با لپ تاپ جدید ایسر محتوای سه بعدی را بدون نیاز به عینک تماشا کنید

ایسر در اوایل سال جاری فناوری SpatialLabs خود را معرفی کرده بود که نمایش تصاویر سه بعدی را بدون نیاز به استفاده از عینک امکان‌پذیر می‌کرد، این فناوری توسط یک دوربین استریو ویژه با دو سنسور که موقعیت نگاه چشم‌ها و همچنین موقعیت قرار گرفتن سر کاربر را نسبت به صفحه نمایش ردیابی می‌کند و دو تصویر کمی متفاوت را به او نمایش می‌دهد، ممکن می‌شود. همراه چیکاو باشید.

در این لپ‌تاپ، متناسب با موقعیت چشم کاربر این تصاویر به صورت آنی تغییر می‌کنند و باعث می‌شود که ذهن او دچار خطا شده و آن‌ها را سه بعدی مشاهده کند. این فناوری سرانجام به لپ‌تاپی راه پیدا کرده است که می‌توانید واقعاً آن را خریداری کنید. لپ‌تاپ Acer ConceptD 7 SpatialLabs Edition به تازگی معرفی شد و مجهز به فناوری 3D SpatialLabs است. نمایشگر آن به کاربران امکان می‌دهد پروژه‌های سه بعدی را برای طرح‌های CAD، چاپ سه بعدی، معماری، انیمیشن‌ها و موارد دیگر مشاهده کنند، بنابراین باعث می‌شود تا طراحی را نسبت به قبل به طور همه جانبه تجربه کنید.

لپ‌تاپ Acer ConceptD 7 SpatialLabs Edition سفید - چیکاو

ایسر به خوبی می‌داند که یک صفحه نمایش سه بعدی بدون محتوای سه بعدی هیچ ارزشی ندارد، بنابراین، این لپ‌تاپ را با ابزارهایی مانند SpatialLabs Model Viewer مجهز کرده است که به شما امکان می‌دهد فایل‌های سه بعدی را از برنامه‌هایی مانند Rhinoceros، ZBrush و Autodesk Fusion  ۳۶۰ وارد کنید. این شرکت همچنین اذعان داشت که همکاری با توسعه دهندگان برای ارائه راه حل‌های یکپارچه برای آینده در دستور کار آن شرکت قرار دارد، هرچند که بدون استفاده گسترده از فناوری 3D SpatialLabs، موفقیت این پروژه احتمالاً محدود است.

بدنه و پیکربندی لپ‌تاپ Acer ConceptD 7 SpatialLabs Edition سفید - چیکاو

لپ‌تاپ Acer ConceptD 7 SpatialLabs Edition واقعاً دستگاهی بسیار چشمگیر و تحسین برانگیز است که مسلماً و به خصوص در میان قشر برنامه‌نویسان، طراحان و همچنین طراحان سه بعدی، گرافیست‌ها، علاقه‌مندان به تماشای فیلم‌ها و بازی‌های سه بعدی رایانه‌ای و بسیاری دیگر، حتی بسیاری از کاربران عادی مورد استقبال فراوان قرار خواهد گرفت. البته هنوز کاربردی و مفید بودن این فناوری در چنین لپ‌تاپی و در دنیای واقعی بررسی نشده است اما درصورتی که بدون نقص بوده و حداقل، از عملکرد رضایتبخشی برخوردار باشد، می‌تواند به یکی از دستگاه‌های پرفروش شرکت ایسر تبدیل شود.

کیبورد لپ‌تاپ Acer ConceptD 7 SpatialLabs Edition سفید - چیکاو

نکته مهم نیز اینجاست که به دلیل این که در حال حاضر این اولین نسخه این فناوری است که در بازار عرضه می‌گردد به احتمال زیاد دارای نواقص و ایراداتی خواهد بود که مطمئناً در نسخه‌های آینده و مدل‌های جانشین این دستگاه، ضمن ارتقاء و پیشرفت‌های زیادی را که تجربه خواهد کرد، از ایرادات آن نیز کاسته خواهد شد.

همچنین برنامه SpatialLabs Go ارائه می‌شود که به شما امکان می‌دهد محتوای دو بعدی مانند تصاویر، فیلم‌ها، بازی‌های ساده و خوراک وب کم را با استفاده از هوش مصنوعی AI به استریوسکوپی سه بعدی تبدیل کنید.

لپ‌تاپ Acer ConceptD 7 SpatialLabs Edition به غیر از تجهیز به ارائه محتوای سه بعدی بدون نیاز به استفاده از عینک مخصوص، یک لپ‌تاپ درجه یک و بسیار قدرتمند نیز هست که می‌تواند اکثر کارهای شخصی و حتی اداری شما را اجرا کند. این لپ‌تاپ پرچمدار یکی از قدرتمندترین لپ‌تاپ‌های موجود در بازار و این برند محسوب می‌شود که جدا از ارائه محتوای سه بعدی می‌تواند تمام نیازهای شما به یک لپ‌تاپ قدرتمند و پرچمدار را برآورده کند.

برنامه SpatialLabs Go در لپ‌تاپ Acer ConceptD 7 SpatialLabs Edition - چیکاو

با نگاهی به مشخصات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این دستگاه متوجه خواهید شد که لپ‌تاپ Acer ConceptD 7 SpatialLabs Edition یک دستگاه ساده و معمولی نیست بلکه شما با تهیه این رایانه صاحب یکی از قدرتمندترین دستگاه‌های بازار خواهید شد که حتی سنگین‌ترین برنامه‌ها و بازی‌های رایانه‌ای را نیز می‌توانید انجام دهید.

نمایشگر سه بعدی لپ‌تاپ Acer ConceptD 7 SpatialLabs Edition - چیکاو

برخی از مشخصات و ویژگی‌های این لپ‌تاپ عبارتند از: پردازنده اینتل Core i7-11800H، تراشه گرافیکی انویدیا Nvidia RTX 3080، دارای ۳۲ گیگابایت حافظه رم از نوع پر سرعت DDR4 و همچنین حافظه ذخیره سازی داخلی ۲ ترابایتی از نوع NVMe SSD.

این لپ‌تاپ قدرتمند و سع بعدی ایسر دارای صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی از نوع پنل LCD بوده که از وضوح بسیار بالا و و رزولوشن ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پیکسل پشتیبانی می‌کند. لپ‌تاپ ایسر این میزان رزولوشن را در حالت استفاده برای محتوای ۲ بعدی ارائه می‌دهد اما در هنگام استفاده از محتوای ۳ بعدی رزولوشن ۱۹۲۰ در ۲۱۶۰ را برای شما ارائه می‌دهد.

مشخصات فنی لپ‌تاپ Acer ConceptD 7 SpatialLabs Edition - چیکاو

در مورد قیمت این لپ‌تاپ هم همان طور که شما هم حدس زده‌اید، با توجه به ویژگی‌ها و مشخصات بسیار سطح بالایی که ارائه می‌دهد، کاملاً منطقی خواهد بود که قیمت ارزانی نداشته باشد که دقیقاً همین طور است و قیمت لپ‌تاپ Acer ConceptD 7 SpatialLabs Edition برای عرضه در اروپا، خاورمیانه و آفریقا، حدود ۳۵۹۹ یورو یا معدل ۴۱۶۰ دلار آمریکا خواهد بود. تاریخ عرضه آن نیز برای مناطق یاد شده، ماه دسامبر (۱۰ آذر تا ۱۰ دی ماه ۱۴۰۰) در نظر گرفته شده است. البته تاریخ عرضه و قیمت آن برای مناطق آمریکای شمالی هنوز اعلام نشده است.

قیمت لپ‌تاپ Acer ConceptD 7 SpatialLabs Edition - چیکاو

لپ تاپ‌های ۱۶ اینچی ConceptD 3  و ConceptD 3 Pro نیز با نسبت ابعاد ۱۶:۱۰ به بازار عرضه شده‌اند و به ترتیب با برچسب قیمت ۱۶۹۹.۹۹ دلار و ۱۸۹۹.۹۹ دلار در ایالات متحده آمریکا در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهند گرفت. این دو لپ‌تاپ با ConceptD 3 Ezel که قرار شده است در ماه نوامبر (آبان – آذر) با قیمت ۱۸۹۹.۹۹ دلار در دسترس قرار می‌گیرد و همچنین مدل ConceptD 3 Ezel Pro که برنامه ریزی شده است تا در سال ۲۰۲۲ با قیمت ۱۹۹۹.۹۹ دلار در ایالات متحده در دسترس قرار گیرد، جفت می‌شوند.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.