راهنمای خرید کتاب مناسب

کتاب خوانی یکی از رسم های قدیمی بین ایرانی ها است اما در سال های گذشته به دلیل استفاده بیش از حد از فضای مجازی ، تغییر ارزش ها  و باورها ، تغییر در سبک زندگی دیگر به کتاب خوانی توجه چندانی نمی شود.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

برخی افراد دلیل کتاب نخواندن را مشکلات اقتصادی می دانند اما این امر ناشی از فرهنگ است نه مشکلات اقتصادی !

کتاب ها از مهم ترین نمادهای یک کشور به شمار می روند و نمایان گر فرهنگ یک ملت هستند.

بیشتر افراد در هنگام خرید کتاب سردرگم می شوند و نمی دانند باید چه کتابی بخرند و پس از آن که چند صفحه از کتاب را خواندند از خرید آن پشیمان می شوند.

اما اگر شما بدانید که چگونه چه کتابی باید انتخاب کنید و بخرید با چنین مشکلاتی رو به رو نمی شوید.

راهنمای خرید کتاب مناسب :

برخی افراد تصمیم می گیرند که کتابی را مطالعه کنند اما نمی دانند چه کتابی انتخابی کنند سپس بعد از خواندن چند صفحه از کتاب آن را کنار می گذارند و نسبت به کتاب بی انگیزه می شوند و ممکن است تا مدت ها به سراغ کتاب نروند. بهتر است قبل از خرید کتاب به چند نکته توجه کنید.

نکته ی اول این است که بدانید چه کتابی برای چه گروه سنی مناسب است. کتاب های زیادی برای گروه های سنی کودک ، نوجوان ، سالمندان و جوانان وجود دارد که شما با جستجو در اینترنت می توانید به آن ها دسترسی پیدا کنید.

دومین نکته این است که مشخص کنیم برای چه می خواهیم کتاب بخوانیم ، افزایش اطلاعات ، سرگرمی یا هر چیز دیگری می تواند دلیل کتاب خواندن باشد. مثلا فردی که می خواهد قبل از خواب چند صفحه کتاب بخواند نمی تواند کتاب علمی که مسائل پیچیده ای در آن قرار دارد بخواند اما فرد دیگری در موقعیتی بهتر می تواند از خواندن همین کتاب لذت ببرد.

سومین نکته در مورد نویسنده ی کتاب است. شخصی که به تازگی شروع به خواندن کتاب کرده است برایش مهم است که به سراغ نویسند های محبوب برود سپس پس از مدتی به دنبال نویسنده های دیگر نیز می رود. همیشه اولین چیزها در ذهن انسان می مانند پس انتخاب اولین کتاب برای مطالعه نیز مهم است.

اگر افراد نویسنده های محبوب را نمی شناسند و نمی دانند که کتاب های کدام نویسنده را بخوانند بهتر است شمارگان کتاب را بخوانند زیرا شمارگان کتاب نشان می دهد که تا چه اندازه از آن کتاب استقبال شده است.

نکته ی بعدی در انتخاب کتاب ناشر کتاب است. اگر شما کتاب خاصی را نمی خواهید می توانید ببینید که ناشر کتاب چه سابقه ای دارد. اگر ناشرها را هم نمی شناسید می توانید با یک جستجوی ساده سابقه ی آن ها را مطالعه کنید.

اگر وقت کافی نیز برای شناخت ناشر یا نویسنده ندارید می توانید به کتاب فروشی ها مراجعه کنید زیرا در پیشخوان کتاب فروشی ها لیستی از بهترین کتاب ها قرار دارد.

یا با مراجعه به کتابخانه ها می توانید ببینید که چه کتاب هایی بیشتر به امانت گرفته شده است و همان کتاب ها را نیز شما بخوانید.

بزرگ ترین کتابخانه های جهان

کتابخانه ی کنگره ی آمریکا :

راهنمای خرید کتاب مناسب - چیکاو

این کتابخانه با قرار گرفتن 167 میلیون اثر در خود بزرگترین کتابخانه ی جهان است. این کتابخانه شامل 39 میلیون کتاب ، 3.6 میلیون اسناد ضبط شده ، 14.8 میلیون عکس ، 5.5 میلیون عکس ، 8.1 میلیون نت موسیقی ، 72 میلیون دست نوشته دارد.

این کتابخانه در 24 آوریل سال 1800 به دستور رئیس جمهور آمریکا ساخته شده است . کتاب ها و اسناد این کتابخانه به 470 زبان می باشد.

هم چنین اجازه ی چاپ و نشر کتاب ها را در کشور آمریکا کتابخانه ی کنگره صادر می کند.

کتابخانه ی ملی بریتانیا :

دومین کتابخانه ی بزرگ جهان و بزرگ ترین کتابخانه در اروپا کتابخانه ی ملی بریتانیا در لندن است. بیش تر از 150 میلیون کتاب در این کتابخانه قرار دارد. هم چنین هر ساله 3 میلیون اثر جدید به این کتابخانه اضافه می شود. مساحت زیر بنای این ساختمان 12000 متر مربع است.

کتابخانه ی عمومی نیویورک :

سومین کتابخانه ی بزرگ در جهان و دومین کتابخانه ی بزرگ در آمریکا است که بیش تر از 55 میلیون نسخه کتاب و اسناد تحقیقی در خود جای داده است.

سالیانه بیش تر از 17 میلیون نفر از این کتابخانه دیدن می کنند. هم چنین این کتابخانه 92 شعبه در منهتن و جزیره ی استیتن دارد و یکی از زیباترین کتابخانه های جهان است. این کتابخانه در سال 1895 میلادی تاسیس شده و بیش تر از 3200 کتابدار در آن جا فعالیت می کنند.

 کتابخانه و آرشیو ملی کانادا ، کتابخانه ی شانگهای ، کتابخانه ی دولتی روسیه ، کتابخانه ی ملی ژاپن ، کتابخانه ی ملی فرانسه ، کتابخانه ی ملی روسیه ، کتابخانه ی ملی چین نیز بر اساس اسناد و کتاب های موجود در آن ها جزو بزرگ ترین کتابخانه های جهان هستند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.