نتفلیکس طرحی را برای استفاده‌ ی رایگان از این برنامه در دستگاه های اندرویدی معرفی کرد

نتفلیکس با خدمات بر پایه استریم  مبتنی بر اشتراک خود، صنعت فیلم و نمایش را متحول کرد. این شرکت اولین قدم برای رواج این بخش را بر عهده داشت و در حال حاضر ده‌ها و ده‌ها پلتفرم استریم مجزا مبتنی بر اشتراک وجود دارد. این شرکت‌ها به طور مداوم برای سلیقه‌ی کاربر می‌جنگند. آنها برای ارائه حق امتیاز فیلم‌های منحصر به فرد، نمایش‌های منحصر به فرد و البته قیمت‌های جذاب‌تر از رقابت می‌جنگند. در ادامه با چیکاو همراه باشید.

امروز، نتفلیکس در حال ارائه یک برنامه رایگان جدید برای پلتفرم اندروید است و این یک شگفتی بزرگ است. در نتیجه، سوال بزرگ اینجاست که مشکل چیست؟ امروز، 21 سپتامبر (۳۰ شهریور ۱۴۰۰)، نتفلیکس یک طرح رایگان در کنیا راه اندازی کرده است.

طبق گزارشات رسمی، این یک برنامه اختصاصی برای گوشی‌های اندرویدی است که بدون آگهی انجام می‌شود و اعلام می کند که هنگام ثبت نام نیازی نیست که کاربران وجهی را پرداخت کنند. همین کافی است که علاقمندان فقط باید با یک ایمیل معتبر ثبت نام کرده و تأیید کنند که بالای 18 سال سن دارند.

متأسفانه هنوز در این طرح امیدوار کننده نقاط ضعفی نیز وجود دارد. فهرست ارائه شده فقط به 25 درصد از کل فیلم‌ها و نمایش‌هایی که در ردیف پولی این پلتفرم قرار دارند، به کاربر اجازه‌ی دسترسی می‌دهد.

علاوه بر این، کاربران جدید اندرویدی که به برای استفاده رایگان این برنامه عضو می‌شوند، نمی‌توانند محتوا را به تلویزیون و سایر دستگاه‌های دیگر خود منتقل کنند. ضمن این که این برنامه گزینه دانلود برنامه‌ها را در دسترس مشترکان قرار نمی‌دهد تا بتوانند آن برنامه‌ها را در حالت آفلاین هم تماشا کنند.

به هر حال، باز سایر ویژگی‌های کلیدی نتفلیکس هنوز در دسترس کاربران قرار دارند که شامل توصیه‌های شخصی، چندین نمایه، پخش بدون آگهی و کنترل‌های والدین است. به گفته نتفلیکس، این برنامه را به این خاطر برای کاربران در یک کشور ارائه داده است تا آن‌ها بتوانند طعم شیرین ان را بچشند.

نتفلیکس به زودی وارد دنیای بازی های ابری (cloud-gaming) می شود - چیکاو

 هدف این شرکت این موضوع است که می‌خواهد آزمایش کند که باتوجه به این که کاربران رایگان فقط به ۲۵ درصد از برنامه‌های غیر رایگان دسترسی دارند و به ۷۵ درصد دیگر دسترسی نمی‌توانند دسترسی داشته باشند، وقتی برای مدتی از این برنامه استفاده کرده و به آن عادت کردند، چند درصد از آن کاربران سرانجام به کاربران پولی تبدیل می‌شوند؟

در حال حاضر، این موضوع به هیچ وجه تأیید نشده است که این برنامه رایگان نتفلیکس در سایر مناطق نیز عرضه خواهد شد. هرچند که نمی‌توان تصور کرد که در برخی کشورهایی که برنامه نتفلیکس هم اکنون به طور پولی در آن تثبیت شده است، این شرکت تصمیم بگیرد که چنین طرح رایگانی را به اجرا بگذارد.

در حال حاضر، همین طرح فعلی این شرکت نیز خودش، هم یک اقدام تعجب برانگیز بزرگ خواهد بود و هم این که در برابر رقبای این شرکت مانند Amazon Prime، Disney+و HBO Max، یک گام رو به جلو محسوب می‌شود.

  • نتفلیکس به زودی وارد دنیای بازی های ابری (cloud-gaming) می شود

غول دنیای استریم (آنلاین) به طور مداوم در حال آزمایش قابلیت ها، ویژگی‌ها و مناطق مورد علاقه جدید است. اخیراً، این شرکت فاش کرد که به زودی وارد دنیای بازی‌های ابری می‌شود. این سیستم عامل اولین بازی خود را در در اندروید معرفی کرده است، اما از این برنامه به عنوان یک آینه و از اشتراک به عنوان یک کارت برای دانلود بازی‌های پولی از پلی استور استفاده می‌کند. جای تعجب نیست که اولین بازی‌هایی که از طریق این پلتفرم در دسترس قرار می‌گیرند، بازی‌های Stranger Things هستند. با وجود شروع « shy »، ما معتقدیم که این شرکت قادر خواهد بود بازیهای AAA را در سال‌های آینده و البته در یک پلتفرم واقعی «cloud-gaming » ارائه دهد.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.