تجهیز دوربین تمام گوشی‌های گلکسی سری A تولیدی ۲۰۲۲  سامسونگ به تثبیت کننده ی نوری تصویر

گفته می‌شود غول فناوری کره جنوبی سامسونگ قصد دارد از سال آینده شروع به کار تثبیت کننده نوری تصویر (OIS) را به دوربین تمام گوشی‌های هوشمند میان‌رده‌ی سری گلکسی ای ( Galaxy A) بیاورد. پیش از این، تثبیت کننده نوری تصویر فقط در دوربین گوشی‌های سری گلکسی اس و  سری گلکسی نوت که پرچمداران سامسونگ هستند، مورد استفاده قرار می‌گرفت. با این حال، این شرکت شروع به استفاده از این ویژگی در برخی از مدل‌های بالا رده‌ی سری گلکسی ای (Galaxy A) کرده بود. همراه چیکاو باشید.

گزارشات منتشر شده از کره جنوبی نشان می‌دهد که این شرکت در حال برنامه ریزی برای گسترش دسترسی به تثبیت کننده نوری تصویر در دوربین تلفن‌های هوشمند خود به کل مدل‌های سری A از سال آینده است. تثبیت کننده نوری تصویر شامل نصب سنسور ژیروسکوپ بر روی ماژول دوربین است که لنز را در جهت مخالف حرکت می‌دهد تا با هر نوع لرزش یا حرکتی مقابله کند و در نتیجه ثبات را حفظ می‌کند و از تار شدن تصویر ممانعت به عمل می‌آورد. تثبیت کننده نوری تصویر معمولاً در اکثر اسمارت فون‌ها و در لنز اصلی دوربین پنل پشت گوشی تعبیه می‌شود.

امسال، مدل‌های سری A که مجهز به تثبیت کننده نوری تصویر بودند عبارتند از گلکسی ای ۷۲ (Galaxy A72) با دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، گلکسی ای ۵۲ (Galaxy A52) که همچنین مجهز به سنسور ۶۴ مگاپیکسلی برای دوربین اصلی بوده است و گلکسی ای ۲۲ مجهز به ۴جی  (Galaxy A22 4G) با دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی است. سایر مدل‌های گلکسی سری ای مانند گلکسی ای ۳۲ (Galaxy A32) در هر دو مدل مجهز به ۴جی و ۵جی، گلکسی ای ۲۲ مدل مجهز به ۵جی (Galaxy A22 5G) و گلکسی ای ۴۲ (Galaxy A42) از فوکوس خودکار (AF) استفاده می‌کنند که از عملکردی پایین‌تر نسبت به تثبیت کننده نوری تصویر برخوردار است.

گوشی های هوشمند سری a  سامسونگ - چیکاو

سامسونگ در چند وقت اخیر سهم بازار خود را در مقابل تولیدکنندگان چینی مانند شیائومی که تلفن‌های هوشمند رده بالا را با قیمت مناسبی برای جیب کاربران عرضه می‌کنند از دست داده است. این حرکت سامسونگ برای گسترش استفاده از OIS در دوربین گوشی‌های میان‌رده‌ی گلکسی سری ای، در راستای برنامه‌های این شرکت به منظور تقویت رقابت بخش میان رده آن شرکت است. حتی انتظار می‌رود اپل نیز با دنبال کردن چنین هدفی، فناوری تثبیت کننده نوری تصویر را به گوشی آیفون اس ای مجهز به ۵جی (iPhone SE 5G) بیاوردکه این گوشی نسبت به دیگر گوشی‌های هوشمند این برند یک دستگاه مقرون به صرفه محسوب می‌شود. براساس شایعات منتشر شده، قرار است این گوشی اقتصادی اپل در اواخر امسال عرضه شود.

جدید ترین گوشی های هوشمند سامسونگ سری a - چیکاو

شرکت سامسونگ، این غول دنیای فناوری کره‌ی جنوبی، اخیراً هزینه‌ای بالغ بر ۱۵۰ میلیارد وون (در حدود ۱۲۰ میلیون دلار آمریکا) در Jaeyoung Solutech، تامین کننده لوازم جانبی گوشی‌های هوشمند خود سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت چند روز قبل اعلام کرد که وارد بازار ماژول‌های تثبیت کننده نوری تصویر دوربین می‌شود و قصد دارد ماژول‌های OIS دوربین را در سه ماهه چهارم سال جاری به سامسونگ الکترونیکس عرضه کند.

 

منبع GIZMOCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.