مدیاتک برای حمایت از تولید محلی در هند کارکنان بیشتری را استخدام می کند

شرکت تراشه ساز مدیاتک (MediaTek)، غول تایوانی تولید‌کننده پردازنده، اعلام کرد که قصد دارد برای حمایت از صنعت تولید محلی، کارمندان نوآورتری را در هند استخدام کند. اوایل این هفته، مدیاتک اعلام کرده است که قصد دارد در سال مالی جاری به طور فعال پرسنل دیگری را برای تقویت و توسعه امکانات تحقیق و توسعه، در هند استخدام کند. در ادامه با چیکاو همراه باشید.

این شرکت تعداد واقعی افرادی را که قصد دارد به استخدام خود در آورد، فاش نکرد اما گفت که به دنبال تأسیس ادارات خود در سراسر هند است. ادارات هندی این شرکت بر زمینه‌های توسعه‌ی فناوری‌هایی مانند هوش مصنوعی، خانه هوشمند، شرکت، توسعه ارتباطات ۵جی و ارتباطات بی‌سیم تمرکز خواهند کرد.

شرکت تراشه ساز تایوانی یک شرکت نیمه هادی افسانه‌ای است که بر ارتباطات بی‌سیم و فناوری چند رسانه‌ای دیجیتال تمرکز دارد. راه حل‌های سیستم یکپارچه تراشه این شرکت شامل ارتباطات بی‌سیم، تلویزیون دیجیتال با کیفیت بالا، ذخیره‌سازی نوری و سایر محصولات مرتبط است. مودم‌های ۵جی این شرکت برای دستگاه‌های مختلف مانند تلفن‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی، نقاط مهم Mi-Fi و برنامه‌های کاربردی صنعتی اینترنت اشیا مناسب است. یک نظرسنجی CMR نشان می‌دهد که 92 درصد از کاربران تلفن‌های هوشمند هندی در مورد عملکرد تراشه‌های مدیاتک و فناوری Hyper Engine این شرکت نظر مثبت دارند. این باعث می‌شود تا مدیاتک به محبوب‌ترین تولید‌کننده تراشه در هند تبدیل شود.

تراشه مدیاتک ساخته غول تایوانی تولید‌کننده پردازنده - چیکاو

  • عملکرد مدیاتک بسیار خوب است

اخیراً، مدیاتک اعلام کرد که در آگوست 2021 (مرداد – شهریور)، درآمد این شرکت 42.81 میلیارد دلار تایوان (1.55 میلیارد دلار آمریکا)، افزایش ماهانه 6.1 درصد و افزایش سالانه 30.9 درصد را تجربه کرده است. از ژانویه تا آگوست امسال (دی ماه ۱۳۹۹ تا مرداد ۱۴۰۰)، درآمد شرکت به 316.854 میلیارد دلار تایوان (11.3 میلیارد دلار آمریکا) رسیده است که نسبت به سال قبل 68.65 درصد افزایش داشته است.

مدیاتک پیش از این نیز پیش‌بینی عملکرد سه ماهه سوم خود را منتشر کرده بود. این شرکت تخمین زده است که درآمد سه ماهه بین 125.7 میلیارد دلار تا 131.9 میلیارد دلار تایوان خواهد بود که نسبت به سه ماهه قبل 5 درصد افزایش داشته و  رشد سالانه از 29 درصد به 36 درصد رسیده است. حاشیه سود ناخالص شرکت حدود ۴۶ درصد با اختلاف ۱.۵ درصد کاهش یا افزایش است. همچنین، نسبت هزینه عملیاتی آن شامل سود سهام کارکنان در حدود 24 درصد با اختلاف ۲ درصد کاهش یا افزایش همراه است.

 درآمد مدیاتک در ماه ژوئیه (تیر ماه) به 40.36 میلیارد دلار تایوان رسید که نسبت به سال گذشته 51.2 درصد افزایش داشته است.

شرکت مدیاتک - چیکاو

  • آخرین تراشه های مدیاتک

در آگوست (مرداد – شهریور) امسال، مدیاتک دارای دو پردازنده میان رده گوشی‌های هوشمند بود. این تراشه‌ها شامل پردازنده دایمنستی ۹۲۰ (Dimensity 920) و و تراشه دایمنستی ۸۱۰ پلتفرم گوشی‌های هوشمند (Dimensity 810 SoC) هستند. مدیاتک تراشه دایمنستی ۹۲۰ پلتفرم موبایل (Dimensity 920 SoC) از فرایند 6 نانومتری با کارایی بالا، با عملکرد قدرتمند و مصرف برق کم استفاده می‌کند. در مقایسه با تراشه دایمنسیتی ۹۰۰ (Dimensity 900)، عملکرد بازی را 9 درصد بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، این تراشه از فناوری صفحه نمایش هوشمند و فیلمبرداری 4K HDR در سطح سخت‌افزار پشتیبانی می‌کند.

آخرین تراشه های مدیاتک - چیکاو

در مورد عملکرد تراشه دایمنسیتی ۸۱۰ (Dimensity 810) می‌توان گفت که این پردازنده از فرایند تولید 6 نانومتری نیز استفاده می‌شود. با این حال، این پردازنده دارای هسته ARM Cortex-A76 با فرکانس کلاک ۲.۴ گیگاهرتز است. از ویژگی‌های پیشرفته دوربین، از جمله فناوری AI-Color با همکاری ArcSoft و در محیط‌های کم نور پشتیبانی می‌کند.

در بازار پردازنده‌های پرچمدار، مدیاتک همیشه در سایه قرار داشته است. با این حال، برای تراشه‌های میان رده و سطح معمولی، این شرکت کاملاً خوب عمل می‌کند. در حقیقت، این شرکت اکنون با ظهور ۵جی امیدهای بیشتری دارد. اکثر تراشه‌های میان رده‌ی این شرکت که برای گوشی‌های هوشمند میان‌رده تولید می‌کند، از شبکه ارتباطات ۵جی پشتیبانی می‌کنند. این پردازنده‌های مدیاتک باعث می‌شوند تا استفاده از شبکه‌ی ارتباطات ۵جی در گوشی‌های میان‌رده و سطح پایین امکان‌پذیر شود.

منبع Gizchina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.