گوشی iQOO Z5 5G با صفحه نمایش 120 هرتز، اسنپدراگون ۷۷۸جی و باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری معرفی شد

گوشی ساز iQOO از گوشی هوشمند iQOO Z5 5G در چین رونمایی کرد. این دستگاه جانشین گوشی  iQOO Z3 5G مجهز به اسنپدراگون ۷۷۸جی  (Snapdragon 768G) است که در ماه مارس در چین رونمایی شد. مهمترین ویژگی‌های گوشی iQOO Z5 5G شامل صفحه نمایش 120 هرتز، تراشه قوی‌تر سری 7 اسنپدراگون، باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی و ماژول دوربین سه گانه آن است که دوربین اصلی آن از یک حسگر 64 مگاپیکسلی بهره می‌برد. همراه چیکاو باشید.

گوشی iQOO Z5 5G دارای یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی IPS LCD با طراحی حفره هول پانچ برای تعبیه دوربین سلفی است. صفحه نمایش از نسبت تصویر 20: 9، رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل Full HD+، تا 120 هرتز نرخ تجدید، نرخ نمونه برداری لمسی 240 هرتز و نسبت کنتراست ۱ به ۱۵۰۰ پشتیبانی می‌کند.

این گوشی همچنین می‌تواند طیف رنگی HDR10 و P3 را ارائه دهد. نسبت صفحه نمایش این تلفن هوشمند به بدنه نیز 91.36 درصد است. تراشه اسنپدراگون 778 جی که در داخل بدنه این گوشی قرار گرفته است با  8 تا ۱۲ گیگابایت رم از نوع LPDDR5 و 128 تا 256 گیگابایت حافظه از نوع پر سرعت UFS 3.1 جفت شده تا گوشی گوشی iQOO Z5 5G  بتواند قدرت رضایت‌بخشی را در اختیار کاربر قرار دهد.

ماژول دوربین سه گانه گوشی هوشمند iQOO Z5 5G - چیکاو

البته، برای ذخیره‌سازی بیشتر نیز از اسلات کارت microSD بهره می‌برد تا بتوان میزان حافظه را با توجه به نیاز افزایش داد. این تلفن هوشمند از سیستم رابط کاربری اختصاصی OriginOS 1.0 بهره می‌برد و بر اساس سیستم عامل اندروید 11 طراحی شده است. Z5 برای عکاسی سلفی و انجام تماس‌های تصویری به دوربین 16 مگاپیکسلی در پنل جلویی شده است.

ماژول دوربین پشتی نیز از دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.79 بهره می‌برد. این ماژول دوربین از یک لنز فوق عریض 8 مگاپیکسلی و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی نیز استفاده می‌کند تا عکس‌های باکیفیتی را بتواند ارائه کند. وقتی صحبت از نرم‌افزارها و قابلیت‌های عکاسی به میان می‌آید، Z5 ویژگی‌هایی مانند حالت صحنه شب، حالت نمای دوگانه، حالت عمودی، حالت حرفه‌ای، تایم لپس، فیلمبرداری آهسته تا وضوح فول اچ دی و کیفیت ضبط ویدیو تا 4k را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

صفحه نمایش گوشی هوشمند iQOO Z5 5G - چیکاو

گوشی هوشمند iQOO Z5 در داخل بدنه از یک باتری حجیم با ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی  برای تامین برق مورد نیاز گوشی استفاده می‌کند. این باتری قدرتمند از شارژ سریع ۴۴ واتی پشتیبانی می‌کند. شرکت سازنده این گوشی ادعا می‌کند که این شارژر می‌تواند تنها در مدت زمان ۲۶ دقیقه حدود ۵۰ درصد باتری را شارژ کند.

یکی از قابلیت‌های جالب دیگر گوشی هوشمند iQOO Z5 استفاده از سیستم خنک‌کننده مایع سطح پرچمدار VC، می‌تواند تمام گرمای را در مساحت 28837 میلی متر مربع دفع کند. این دستگاه ویژگی‌های دیگری مانند پشتیبانی از دو سیم کارت، پشتیبانی از نسل پنج ارتباطات ۵جی، قابلیت افزایش میزان رم مجازی، Wi-Fi 6، بلوتوث 5.2، GPS، USB-C، حسگر اثر انگشت جانبی، فیس آنلاک و جک 3.5 میلی متری صدا را نیز ارائه می‌دهد. گوشی هوشمند iQOO Z5 در ابعاد ۱۶۴.۷۰ در ۷۶.۶۸ در ۸.۵۳ میلی متر عرضه می‌شود و ۱۹۵ گرم نیز وزن دارد. این دستگاه Dream Space با پنل خط دار پشتی و در طیف رنگ‌های مختلف در دسترس قرار می‌گیرد. ضخامت این گوشی هوشمند نیز ۹.۵۳ میلی متر است.

پنل پشتی گوشی هوشمند iQOO Z5 5G - چیکاو

  • قیمت و تاریخ عرضه گوشی iQOO Z5 5G

قیمت نسخه‌های مختلف گوشی iQOO Z5 5G

  • نسخه ۸ گیگابایت رم + ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی ۱۸۹۹ یوآن (در حدود ۲۹۴ دلار)
  • نسخه ۸ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی ۲۰۹۹ یوآن (در حدود ۳۲۵ دلار)
  • نسخه ۱۲ گیگابایت رم + ۲۵۶ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی ۲۲۹۹ یوآن (در حدود ۳۵۶ دلار)

گوشی هوشمند iQOO Z5 5G برای پیش فروش از امروز در چین در دسترس قرار گرفته است. اولین فروش و تحویل گوشی‌های پیش فروش شده  آن در 28 سپتامبر  (۶ مهر ماه) انجام می شود. Z5 قرار است در 27 سپتامبر در هند عرضه شود.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.