مزایا و شرایط تحصیل در ایرلند

یکی از بهترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تحصیل کشور ایرلند است. تحصیل در ایرلند، برای بسیاری از دانشجویان به یک رویا تبدیل شده که برای رسیدن به آن در کورس پذیرش دانشگاهها با یکدیگر رقابت می‌کنند. مهاجرت به ایرلند جهت تحصیل، یکی از بهترین اتفاقاتی است که می‌تواند برای هر فردی رقم بخورد. در ادامه این مقاله، به بررسی مزایا تحصیل در ایرلند می‌پردازیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

جهت دریافت راهنمایی برای مهاجرت تحصیلی به ایرلند، با موسسه مهاجرتی میرداماد در ارتباط باشید و پاسخ سوالات خود را از کارشناسان متخصص این مجموعه جویا شوید.

از جمله مزیت‌های تحصیل در ایرلند

در ادامه مطالب ما چند مورد از بهترین مزیتهای تحصیل در این کشور را مورد بررسی قرار دادهایم.

مجوز کار در کنار تحصیل در ایرلند

این کشور برای مقاطع مختلف تحصیلی، ساعات متفاوتی را جهت کار کردن دانشجویان در نظر گرفته است.

فرصت تحصیل در بهترین دانشکده‌ها

بهرهمندی از تدریس با کیفیت برترین اساتید، بهرهمندی از امکانات آموزشی استاندارد، امکان استفاده از آزمایشگاهها و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی از جمله ویژگیهایی است که دانشگاه‌های کشور ایرلند را از دیگر کشورها متمایز می‌کند.

امنیت بالای کشور و دوری از جنگ و فضای ناآرام

یکی از ویژگیهای مدنظر برای همه افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند، امنیت داشتن کشور مقصد است. ایرلند با دارا بودن این ویژگی، طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

فرصت کاریابی پس از تحصیل و اخذ اقامت ایرلند

دانشجویان فارغالتحصیل رشته کارشناسی ۱ سال و دانشجویان فارغالتحصیل کارشناسی ارشد ۲ سال پس از دریافت مدرک خود فرصت خواهند داشت تا به اشتغال در این کشور مشغول شده و پس از آن اقامت دائم کشور ایرلند را به دست آورند.

دیگر مزایای تحصیل در ایرلند

حضور در کنار شهروندان فرهیخته و خوش برخورد، هزینه مقرون به صرفه زندگی و در نهایت تحصیل به زبان انگلیسی از دیگر ویژگیهای تحصیل در این کشور است. در رابطه با تحصیل به زبان انگلیسی باید گفت که مردمان کشور ایرلند با زبان رسمی انگلیسی صحبت میکنند و این مسئله یکی از ویژگیهای بسیار مهم برای دانشجویان بینالمللی به شمار میآید؛ چرا که فرصت برقراری ارتباط بیشتر و امکان اشتغال را برای آنها فراهم می‌کند.

آیا تحصیل در ایرلند بدون مدرک زبان امکان پذیر است؟

پاسخ به این سوال منفی است، چرا که همه دانشگاههای کشور ایرلند به زبان انگلیسی تدریس میکنند. همچنین برای پذیرش در دانشگاه‌های این کشور، آزمون ورودی برگزار میشود که سوالات مطرح شده به زبان انگلیسی است. در نتیجه تسلط به زبان انگلیسی و داشتن مدرک معتبر در این رابطه، لازمه تحصیل در دانشگاه‌های این کشور است.

تحصیل در ایرلند جنوبی

ایرلند جنوبی، یکی از بهترین گزینهها جهت کسب و کار و تجارت بینالمللی است. تحصیل در رشته اقتصاد و تجارت و همچنین زیر شاخههای آن میتواند یک فرصت شغلی طلایی پس از تحصیل را برایتان به دنبال بیاورد. مراکز بزرگ تکنولوژی موجود در ایرلند جنوبی، میتواند فرصت عملیاتی کردن بسیاری از ایدهها را برای شما فراهم‌ کند. تسلط بر زبان انگلیسی، نمره آیلتس بالا، نامه‌ای مبنی بر پشتوانه مالی یک ساله، از جمله مدارکی هستند که امکان پذیرش شما را در ایرلند جنوبی دو چندان می‌کند.

تحصیل دکترا در ایرلند

جهت پذیرش تحصیلی در مقطع دکترا، داشتن مواردی از قبیل رزومه قوی، معدل بالا، تالیف مقاله، چاپ کتاب و به طور خلاصه بار علمی بالا، می‌تواند شانس شما را دوچندان کند. نکته جالبی که برای تحصیل در مقطع دکترا وجود دارد این است که در صورت تایید اساتید از طرف دانشگاه به شما حقوق ماهیانه تعلق می‌گیرد.

توجه داشته باشید که حداقل نمره آیلتس ۷، برای تحصیل در این مقطع ضرورت دارد. جالب است که بدانید شما برای تحصیل در مقطع دکترا، مجوز ۳۰ ساعت کار در هفته را دریافت خواهید کرد و از این طریق میتوانید بخشی از هزینههای دانشگاه و دیگر هزینههای جانبی را بپردازید.

به طور تقریبی هزینه تحصیل در این مقطع، بین ۱۰ تا ۱۸ هزار دلار خواهد بود، البته رشته و دانشگاهی که آن را برای تحصیل انتخاب میکنید، نقش تعیین‌کننده‌ای در تغییر این هزینهها دارد.

جمع‌بندی

تحصیل در ایرلند به دلیل مزایایی که در طی مقاله به آن اشاره شد، یک فرصت طلایی برای دانشجویان به شمار میآید. خالی از لطف نیست که بدانید تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در ایرلند، به عنوان یکی از پرطرفدارترین رشتهها شناخته می‌شود و به دلیل داشتن هزینههای مقرون به صرفه، اولویت بسیاری از افراد برای ادامه تحصیل است.

اگر قصد دریافت اپلای ایرلند را دارید، مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید داشتن مدرک زبان انگلیسی است؛ زیرا زبان رسمی این کشور انگلیسی است و تمامی دانشگاهها دروس را به این زبان تدریس میکنند.

موسسه مهاجرتی میرداماد، با سابقهای درخشان در زمینه اعزام افراد از مسیرهای مختلف جهت مهاجرت، میتواند به عنوان یک راهنمای متبحر در کنار شما قرار گیرد، تا این مسیر پرفراز و نشیب را به آسانی هر چه تمامتر پشت سر بگذارید.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.