آلمان می گوید تلفن های هوشمند باید برای مدت هفت سال به روز رسانی دریافت کنند

به روزرسانی نرم‌افزاری تلفن‌های همراه یکی از جنبه‌های مهم در هنگام انتخاب تلفن هوشمند از سوی کاربران است. هرچه مدت زمان پشتیبانی این گجت بیشتر باشد، از ثبات بیشتری برخوردار بوده و کاربران تمایل بیشتری به خرید آن پیدا می کنند. پچ‌های امنیتی نیز به همان اندازه برای اطمینان از هک نشدن دستگاه و کارکردن بی‌عیب و نقص آن اهمیت دارند. از نظر به‌روز رسانی برای دستگاه‌ها، اپل شرکت مورد علاقه بی‌چون و چرای بسیاری از کاربران است زیرا گوشی‌های هوشمند این شرکت از مدت ‌ها پیش، به مدت حداقل پنج سال به روزرسانی می‌شوند. همراه چیکاو باشید.

در اردوگاه اندروید، همه چیز آنقدر گلگون نیست. اکثر آن‌ها پشتیبانی دستگاه را به مدت ۲ سال ارائه می‌دهند. به ندرت شرکتی را می‌توان پیدا کرد که به‌روز رسانی را برای مدت طولانی‌تری ارائه ‌دهد. در میان شرکت‌هایی که دستگاه‌های خود را بیش از دو سال به روز نگه می‌دارند، شاید بتوان فقط سامسونگ و وان پلاس نام برد.

دولت آلمان آمادگی پذیرش این رویکرد تولیدکنندگان را ندارد و می‌خواهد قانونی را وضع کند که تولیدکنندگان ملزم شوند دستگاه‌های هوشمند خود را برای مدت ۷ سال به‌روز رسانی کنند. هم‌اکنون دولت فدرال در حال مذاکره با کمیسیون اروپا است تا تولیدکنندگان را ملزم کند تا در مدت هفت سال به روزرسانی‌های امنیتی و قطعات جایگزین گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها را ارائه دهند، اما قطعات باید با قیمت مناسب در دسترس مصرف کننده قرار گیرد. 

تلفن‌های هوشمند باید برای مدت هفت سال به‌روز رسانی دریافت کنند - چیکاو

آلمان: تلفن‌های هوشمند باید برای مدت هفت سال به‌روز رسانی دریافت کنند

دولت آلمان با چنین ابتکاری دو هدف را دنبال می‌کند: افزایش قابلیت اطمینان و قابلیت نگهداری دستگاه‌ها. مقامات معتقدند که چنین پشتیبانی گسترده‌ای چرخه عمر دستگاه‌ها را افزایش می‌دهد و در نتیجه وضعیت محیط زیست را نیز بهبود می‌بخشد، زیرا تولید تلفن‌های هوشمند کاهش می‌یابد.

علاوه بر این، خود دستگاه‌ها برای سال‌های بیشتر محافظت شده و کاربردی خواهند بود. همان طور که یکی از نظرسنجی‌ها نشان داد، در حال حاضر حدود ۴۰ درصد از کاربران هنوز از تلفن‌های هوشمند دارای اندروید ۹ پای (Android 9.0 Pie) استفاده می‌کنند، این در حالی است که بخش قابل توجهی از این دستگاه‌ها مدت پشتیبانی خود را به پایان رسانده‌اند. یعنی این که پچ‌های امنیتی دیگر شامل آن‌ها نشده و به‌روز رسانی را دریافت نمی‌کنند. این عدم دریافت به‌روز رسانی باعث می‌شود دستگاه‌ها در برابر سوء استفاده‌ها آسیب‌پذیر شده و به راحتی هک شوند.

جدید ترین گوشی های سامسونگ و اپل - چیکاو

اگر کمیسیون اروپا با استدلال‌های دولت فدرال آلمان موافقت کند و یک چرخه ۷ساله برای ارائه به‌روز رسانی‌های امنیتی به شرکت‌ها اعمال کند، خود این قانون زودتر از سال ۲۰۲۳ لازم الاجرا می‌شود. این کاملاً طبیعی است که شرکت‌های تولیدکننده از این ابتکار دولت آلمان راضی نیستند و تلاش خواهند کرد تا مقامات این دولت را متقاعد کنند تا شاید از پیگیری این طرح دست بکشند.

شایان ذکر است که دلیل اصلی تغییر کاربران اندرویدی به گوشی‌های اپل، یک علت مهم آن همین پشتیبانی طولانی مدت نرم‌افزاری است. بنابراین اگر سازندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی این قدم را بردارند، شاهد کاهش چشمگیری در  مهاجرت کاربران اندرویدی به سوی گوشی‌های آیفون خواهیم بود. علاوه بر این، فروش و درنتیجه تولید گوشی‌های هوشمند قطعاً کاهش می‌یابد، زیرا کاربران به طور معمول، کمتر به تعویض گوشی هوشمند خود تمایل پیدا خواهند کرد و دستگاه‌های آن‌ها برای مدت زمان طولانی‌تری دوام می‌آورند.

منبع GIZCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.