تاکسی هوایی عمود پرواز ایرباس می‌تواند با سرعت ۱۲۰ کیلومتر ۸ مسافر را تا ۸۰ کیلومتر جا به جا کند

ایرباس به تازگی ایده خود را در مورد آینده حمل و نقل شهری به نمایش گذاشته است. این شرکت سیتی باس نکست جن ـ CityBus NextGen (نسل آینده‌ی اتوبوس‌های حمل و نقل شهری) را معرفی کرده است، که یک وسیله نقلیه الکتریکی مستقل است و می‌تواند در آینده در دسترس باشد. با چیکاو همراه باشید.

جهت اطلاع کسانی که از خبرهای قبلی این شرکت در مورد فعالیت در این زمینه، چیزی نمی‌دانند، این یعنی ایرباس که در زمینه ساخت هواپیماهای بزرگ مسافربری فعالیت دارد، برای اولین بار در سال 2019 مفهوم CityBus را بر سر زبان‌ها انداخت.

 با این حال، در آن زمان، این طرح شبیه به یک وسیله نقلیه eVTOL (Electric Vertical Take Off and Landing) بود. یعنی وسیله نقلیه‌ای عمود پرواز که می‌تواند به صورت عمودی از زمین بلند شود یا بنشیند. این وسیله دارای هشت روتور بود و به صورت خودکار هدایت می‌شد. و در حال حاضر، این شرکت بر طراحی و شکل این وسیله نقلیه که می‌تواند چند سرنشین را نیز با خود حمل کند، تأکید کرده است و آن را نگاه به آینده یا تفکرات اینده نگرانه به زیبایی هرچه تمام‌تر شبیه خودروهای یک فیلم علمی تخیلی طراحی کرده و ساخته ‌است.

 به گفته ExecutiveTraveller، این تلاش ایرباس برای ورود به بازار نوظهور Urban Air Mobility (UAM) است. دستگاه حمل و نقل عمود پرواز CityBus NextGen یک وسیله نقلیه هوایی کاملاً برقی است که می‌تواند به عنوان یک تاکسی پرنده‌ی اوبر یا یک شاتل شخصی عمل کند. در طراحی جدید، وسیله نقلیه در حال حاضر دارای یک دم V شکل است که هشت ملخ الکتریکی آن دوباره طراحی و در آن نصب شده‌اند.

سیتی باس نکست جن ـ CityBus NextGen - چیکاو

این شرکت ادعا می‌کند که این سیتی باس در هنگام بلند شدن از زمین برای پرواز و همچنین در هنگام فرود و نشست بر روی زمین بسیار نرم و آرام عمل می‌کند. برونو مدیرعامل (CEO Bruno) هلیکوپترهای ایرباس اظهار داشت: «ما در تلاش هستیم تا یک بازار کاملاً جدیدی را ایجاد کنیم که به طور پایدار تحرک هوایی شهری را در شهرها ادغام کرده و در عین حال به نگرانی‌های زیست محیطی و اجتماعی نیز بپردازد.»

وی در ادامه افزود: « ایرباس متقاعد شده است که چالش های واقعی همان قدر در مورد استقبال عمومی شهری و مدیریت خودکار ترافیک هوایی است که در مورد فناوری وسایل نقلیه و مدل های تجاری است. ما بر اساس تمام قابلیت‌ها به ارائه خدمات ایمن، پایدار و کاملاً یکپارچه به جامعه می‌پردازیم.» CityBus NextGen همانند نسخه قبلی خود می‌تواند تا چهار مسافر را در یک پرواز بدون آلایندگی با برد 80 کیلومتر با سرعت کروز 120 کیلومتر در ساعت جابجا کند.

منبع Gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.