ال جی تلویزیون ۳۲۵ اینچی ۹۰۰ کیلویی تولید می کند که ۵۰۰ میلیارد تومان  قیمت دارد!

ال جی مجموعه جدیدی از نمایشگرهای نمایش مستقیم LED (DVLED) سینمای خانگی را معرفی کرده است که اندازه آن‌ها از یک صفحه نمایش بزرگ ۱۰۸ اینچی HD شروع می‌شود و تا یک صفحه غیر قابل تصور ۳۲۵ اینچی با کیفیت 8K را در بر می‌گیرد که به گفته‌ی سایت CNET در حدود ۱.۷ میلیون دلار (تقریباً ۴۶۵ میلیارد تومان با نرخ ارز امروز) هزینه دارد.

این تلویزیون یا نمایشگر غول پیکری که دارد، وزن آن به بیش از ۲۰۰۰ پوند (۹۰۰ کیلو) می‌رسد. این شرکت قبلاً این نمایشگرها را فقط برای خریداران تجاری رزرو کرده بود، اما اکنون آن‌ها را به هر کسی که جیب آن به اندازه کافی عمیق و حساب بانکب‌اش پرباشد، می‌فروشد. همراه چیکاو باشید.

بدیهی است که چنین اندازه‌هایی از صفحه نمایش در منازل مسکونی به عنوان سینمای خانگی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند. محدودیتی که احتمالاً به تکنولوژی صفحه نمایش مورد استفاده آن‌ها ارتباط زیادی دارد. به جای استفاده از لایه LCD برای ایجاد پیکسل، و روشن کردن آن با LED‌های جداگانه، این نمایشگرها فقط از LED‌ها استفاده می‌کنند. (به گفته ی سایت CNET برخی از آن‌ها از MicroLED‌های کوچکتر استفاده می‌کنند)، مشابه آنچه که از سامسونگ در تلویزیون‌های غول پیکر دیواری خود که The Wall نام دارد استفاده می‌کند و همچنین از فناوری Crystal LED که از سونی دیده‌ایم.

این مزیت باعث ایجاد سطوح کنتراست بهتر مانند آنچه که از صفحه نمایش OLED می‌بینید، می‌شود، زیرا پیکسل‌ها به طور جداگانه می‌توانند به طور کامل خاموش شوند تا سطوح عمیق‌تری از رنگ سیاه ایجاد شود، بدون این که خطر سوختن را در پی داشته باشد. اما چالش این رویکرد این است که LED‌ها را به اندازه کافی کوچک برای کارکردن به عنوان زیر پیکسل‌های جداگانه تبدیل می‌کند، بنابراین چرا این صفحه‌های DVLED اولیه بسیار بزرگ هستند.

نمایشگرهای نمایش مستقیم LED (DVLED) سینمای خانگی - چیکاو

همان طور که سایت CNET به این موضوع اشاره می‌کند، بهتر است صفحه نمایش‌های DVLED جدید ال جی را جایگزین پروژکتورهای رده بالا بدانیم که می‌توانند تصویری ۱۰۰ اینچی یا بزرگتر ایجاد کنند. بدیهی است که اگرچه قیمت DVLED بسیار گرانتر است، اما صفحه نمایش شما به اندازه کافی روشنایی دارد تا این که با استفاده از پروژکتور مجبور باشید در سیاه چال برنامه‌های آن را تماشا کنید. بنابراین از این نمایشگرها می‌توانید در اتاق‌هایی که نور کافی دارند نیز استفاده کنید.

حداکثر تولید روشنایی برای اکثر این صفحه نمایش‌های ال جی ۱۲۰۰ نیت است که با یک تلویزیون معمولی رده بالا قابل مقایسه است. اکثر صفحه نمایش‌ها با نسبت تصویر ۱۶:۹ معمولی ارائه می‌شوند، اما ال جی نسخه ۳۲:۹ را نیز به فروش می‌رساند که در صورت تمایل به تماشای دو فید ویدئو در کنار هم (یا شاید در هنگام تماشای ویدیو نیاز داشته باشید تا در قسمت دیگر صفحه نمایش کار دیگری را تماشا یا انجام دهید). در این مورد که این تلویزیون بسیار گران است هیچ شکی نیست زیرا شرکت ال جی در صورت خرید، آن را با پرواز برای شما ارسال می‌کند و حتی خود شرکت نیز اعتراف می‌کند که این تلویزیون «بیش از حد» گران است.

در مجموع می توان گفت که این تلویزیون دستگاهی است که قیمت بسیار وحشتناک آن باعث می‌شود که وقتی می‌بینید که تلویزیون اولد رول شدنی ال‌جی حدود ۱۰۰ هزار دلار (کمتر از ۳ میلیارد تومان) قیمت دارد، به نظر شما قیمت آن بسیار منطقی به نظر برسد.

منبع Theverge
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.