استارلینک از دسامبر ۲۰۲۲ در مناطق روستایی هند خدمات اینترنت پهن باند ارائه می‌دهد

استارلینک ( Starlink)، یک شرکت ماهواره‌ای است که به ثروتمندترین مرد مالتی میلیاردر جهان، ایلان ماسک تعلق دارد. این شرکت هم‌اکنون، در حال برنامه ریزی برای ورود به بازار اینترنتی هند است تا بتواند در آن سرزمین پهناور خدمات اینترنتی خود را ارائه دهد. یک مقام ارشد شرکت استارلینک فاش کرد که این شرکت برای ایجاد اتصال پهن باند خود قصد دارد تا به عنوان اولین فعالیت، به حوزه‌های مناطق روستایی لوک سابا یا لوک سابها (Lok Sabha) در هند متمرکز شود. همراه چیکاو باشید.

بر اساس گزارش MoneyControl که اخیراً منتشر شده، این شرکت ماهواره‌ای به دنبال گفتگوهای مجازی با نمایندگان پارلمان، وزرا و سایر مقامات ارشد دولتی هند است تا در مورد چگونگی اتصال اینترنت پهن باند که می‌تواند زندگی مردم را در این مناطق روستایی تغییر دهد، به گفت و گو بپردازند. علاوه بر این، واحد پهنای باند ماهواره‌ای اسپیس ایکس  SpaceX همچنین در صدد ارائه خدمات خود در هند از دسامبر ۲۰۲۲ است. این شرکت برای ارائه این خدمات اینترنتی ماهواره‌ای برای مشترکان در هند، در حدود ۲۰۰ هزار پایانه فعال را به کار خواهد گرفت که البته این مورد مشروط به مجوز دولت محلی است.

پایانه فعال اینترنت - چیکاو

سانجی بهارگاوا (Sanjay Bhargava)، مدیر بخش هند شرکت استارینک در این زمینه اظهار داشت: «در ماه اکتبر نیز مشتاق هستم 30 دقیقه مکالمه مجازی با نمایندگان مجلس، وزیران، مسئولان دولت هند  یا وزیران اصلی ایالت ها داشته باشیم تا ببینیم آیا آن‌ها نیز به طور ۱۰۰ درصد چنین اعتقادی دارند و فکر می‌کنند که ارائه اینترنت و پهنای باند به بهبود شرایط زندگی این مردم کمک خواهد کرد یا خیر. ما احتمالاً روی ده حوزه روستایی لوک سابها برای 80 درصد از پایانه های استارلینک که به هند ارسال می‌شود، تمرکز خواهیم کرد.»

تامین خدمات اینترنت پهن باند برای روستا های هند - چیکاو

پبش از این نیز، بارگاوا همچنین گفته بود که تعداد پیش سفارش‌ها برای اتصال و استفاده از اینترنت پهن باند استارلینک در هند از 5000 نفر گذشته است و این شرکت مشتاق است در مناطق روستایی این کشور ارائه خدمات پهن باند خود را آغاز کند.

ورود استارلینک به هند باعث رقابت با اپراتورهای مخابراتی محلی مانند Reliance Jio ، Bharti Airtel ، Vodafone Idea در پهنای باند می‌شود. بارگاوا اضافه کرد که « البته کاملا مشخص است که بیشتر این امر توسط پهنای باند زمینی ارائه می شود، اما در مناطق صعب العبور به ارائه خدماتی که توسط Satcom از طریق استارلینک مهیا می‌شود، نیاز داریم. ما بی‌صبرانه منتظر فرا رسیدن آن روزی هستیم که یک حوزه روستایی صعب‌العبور در هند اعلام کند که به طور ۱۰۰ درصد به اینترنت پهن باند دست پیدا کرده است.»

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.