برنامه تیک تاک اعلام کرد که اکنون بیش از 1 میلیارد کاربر ماهانه فعال دارد

برنامه تیک تاک (TikTok ) می‌گوید سرویس ویدیویی اختصاصی خود را از یک مرحله مهم عبور داده است. این شرکت می‌گوید پلتفرم آن ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر فعال دارد. محبوبیت بسیار زیاد تیک تاک قبلاً یوتیوب –  YouTube و فیس بوک –  Facebook را برای راه اندازی سرویس‌های مشابه الهام بخشیده است، اما با این حال، هیچکدام از این دو پلتفرم چنین محبوبیت گسترده‌ای به دست نیاورده‌اند. همراه چیکاو باشید.

تیک تاک به عنوان سرویسی معرفی شد که به کاربران اجازه می‌داد موزیک ویدیوهای کوتاه خود را بر اساس آهنگ‌های موجود در کتابخانه این پلتفرم ایجاد کنند. طی دو سال گذشته، این برنامه عملکرد خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده و به یک بستر اجتماعی تبدیل شده است که کاربران را بر اساس ترجیحات خود گرد هم می‌آورد.

تیک تاک - چیکاو

تیک تاک در طول همه‌گیری ویروس کرونا، زمانی که افراد بیشتری به دنبال سرگرمی‌هایی بودند که به راحتی خانه‌هایشان قابل دسترسی باشد، محبوبیت خاصی به دست آورد. در اواخر سال گذشته، آینده‌ی تیک تاک با حکمی از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا برای ممنوعیت تعدادی از خدمات چینی تهدید شد.

این فرمان بعداً توسط جو بایدن، رئیس جمهور فعلی ایالات متحده لغو شد. تیک تاک کار خود را برای بهبود پلتفرم متوقف نمی‌کند. در میان جدیدترین نوآوری‌های روی این پلت فرم، شایان ذکر است که حداکثر مدت زمان فیلمبرداری از ۶۰ ثانیه به سه دقیقه افزایش یافته است.

سال گذشته، تحت فشار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، مایکروسافت تقریباً نزدیک بود که سرویس ویدیویی محبوب چینی تیک تاک را خریداری کند. به گفته مدیر عامل سابق مایکروسافت، ساتیا نادلا، «این عجیب‌ترین کاری بود که او روی آن کار می‌کرد».

اپلیکیشن تیک تاک - چیکاو

زمانی رئیس جمهور ترامپ از ByteDance  رئیس تیک تاک خواستار واگذاری مالکیت تیک تاک بود تا به معنای واقعی کلمه تجارت آمریکایی را به دلایل امنیت داده‌های کاربران محلی جدا کرده و بفروشد. در ماه اوت، مذاکرات با مایکروسافت برای فروش آغاز شد. اما در ماه سپتامبر دوره ریاست جمهوری ترامپ به پایان رسید و این قرارداد هرگز به انجام نرسید.

فشار ترامپ به طور قابل پیش‌بینی پس از خروج از قدرت در ماه ژانویه کاهش یافت و تا آن زمان هیچ کس این سرویس محبوب را خریداری نکرده بود. ساتیا نادلا در سخنرانی خود در کنفرانس کد در کالیفرنیا (Code Conference in California)؛ گفت که در نظر دارد ایمنی تیک تاک، حفاظت از کودکان و خدمات ابری را به شرکت ارائه دهد.

« این باورنکردنی است. من در مورد بسیاری از موضوعات و افراد زیادی چیزهای زیادی آموخته‌ام. اول از همه، تیک تاک به سوی ما آمد. ما به سوی تیک تاک نرفتیم»

نادلا گفت. به گفته وی، تیک تاک درگیر حوادث بین دو ایالت شد. پرزیدنت ترامپ  از انچه که سعی داشت انجام دهد درک درستی داشت، اما بعداً همه چیز لغو شد. دولت آمریکا مجموعه‌ای از الزامات خاص را داشت که بعداً نیز از بین رفت. ژانگ ییمینگ (Zhang Yiming)، رئیس ByteDance، برای تعدیل محتوا به مایکروسافت کشیده شده است. نادلا گفت، و خدمات ایمنی کودکان برای محصولاتی مانند بازی ایکس باکس (Xbox gaming) و لینکدین (LinkedIn) نیز از همین دست است که او قصد دارد به شرکت مایکروسافت بیاورد.

در حالی که رئیس مایکروسافت هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه آیا ایالات متحده هنوز قصد دارد ByteDance را مجبور به فروش این سرویس کند، ندارد. دولت رئیس جمهور جو بایدن گفته است که نگرانی‌های امنیت ملی را برطرف می‌کند.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.