پردازنده نسل دوازدهم Core i7 اینتل بر سری RYZEN 7 5000 غلبه می کند

اینتل و AMD از گذشته‌های دور برای جلب نظر کاربران رایانه‌های شخصی مبارزه می‌کردند. برای مدت زمانی طولانی، اینتل موفق شد دست بالا را بگیرد و AMD را عقب براند، اما از زمان ورود سری AMD Ryzen، این شرکت تلاش می‌کند تا بتواند موقعیت فعلی خود را حفظ کند. در حالی که اینتل هنوز در بخش پردازندهای لپ‌تاپ غالب است، اما می‌توان گفت که در حال حاضر اکثریت زیادی از علاقه‌مندان به کامپیوتر، پردازنده‌های AMD Ryzen را بر تراشه‌های اینتل ترجیح می‌دهند. با این حال، ممکن است با ورود پردازنده‌های نسل 12 اینتل با نام Alder Lage، همه چیز حتی از این وضع موجود هم جالب‌تر شود. با توجه به نمرات فاش شده گیک بنچ از نسل دوازدهم پردازنده‌های اینتل، پردازنده Intel Core i7 جهش قابل توجهی نسبت به نسل فعلی خود ارائه می‌دهد. علاوه بر این، حتی تراشه رومیزی AMD در رده بالا، Ryzen 7 5800X را پشت سر می‌گذارد. همراه چیکاو باشید.

طبق نمرات گیک بنچ، پردازنده Intel Core i7 نسل دوازدهم ، که به احتمال زیاد نمونه‌ای پیش از تجاری از Core i7-12700 است، 1763 امتیاز را در بخش تک هسته‌ای ثبت کرده است. وقتی صحبت از بخش چند هسته‌ای می‌شود، امتیاز قابل توجه 11895 کسب کرد. پردازنده روی سیستم عامل قبل از راه اندازی کار می‌کرد و بر روی نرم افزاری که هنوز پلتفرم آن را نشناخته بود ، آزمایش شد. بنابراین، نمرات واقعی CPU ممکن است پس از راه اندازی حتی بهتر از این نیز باشد. این پردازنده با سرعت کلاک پایه 2.1 گیگاهرتز احتمالاً کاهش می یابد و دارای حداکثر سرعت 4.8 گیگاهرتز است.

سری AMD Ryzen - چیکاو

پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل برای نشان دادن تقویت کننده مهم در شرایط عملکرد

پردازنده‌ی جدید Core i7-12700 تک هسته‌ای حدود 7 درصد کمتر از نمرات درز شده از تراشه‌ی Core i9-12900 است. اگرچه i7 با بخش رده بالا مرتبط بود، اما این مکان در حال حاضر متعلق به پردازنده‌های Core i9 است. پردازنده نسل دوازدهم Core i7  سه و نیم درصد سریعتر از نسخه قبلی خود است. علاوه بر این، در برابر رقبای AMD، این تراشه ۴.۵ درصد امتیاز تک هسته‌ای بیشتری نسبت به AMD Ryzen 9 5950X و ۵.۸ درصد بالاتر از رایزن 7 5800X کسب می‌کند. تفاوت واقعی، در بخش چند هسته‌ای نهفته است. پردازنده جدید اینتل از AMD که رقیب اصلی آن محسوب می‌شود، حدود 15 درصد پیشی گرفته است.

مقایسه پردازنده اینتل و AMD - چیکاو

از نظر امتیازات چند هسته‌ای، تراشه‌ی اینتل Core i7-12700 با خواهر یا برادر بزرگتر بعدی خود، i9-12900K، با اختلاف بیش از 45 درصد پیشی گرفته است. این تفاوت عملکرد واقعی را نشان می‌دهد که دو پردازنده در شرایط سخت کاری ارائه می‌دهند. پردازنده‌ی رایزن یک نسل قدیمی‌تر 5950X یک هنوز 40 درصد سریعتر از Core i7-12700 است. با این حال، وقتی صحبت از i9 می‌شود، پردازنده AMD  حدود ۱۵ درصد سریعتر است. با در نظر گرفتن همه چیز، چیپست Intel Core i7 نسل دوازدهم نسبت به نسل قبلی خود به طور شایسته‌ای توانسته است ارتقاء پیدا کند.

AMD پلتفرم معماری Zen 3 خود را بر اساس معماری 3D V-Cache CPU‌های Ryzen معرفی می‌کند. ما فرض می‌کنیم که این پردازنده‌ها تحت سری 6000 قرار گیرند. این پردازنده‌ها نوید بهبود 20 درصدی از نظر عملکرد را می‌دهند. با در نظر گرفتن این موضوع، اینتل با چالش جدی در بخش‌های ممتاز و کارآمد کامپیوتر روبرو خواهد شد.

منبع GIZCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.