ایالات متحده آمریکا احتمال دارد تحریم های هواوی را تشدید کند، آنر هم شاید تحریم شود

اگر وضعیت هواوی را به طور مختصر شرح دهیم، می‌توان گفت که این شرکت متهم به جاسوسی و همکاری با ارتش چین شده است، اما در عین حال آمریکایی‌ها که این اتهام را به هواوی وارد کردند، تاکنون هیچ مدرکی را ارائه نداده‌اند، بنابراین اعتقاد بر این است که کاخ سفید باید به قول خود عمل کند. همراه چیکاو باشید.

 پس از آن شاهد چندین دور تحریم بودیم که منجر به قطع دسترسی شرکت‌ها به قطعات و فناوری‌های کلیدی این شرکت شد. و همه این اعمال به منظور تضعیف هواوی در بازار مخابرات، چه از نظر تجهیزات زیرساختی و چه از طریق تلفن‌های هوشمند، انجام گرفت. این امید وجود داشت که با تغییر قدرت در کاخ سفید؛ یخ این روابط آب شده و اقدامات تهاجمی علیه هواوی متوقف می‌شود. اما این اتفاق نیفتاد و دولت جان بایدن نیز به تحریم‌هایی که علیه این شرکت چینی تحت نظر دونالد ترامپ وضع شده، پایبند است.

 علاوه بر این، آن‌ها حتی آماده اقدامات تهاجمی‌تر علیه هواوی هستند. بنابراین، جینا رایموندو (Gina Raimondo)، وزیر بازرگانی آمریکا در مصاحبه با رویترز گفت که در صورت لزوم؛آن‌ها آماده اند تا دور تازه‌ای از تحریم ها را اجرا کنند. در این گزارش آمده است که هواوی به دلایل مختلف برای امنیت ملی آمریکا یک تهدید محسوب می شود و واشنگتن به شدت به دیگر کشورها فشار می آورد تا از تجهیزات هواوی در شبکه‌های نسل بعدی ۵ جی استفاده نکنند.

 در عین حال، جینا رایموندو به طور مستقیم به سوالی در مورد آزار و اذیت احتمالی آنر (Honor) و لیست سیاه آن پاسخ نداد.

سری هواوی پی 50 - چیکاو

  • در صورت لزوم، مقامات آمريكا آماده گسترش تحريم ها عليه هوآوی هستند

اعمال تحریم‌ها علیه شرکت هواوی غول تکنولوژی چین، توسط ایالات متحده در دو مرحله و در زمان رئیس جمهور ترامپ از ماه مه 2019 (خرداد ۱۳۹۸) انجام شد. علاوه بر این، شرکت چینی در نهایت دسترسی به خط تولید TSMC و بسیاری از اجزای پیشرفته را از دست داد. علاوه بر این، هم رهبری خود را در بخش گوشی‌های هوشمند از دست داد و هم در گسترش شبکه‌های ۵جی با مشکل روبرو شد. دولت کنونی آمریکا آماده است در صورت لزوم تحریم‌ها را تمدید کند.

همچنین، جینا رایموندو، وزیر بازرگانی آمریکا در مصاحبه با رویترز به این امر اذعان کرد که او به طور مستقیم از خواسته‌های چهارده عضو مجلس نمایندگان کنگره آمریکا برای افزودن نام شرکت گوشی ساز آنر به لیست تحریم‌های تولید‌کنندگان گوشی‌های هوشمند که بخش قابل توجهی از تیم و بسیاری از ارتباطات تجاری را از هواوی به ارث برده است،  حمایت نکرده است.

نویسندگان این ابتکار به آنر مظنون هستند که این شرکت به نفع فن آوری‌های هواوی مغضوب عمل کرده است. فروش تجارت را به عنوان پوششی برای چنین دستکاری‌هایی در نظر بگیرید. در ژانویه، در مرحله تشکیل دولت جدید ایالات متحده؛ جینا رایموندو آمادگی خود را برای برخورد قاطعانه با هواوی و دیگر مخالفان ژئوپلیتیک اعلام کرد.

ایالات متحده آمریکا احتمال دارد تحریم های هواوی را تشدید کند، آنر هم شاید تحریم شود - چیکاو

وزیر بازرگانی آمریکا گفت: لیست هواوی «یک ابزار واقعاً قدرتمند در زرادخانه ما است که ما از آن برای دفاع از امنیت ملی آمریکا نهایت استفاده را خواهیم کرد.» وی افزود که لیست محدودیت‌های کنترل صادرات همچنان در حال افزایش است و پنج شرکت چینی جدید در ماه ژوئن اضافه شده است. مقامات آمریکایی به ظلم و ستم به اقلیت‌های ملی در سین کیانگ مشکوک شده‌اند.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.