در سه ماهه سوم، سامسونگ، اپل و شیائومی به ترتیب بیشترین فروش گوشی را داشته اند

براساس آخرین داده‌های اولیه از Canalys، حمل تلفن‌های هوشمند در دوره  سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ میلادی یعنی از اول جولای تا انتهای سپتامبر (۱۰ تیرماه  تا ۹ مهر ماه ۱۴۰۰)  نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش یافته است. کمبود قطعات در میان کمبود مداوم تراشه جهانی عاملان اصلی این موضوع هستند و بر اساس برخی برآوردها، حداقل یک سال دیگر طول می‌کشد تا با تولید بیشتر، بار دیگر میان دو عامل عرضه و تقاضا تعادل برقرار شود. همراه چیکاو باشید.

آن طور که آمار و ارقام داده‌های این موسسه نشان می‌دهند، سامسونگ بار دیگر با ۲۳ درصد از کل فروش در این دوره سه ماهه در صدر میزان فروش قرار دارد. سامسونگ با در اختیار چنین سهمی نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته هیچگونه تغییری را به ثبت نرسانده است.

اپل با در اختیار گرفتن ۱۵ درصد از سهم این فصل از سال موفق شده است تا نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۳ درصد رشد را تجربه کند. مسلماً در سالی که کمبود تراشه جهانی یقه بسیاری از شرکت‌های سازنده را سفت و سخت گرفته، رشد اپل می‌تواند خبر خوبی برای سهامداران و طرفداران این برند باشد.

شیائومی با در اختیار گرفتن سهم ۱۴ درصدی و ۱ درصد کمتر از اپل، نسبت به مدت مشابه در سال قبل، همانند سامسونگ بدون تغییر بوده است و هیچ درصد رشد یا افتی را به ثبت نرسانده است.

قدر مسلم این است  که انتظارات از این شرکت بیشتر بود زیرا برندی که توانسته تا رتبه دوم پرفروش‌ترین گوشی‌های همراه جهانی بالا برود و حتی در مقطعی از سال جاری میلادی در اروپا موفق شده تا سامسونگ را از تخت سلطنت مقام اولی به زیر کشیده و به طور موقت هم که شده برای چند صباحی رتبه اول را در اختیار بگیرد، از چنین شرکتی انتظارات بسیار بیشتری در اذهان نقش بسته بود.

رتبه بندی براساس میزان فروش  سه ماهه سوم، سامسونگ، اپل و شیائومی - چیکاو

ویوو دیگر برندی است که با سهم ۱۰ درصدی و رشد ۱ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال در این فهرست خودنمایی می‌کند و اوپو نیز همچون ویوو به طور مشابه با سهم ۱۰ درصدی و رشد یک درصدی در فهرست ۵ شرکت برتر قرار دارد.

با نگاهی به آینده و تعطیلات آتی که در پیش رو قرار دارد و در چنین ایامی میزان فروش به شدت افزایش می‌یابد و ازجمله رویدادهای مهمی همچون سینگلز دی (Single’s Day) در چین، بلک فرای دی (Black Friday) در بازار کشورهای غربی، فرصت‌های بسیار خوبی است که این شرکت‌ها می‌توانند مغتنم شمرده و با تخفیف‌های خوب عملکرد فروش خود را تا حد ممکن افزایش دهند. هرچند که احتمال داده می‌شود که امسال نسبت به سال گذشته، شرکت‌ها برای محصولات خود تخفیف‌های کمتری را در نظر بگیرند. 

منبع Gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.