گوشی های جدید شیائومی در صورتی که باتری غیر اصل روی آن نصب شود هشدار می ‌دهند

ردپای کپی کردن ایده‌ها و راه حل‌های اپل را می‌توان در سراسر مسیر توسعه نرم‌افزارها و برنامه‌های شیائومی پیدا کرد. در این جا حرکت دیگری از سوی شیائومی انجام می‌شود که این شرکت چینی آماده است تا بار دیگر برنامه‌ای را از روی برنامه‌های اپل کپی کند و پس از شرکت کوپرتینو دومین شرکتی باشد که آن را به نام خود ارائه می‌دهد. این برنامه می‌تواند علیه  تعمیرات غیر مجاز گوشی‌های هوشمند مورد استفاده قرار گیرد و همچنین الگوریتمی را برای تعیین اصالت باتری پیشنهاد می‌کند. همراه چیکاو باشید.

این را علاقه‌مندان به منبع توسعه دهندگان XDA، که اخیراً نسخه جدید برنامه Mi Security 5.6.0 را مطالعه کرده‌اند، بیان می‌کنند. آن‌ها در آن‌جا تنظیمات جدید باتری و شارژ را کشف کردند. از جمله موارد دیگری که می‌توان از این برنامه انتظار داشت این است که این شرکت قصد دارد برنامه‌ را به یک هشدار مجهز کند تا در هنگام تعمیر گوشی، چنانچه یک باتری غیر اصلی در داخل آن نصب شود، هشداری را روی صفحه نمایش نشان دهد که مالک گوشی هوشمند متوجه شود که این باتری غیر اصل ممکن است بر عملکرد دستگاه تاثیر منفی بگذارد.

شیائومی می‌گوید: درصورت استفاده از یک باتری غیر اصل، سرعت شارژ گوشی هوشمند کاهش می‌یابد

هشدار گوشی های یائومی در برابر باتری های غیر اصل - چیکاو

 

این پیام خود اهمیت ارائه دهنده خدمات رسمی برای تعمیرات با استفاده از قطعات اصلی را نشان می‌دهد. اما جالب‌ترین بخش این قضیه این جا است که وقتی یک باتری «غیر مجاز» در گوشی پیدا شود، سرعت شارژ کندتر می‌شود. هرچند که میزان کاهش سرعت شارژ تا کنون گزارش نشده است.

هنگامی که این سیستم تشخیص دهد باتری غیرمجاز نصب شده است، هشدار زیر به کاربران نشان داده می شود.

« این دستگاه دارای باتری داخلی است که فقط باید توسط ارائه دهنده خدمات مجاز تعویض شود. تعویض باتری در جای دیگر ممکن است به این دستگاه آسیب برساند. استفاده از باتری‌های غیر مجاز ممکن است منجر به تورم باتری، گرم شدن بیش از حد و نشتی شود، همچنین ممکن است، حتی باعث آتش سوزی یا خطرات دیگر شود. توجه داشته باشید که از باتری‌های غیر مجاز استفاده نکنید. »

هشدار باتری غیر مجاز در گوشی های هوشمند شیائومی می 9 و می 10 و می 10 پرو - چیکاو

پس از بررسی کد APK، علاقه‌مندان به این نتیجه رسیدند که در حال حاضر هشدار «استفاده غیرمجاز از باتری» فقط در گوشی‌های هوشمند شیائومی که برای داخل چین ساخته شده است و استفاده می‌شوند، قابل نمایش است. لیست دستگاه‌هایی که از این برنامه می‌توانند پشتیبانی کنند چندان طولانی نیست. این دستگاه‌ها عبارتند از:

گوشی هوشمند شیائومی می ۹، گوشی شیائومی می ۱۰ و گوشی شیائومی می ۱۰ پرو.

در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی در مورد استفاده از این برنامه برای گوشی‌های هوشمند دیگر مناطق به جز چین در دسترس قرار ندارد. علاوه بر این، هنوز مشخص نیست که آیا از این نوآوری قبلاً در چین استفاده شده است یا خیر.

گوشی های هوشمند کمپانی چینی شیائومی - چیکاو

در پایان ماه ژوئن (تیر)، شرکت چینی شیائومی بزرگترین تامین کننده تلفن‌های هوشمند در جهان شد، اما در پایان سه ماهه دوم، سامسونگ الکترونیکس توانست رهبری خود را حفظ کند. مدیریت شیائومی اکنون ادعا می‌کند که این شرکت وظیفه دارد تا جای پای خود را در جایگاه دوم بزرگترین تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند جهان حفظ کند و پس از سه سال با اطمینان خاطر جایگاه اول را به خود اختصاص دهد.

همان طور که توسط Nikkei Asian Review ذکر شده است، لی جون ، مدیرعامل و بنیانگذار شیائومی گفت: «چالش کنونی ما این است که جایگاه خود را فعلا به عنوان رتبه‌ی دوم تثبیت کنیم و سپس در طی سه سال آینده با گام‌هایی استوار و محکم به سوی کسب مکان اول گام برداریم.»

منبع GIZCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.