گوشی هوشمند iQOO Z5x با تراشه دایمنسیتی ۹۰۰ مدیاتک عرضه می شود

گوشی‌های هوشمند IQOO در بازار چین از محبوبیت زیادی برخوردار بوده و با توجه به مشخصاتی که عرضه می‌کنند، معمولاً از قیمت‌های بسیار رقابتی و مقرون به صرفه‌ای برخوردار هستند. اکنون این برند قصد دارد تا از گوشی جدید خود رونمایی کند. همراه چیکاو باشید.

قبلاً گزارش‌هایی منتشر شده بود که گوشی هوشمند iQOO Z5 X  در روز چهارشنبه هفته آینده در ۲۰ اکتبر (۲۸ مهرماه ۱۴۰۰) معرفی خواهد شد. اگرچه مشخصات رسمی این گوشی هنوز از سوی شرکت سازنده تأیید نشده است و سعی بر این بوده که تا روز رونمایی پوشیده بماند اما افشاگران نیز بیکار ننشسته و برخی از مشخصات و ویژگی‌های این گوشی هوشمند را برای کاربران مشتاق فاش کرده‌اند.

 انتظار می‌رود این گوشی هوشمند یک باتری حجیم با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت را در داخل بدنه‌ی خود حمل کند و برای دوربین پنل پشتی نیز از ماژول سه گانه بهره ببرد که دوربین اصلی آن را یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی واید تشکیل دهد. از مشخصات سایر لنزهای این دوربین و همچنین حسگر سلفی اطلاعات چندان معتبری در دست نیست. آخرین تیزر این شرکت نشان می‌دهد که این گوشی از پردازنده دایمنسیتی ۹۰۰ مدیاتک قدرت خواهد گرفت که نشان می‌دهد با یک گوشی میان‌رده‌ی قدرتمند سروکار داریم.

پردازنده دایمنسیتی ۹۰۰ مدیاتک  (MediaTek Dimensity 900) با استفاده از لیتوگرافی ۶ نانومتری تولید شده و بهبودهایی قابل‌انتظار در مقایسه‌با سری دایمنسیتی 800 تجربه کرده است. این پردازنده جدید مدیاتک دارای تراشه مرکزی (CPU)  سریع‌تری است و از فناوری‌های ارتباطی بهتری نیز استفاده می‌کند که ازجمله می‌توان به پشتیبانی از شبکه ارتباطات ۵جی اشاره کرد. مدیاتک مدتی است که در بازار گوشی‌های هوشمند خوش درخشیده است. هرچند که از تراشه‌های این تراشه ساز قبلا در گوشی‌های سطح پایین استفاده می‌شد اما اخیرا، تراشه‌های سطح بالای این شرکت در گوشی‌های میان‌رده‌ی سطح بالا مشاهده می‌شود.

پردازنده دایمنسیتی ۹۰۰ مدیاتک  (MediaTek Dimensity 900) - چیکاو

تراشه دایمنسیتی ۹۰۰ یک دارای دو هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲.۴ گیگاهرتز و شش واحد Cortex-A55 با سرعت ۲ گیگاهرتز است. قسمت GPU توسط Arm Mali-G68 اداره می‌شود. همچنین، گوشی هوشمند Z 5X  دارای حسگر اثر انگشت بوده و جک ۳.۵ میلی متری خروجی صدای هدفون را نیز ارائه می‌دهد. این تلفن در رنگ‌های مشکی و نارنجی عرضه خواهد شد.

منبع Gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.