلاوه ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی  ۱۸۹۹ یوآن (در حدود ۲۹۷ دلار آمریکا)

ماژول دوربین گوشی آنر ایکس ۳۰ آی - چیکاو

گوشی هوشمند آنر ایکس ۳۰ آی در حال حاضر برای پیش خرید فقط در سرزمین مادری یعنی در چین موجود است. این تلفن هوشمند از ۵ نوامبر (۱۴ آبان ۱۴۰۰) به صورت تجاری عرضه خواهد شد. شرکت آنر برای عرضه این گوشی در بازارهای جهانی هنوز هیچگونه اطلاعاتی در مورد تاریخ عرضه و قیمت جهانی آن در دسترس قرار نداده است.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.