برنامه های شیائومی برای قرار گرفتن در رتبه ی اول جهانی جدی و بلند مدت خواهد بود

۱۲ ماه گذشته در زندگی شیائومی روزگار بسیار مهم بوده است. این شرکت در ابتدا، موفق شد تا رتبه‌ی سومین برند پر فروش‌ترین گوشی هوشمند بازار جهانی را به دست آورد و با دور زدن سامسونگ، توانست به قله صعود کند. ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد – تیر) واقعاً برای این شرکت زمان بسیار شگفت‌انگیزی بود، هنگامی که موفق شد به شرکت رتبه‌ی شماره یک در جهان تبدیل شود و سامسونگ را از پایه خارج کند. آیا  شیائومی می‌تواند به طور پیوسته به این رشد خود ادامه دهد و سامسونگ را برای مدت زمانی  بیش از یک ماه در رتبه‌ای پایین‌تر از رتبه‌ی خود نگاه دارد؟

رئیس شرکت شیائومی، لی جون (Lei Jun)، اطمینان دارد که این شرکت در حال حاضر فقط شتاب گرفته است اما می‌تواند همچنان به رشد خود ادامه دهد. او سه سال وقت صرف کرد تا بتواند شیائومی را به عنوان شرکت شماره یک تلفن هوشمند جهان تبدیل کند. وی اظهار داشت: «در قلب طرفداران شیائومی، شیائومی شرکتی است که رویایی دارد. از همه طرفداران ما به خاطر اعتماد ما تشکر می‌کنیم. در رویداد راه اندازی ما در ۱۰ آگوست (۱۹ مرداد)، سرانجام جسارت این را پیدا کردم که با صدای بلند و با قاطعیت بگویم: در سه سال آینده شیائومی قصد دارد به عنوان شرکت شماره ۱ اسمارت فون در جهان تبدیل شود!» همراه چیکاو باشید.

  • برنامه‌های شیائومی به عنوان یک شماره جدی و برای مدت طولانی خواهد بود

به طور طبیعی، ما در مورد رهبر شدن برای مدت کوتاهی صحبت نمی‌کنیم. هدف نه تنها صعود به قله بازار گوشی‌های هوشمند است، بلکه حفظ آن با اطمینان برای مدت طولانی است. تحلیلگران معتقدند که یکی از مراحل دستیابی به هدف، کنار گذاشتن نام تجاری Mi بود. این تلاشی است برای ساده‌سازی نامگذاری دستگاه‌ها، برای مرتب‌سازی و تقسیم‌بندی سبد نمونه کارها.

برنامه‌های شیائومی به عنوان یک شماره جدی و برای مدت طولانی خواهد بود - چیکاو

تعداد کمی از خبرگان و اگاهان بازار استدلال می‌کنند که موفقیت شیائومی در حال حاضر عمدتا به دلیل سقوط هواوی صورت گرفته است که به خاطر  تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند آن طور که باید، در زمینه‌ی تولید و فروش گوشی هوشمند فعالیت کند. هواوی موفق شده بود به طور حیرت ‌انگیزی با رشد سریع خود را به جایگاه رفیع دومین تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند در سطح جهانی برساند اما اکنون برای شیائومی موضوع برتری بلند مدت بحث برانگیز است.

تا حد زیادی به موفقیت شیائومی به بازارهای خارج از چین بستگی دارد. و این شرکت باید به طور جدی در مورد ورود به بازار ایالات متحده و تکرار موفقیت وان پلاس فکر کند، که موفق شد با بزرگترین اپراتورهای تلفن همراه در آمریکا در زمینه فروش دستگاه‌های خود مذاکره کند. شیائومی نمی‌تواند از سرمایه‌گذاری جدی در تبلیغات و بازاریابی جلوگیری کند. باید بودجه را برای اهداف تبلیغاتی و ایجاد تصویر مثبت افزایش دهد.

مقاومت سخت رقیبان را که شیائومی باید بر آن غلبه کند، فراموش نکنید. بعید است سامسونگ و اپل بیکار بمانند و با آرامش شاهد رشد انفجاری این شرکت چینی باشند. شیائومی همچنین باید موقعیت خود را در چین تقویت کند، جایی که در حال حاضر شرکت‌های دیگری همچون اوپو، ویوو و ریلمی با سرعت بسیار زیاد و قدرتمندانه در حال رشد هستند. این شرکت باید سخت کار کند تا موفق شود مارک‌های BBK را در بازار داخلی شکست دهد. و همه این موارد باید بدون فراموش کردن سیاست قیمت‌گذاری مناسب و متعادل، نوآوری‌ها و توسعه فناوری‌های جدید و به همراه بهبود کیفیت محصولات و نرم افزارها انجام شود.

منبع GIZCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.