پلاک خوان ، بهترین انتخاب برای جلوگیری از تخلف

از گذشته تا به حال پلاک خودرو ها توسط ماموران راهنمایی و رانندگی و پلیس ها انجام شد اما در سال های اخیر با پیشرفت تکنولوژی دوربین های پلاک خوان این کار را راحت تر کردند . از آنجایی که ثبت پلاک در شبانه روز به صورت ۲۴ ساعته انجام می شود لازم است مورد استفاده قرار گیرد که بتواند تماما در اختیار قانون باشد و کوچکترین تخلف را ثبت کند . دوربین پلاک خوان با عملکرد مفیدی  که دارد ، موجب کم شدن تخلفات جاده‌ای و خیابان ها می‌شود و این موضوع برای کاهش تصادفات بسیار اهمیت دارد .

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

کیفیت تصویر و دقت دوربین پلاک خوان (2)

اهمیت ویژه ای که دوربین پلاک خوان دارد ، دقت در خواندن پلاک است و برخلاف دوربین های دیگر که در شب ، تار و بی کیفیت تصویر برداری می کنند ، کاملاً شفاف و خوانا تصاویر را ثبت و ارسال می کند . نکته دیگری که اهمیت بسیاری دارد سرعت عمل این دوربین است . سرعتی که باید خودروی در حال حرکت را بررسی و در نهایت در صورت تخلف پلاک آن را بخواند قطعا از عهده یک انسان بر نمی آید . یکی از مشکلاتی که ممکن است در تصویر برداری اتفاق افتد ، برخورد نور زیاد خودرو ها با دوربین است و این باعث سفید شدن تصویر می شود اما برای حل این مشکل ، تولید کنندگان توانسته اند تکنولوژی اختصاصی برای آن در نظر بگیرند که می توان دوربین را طوری تنظیم کرد که در اثر زیاد یا کم شدن نور به صورت خودکار به حالت عادی و متعادل بازگردد و به راحتی پلاک خوانی کند .

رزولوشن بالا یکی از مهم ترین پارامتر هایی است که برای خواندن پلاک ضروری است . هر دوربین با کابردی که دارد ، رزولوشن مناسب خود را می طلبد و دوربین پلاک خوان معمولا با رزولوشن 1 و 2 مگاپیکسلی به بازار عرضه می شود . از آنجایی که دید دوربین پلاک خوان به صورت زوم شده کافی است و لاین های خیابان یا جاده را در نظر می گیرد این رزولوشن برای آن مناسب است و موجب دقت بالای دوربین می شود . دوربین پلاک خوان برعکس دوربین های عادی باید بتواند تصاویر دریافتی را پردازش کند و این امر تنها با رزولوشن بالا صورت می گیرد . اگر رزولوشن این سیستم از 2 مگاپیکسل بالا تر بود ، در نرم افزار های دیگر برای پردازش کم می شود تا بتوان به راحتی آن را تشخیص داد .

نقش مهم پلاک خوانی در مکان های مختلف

دوربین پلاک خوان با کاربرد و قابلیتی که دارد در کاهش تصادفات و ترافیک خودرو ها نقش پررنگی داشته ؛ همچنین این دوربین در دوران کرونا توانسته تردد خودرو ها را کنترل کند و کار ماموران راهنمایی و رانندگی را راحت تر کند . اما تنها برای ماموران راهنمایی و رانندگی کاربردی نیست و در پارکینگ ها و کارواش ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد . بسیاری از افراد برای رد شدن از محدوده طرح ترافیک ، پلاک خود را مخدوش می کنند اما دوربین های پلاک خوان با تشخیص و تجزیه رنگ ها می توانند پلاک را به صورت دقیق بخوانند . ایستگاه های عوارضی، مرزها، گمرک، فرودگاه ها ، خطوط ویژه اتوبوس (BRT)، خطوط ویژه تونل ها برای وسایل امدادی ، ردیابی و شناسایی خودروهای سرقتی و تحت تعقیب ، اندازه گیری تعداد خودروها و جریان ترافیکی مسیرهای داخل و خارج شهر از جمله مکان هایی هستند که از دوربین پلاک خوان در آن ها استفاده می شود .

مزایای دوربین پلاک خوان

تهیه گزارش از ورودی و خروجی یک خودروی خاص بر مبنای فیلترهای تعیین شده ، شناسایی مشتریان با توجه به گزارش میزان تردد ، جلوگیری از دزدی در پارکینگ ها و بررسی تصویر پرسنلی رانندگان یا تصویر کامل خودرو برای مکان های اداری از جمله مزایایی است که دوربین پلاک خوان دارد .

درصد خطای دوربین پلاک خوان

هیچ سیستمی در دنیا بی نقص نیست و این موضوع دوربین پلاک خوان را نیز شامل می شود . خطای نخواندن پلاک از بدترین نوع خطای دوربین است و زمانی که خودرو با سرعت عبور می کند ، نمی تواند پلاک آن را تشخیص دهد و در نهایت تا 4 درصد میزان این نوع خطا وجود دارد . گاهی نوشته ای پشت خودرو یا جلوی خودرو نصب و کشیده شده و دوربین پلاک خوان به صورت اشتباه آن را به عنوان پلاک تشخیص می دهد که این اتفاق خیلی کم رخ می افتد . زمانی نیز پلاک مخدوش یا غیر قابل مشاهده است و در این صورت با در نظر گرفتن پارامتر های مختلف می توان آن را تشخیص داد .

برای داشتن اطلاعات بیشتر در رابطه با دوربین پلاک خوان و انواع دیگر دوربین مدار بسته به سایت دوربین مارکت مراجعه فرمایید و مقالات مرتبط را همراه با مشاوره رایگان توسط متخصصان نصب دوربین مداربسته دریافت کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.