سری میت ۵۰ هواوی با استفاده از تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ اما  ۴جی در سال آینده عرضه می شوند

غول گوشی ساز چین هواوی، در حال حاضر برای بقا در بازار گوشی‌های هوشمند دست و پا می‌زند. از زمان تحریم‌های ایالات متحده، هواوی با کمبود قطعات کنار آمده است و برخلاف همه احتمالات، این شرکت باز هم آخرین پرچمدار سری هواوی پی ۵۰  (Huawei P50) خود را عرضه کرد. همراه چیکاو باشید.

با این حال، این تلفن هوشمند پرچمدار تنها از شبکه ۴جی پشتیبانی می‌کند. اما با تمام این مشکلات باز هم این گوشی هوشمند هواوی هنوز بسیار محبوب است، حتی اگر دستیابی به آن دشوار باشد. هوآوی بسیار خوش بین است که بار دیگر به بازار گوشی‌های هوشمند باز خواهد گشت. این شرکت تأکید کرده است که دست از تولید و فروش گوشی‌های هوشمند خود بر نمی‌دارد. بر اساس گفته‌های این غول دنیای فناوری، این شرکت در حال کار بر روی سری پرچمدار بعدی خود یعنی سری هواوی میت ۵۰  (Huawei Mate 50) است.

سری هواوی میت ۵۰  قرار بود در نیمه دوم سال جاری میلادی وارد بازار شود. با این حال، با توجه به تاخیر در ورود سری هواوی پی ۵۰، این امر امکان‌پذیر نشد. حتی گزارشاتی مبنی بر لغو تولید گوشی‌های سری میت ۵۰ هواوی  توسط این شرکت نیز به گوش رسید. این موضوع اکنون احتمالاً با توجه به آخرین گزارش منتشر شده دیگر صحت ندارد. با توجه به اطلاعات لو رفته توسط افشاگر Weibo یعنی  @DCS، هواوی در حال آزمایش سری گوشی‌های هواوی میت ۵۰ است.

پرچمدار تجاری هواوی میت 50 - چیکاو

این منبع گزارش همچنین مدعی است که این دستگاه از مدل sm8425 استفاده خواهد کرد. این نشان می‌دهد که این شرکت ممکن است از جدیدترین اسنپدراگون پرچمدار 898 کوالکام را در سری گوشی‌های میت ۵۰ هواوی استفاده کند. بدیهی است که این تراشه اگرچه می‌تواند از شبکه ارتباطات نسل پنجم موبایل یعنی 5G نیز پشتیبانی کند اما به دلیل این که بر اساس تحریم‌های آمریکا علیه هواوی، هیچ شرکت تراشه سازی حق ندارد تراشه‌هایی که از ۵جی پشتیبانی می‌کنند در اختیار هواوی قرار دهند، لذا هواوی نیز برای آن که بتواند لنگ لنگان به فعالیت تولید گوشی خود ادامه دهد، این تراشه‌ها را فقط با پشتیبانی از ۴ جی دریافت می‌کند، لذا گوشی‌های سری میت ۵۰ این شرکت نیز همانند سری پی ۵۰ فقط از شبکه ارتباطات ۴جی پشتیبانی خواهد کرد.

وبلاگ‌نویس سایت منبع خبر، اگرچه به طور مستقیم نگفته است که در آخرین گزارش خود به سری گوشی‌های هوشمند هواوی میت ۵۰ اشاره کرده است، اما با این حال، او این تلفن هوشمند را یک «پرچمدار تجاری» نامیده است. با توجه به این که هواوی در حال حاضر پرچمدار زیادی عرضه نمی‌کند، منظور او به احتمال زیاد اشاره به همین سری هواوی میت ۵۰ بوده است.

مشخصات گوشی های هوشمند سری میت ۵۰ هواوی - چیکاو

  • مشخصات گوشی های هوشمند سری میت ۵۰ هواوی

طبق گمانه زنی‌های انجام شده تا کنون، سری هواوی میت ۵۰ از صفحه نمایش LTPO مشابه سری آیفون 13 پرو استفاده خواهد کرد. علاوه بر این، این صفحه نمایش از نرخ تازه‌سازی تطبیقی پشتیبانی می‌کند که نه تنها به نرخ تازه‌سازی بالا یعنی 120 هرتز می‌رسد بلکه در مصرف برق نیز صرفه جویی می‌کند (نرخ نوسازی تطبیقی یعنی این که زمانی که شما عکس را نگاه می‌کنید ممکن است نرخ نوسازی فقط به ۱۰ هرتز یا حتی کمتر برسد و در مواقعی که نیاز به نوسازی بالا باشد نسبت به محتوا افزایش می‌یابد).

علاوه بر این، تراشه اسنپدراگون ۸۹۸ پلتفرم گوشی هوشمند به این تلفن‌ها قدرت می‌بخشد، یا شاید هم ممکن است این دستگاه از پردازنده کرین نسخه ۹۰۰۰  (Kirin 9000) بهره ببرد. پردازنده اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام یک تراشه پرچمدار است که از فرایند تولید 4 نانومتری سامسونگ استفاده می‌کند و از معماری 1 + 3 + 4 بهره می‌برد.

دوربین اصلی سری میت 50 هواوی - چیکاو

 این دستگاه دارای یک هسته بزرگ Cortex X2 با سرعت 3.0 گیگاهرتز، سه هسته بزرگ Cortex A78 با فرکانس ۲.۵ گیگاهرتز و چهار هسته کوچک Cortex A55 با سرعت ۱.۷۹ گیگاهرتز است. در AnTuTu، این تراشه به احتمال زیاد برای اولین بار از یک میلیون فراتر می‌رود. در حال حاضر، هیچ تاریخ مشخصی برای معرفی سری هواوی میت ۵۰ وجود ندارد. با این حال، تحلیلگران حدس می‌زنند که هواوی این سری پرچمدار را در سه ماهه دوم سال آینده میلادی راهی بازار خواهد کرد.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.