آیا گوشی بدون شارژر در جعبه خریداری کرده اید؟

یک سال از تصمیم اپل مبنی برعدم تحویل شارژر با گوشی‌هایش می‌گذرد. این تصمیم حتی در مورد گوشی‌های قدیمی که هنوز در حال تولید هستند نیز اعمال شد. سایر تولیدکنندگان مانند شیائومی، سامسونگ و حتی نوکیا نیز به اپل پیوسته‌اند تا شارژرها را در جعبه قرار ندهند، اگرچه ذکر این نکته ضروری است که شیائومی این امکان را برای خریداران فراهم می‌کند که شارژر را به صورت رایگان دریافت کنند. همراه چیکاو باشید.

در حالی که هنوز بحث‌های زیادی پیرامون این موضوع وجود دارد که آیا کمبود شارژر در جعبه به کاهش ضایعات الکترونیکی کمک می‌کند یا فقط راهی برای تولیدکنندگان است تا با فروش جداگانه این قطعه، کسب درآمد بیشتر از فروش لوازم جانبی داشته باشند، این تصمیم همچنان از سوی برخی تولید کنندگان اجرا می‌شود و دستگاه شارژر را از داخل جعبه و همراه با گوشی هوشمند حذف کرده‌اند.

آیا شما در سال گذشته تلفن بدون شارژ خریداری کرده‌اید یا خیر. اگر پاسخ شما مثبت است بگویید که برای گوشی خود شارژر مجزا نیز خریداری کرده‌اید یا از همان شارژرهای قدیمی و قبلی خود استفاده کرده‌اید؟

گوشی های بدون شارژر اپل - چیکاو

 آیا این موضوع که اپل ادعا می‌کند که به خاطر کم شدن زباله‌های الکترونیکی چنین تصمیمی گرفته‌ و سایر شرکت‌ها نیز از اپل پیروی کرده‌اند، آیا شما نیز با ادعای اپل موافق هستید یا  شما نیز فکر می‌کنید به خاطر سودجویی بیشتر چنین تصمیمی گرفته و خریداران گوشی مجبورند شارژر اصلی را جداگانه خریداری کنند؟

ساختار شارژر گوشی های اپل - چیکاو

اپل هر سال حدود ۱۰۰ میلیون دستگاه گوشی آیفون می‌فروشد، اگر قیمت هر شارژر آیفون را فقط ۱۰ دلار در نظر بگیریم، و اگر کاربران بخواهند برای آیفون‌های خود شارژر جداگانه بخرند، درواقع در هر سال فقط یک میلیارد دلار از همین بخش به درآمد اپل افزوده می‌شود.

 سایر تولید کنندگان نیز اگر از چنین تصمیمی پیروی کنند، هر سال حدود ۵ میلیارد دلار به درآمد آن‌ها افزوده می‌شود. نکته‌ی بعدی نیز اینجا است که آیا از شارژرهای قدیمی یا قبلی می‌توان برای دستگاه‌های جدید که اکثر آن‌ها از فست شارژ پشتیبانی می‌کنند، استفاده کرد؟

نظر خود را در بخش کامنت‌ها با ما درمیان بگذارید.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.