مایکروسافت تغییر مرورگر پیش فرض «اج»  را در ویندوز 11 سخت می کند

به گزارش چیکاو و به نقل از gizmochina، نسخه‌ی بعدی ویندوز سرانجام ۱۰ سال پس از معرفی ویندوز ۱۰ در ۲۴ ژوئن ۲۰۲۱‌ (۳ تیر ماه ۱۴۰۰)، معرفی شد. ویندوز ۱۱ قرار است تا حدود ۲ ماه دیگر به طور رسمی برای کاربران عرضه شود. بسیاری از کاربران ویندوز ۱۰ بی صبرانه منتظرند تا هرچه زودتر بتوانند به ویندوز ۱۱ مهاجرت کنند اما یکی از نگرانی‌های خیل عظیمی از آن ها، احتمال به وجود آمدن مشکل در نصب و استفاده از مرورگرهای مورد علاقه‌شان یعنی مرورگر‌های گوگل کروم و فایرفاکس و دیگران است که ظاهراً حدس و گمان‌های آن‌ها چندان هم بی‌راه نبوده است زیرا، این طور که از گزارش‌ها بوی آن به مشام می‌رسد، مایکروسافت قصد دارد تا امکان نصب و استفاده از مرورگری به جز مرورگر «اج» (Edge) خود را محدود کند.

 Gizmochinaمی‌گوید مایکروسافت با انتشار ویندوز ۱۱ برای عموم، ظاهراً کار تعویض مرورگرهای پیش فرض اج را کسالت‌بارتر خواهد کرد. این شرکت در آخرین نسخه سیستم عامل ویندوز، تعویض مرورگرها را حتی سخت‌تر می‌کند و در عین حال از مرورگرهای پیش فرض‌ در بسیاری از مناطق مختلف چشم پوشی خواهد کرد.

سیستم عامل ویندوز ۱۱ - چیکاو

در گزارشی که سایت TheVerge منتشر کرده است، می‌گوید، غول فناوری آمریکایی در تلاش است تغییرات مثبت زیادی را در رابط کاربری ویندوز 11 ایجاد کند تا بتواند تجربه کاربری را بهبود بخشد. با این حال، این شرکت تغییرات خاصی را انجام خواهد داد که باعث می‌شود تا مرورگر اج به عنوان مرورگر اصلی مورد استفاده‌ی اکثر کاربران مورد قبول قرار گیرد زیرا این شرکت تمهیداتی را به کار خواهد بست که تعویض مرورگر اصلی از مرورگر اج به دیگر مرورگرها با سختی همراه باشد. به عبارت دیگر، کسانی که به استفاده از گوگل کروم (Google Chrome)، موزیلا فایرفاکس (Mozilla Firefox ، اوپرا (Opera)، ویوالدی (Vivaldi) یا دیگر مرورگرها علاقه‌مند هستند، اگر بخواهند مرورگر رایانه‌ی خود را در سیستم عامل ویندوز ۱۱، از اج به آن مرورگرها تغییر دهند، با سختی‌هایی رو به رو می‌شوند که گاه حتی باعث می‌شود تا قید نصب و استفاده از آن‌ها را بزنند.

راهی که به شرکت مایکروسافت اجازه می‌دهد تا تغییر مرورگر پیش فرض Edge را به دیگر مرورگرها دشوارتر کند، خود سیستم عامل است. مشابه این عمل در سیستم عامل ویندوز ۱۰ نیز وجود دارد. ویندوز 10، در هنگام نصب مرورگر جدید و بازکردن پیوند وب برای اولین بار به کاربران امکان تغییر آسان مرورگرها را می‌دهد. اگرچه، این تنها راه آسان برای تغییر مرورگرها است اما اگر کاربر «همیشه از این برنامه استفاده کنید» را فعال نکند، Microsoft Edge به عنوان مرورگر سیستم پیش فرض باقی می‌ماند. در حالی که در ویندوز 10، فراموش کردن فعال کردن این امکان وجود دارد که هر بار که پیوند را باز می‌کنید، این دستور را به شما ارائه دهد، اما در سیستم ویندوز 11 اکنون این مورد را تغییر داده شده است و کار را برای کاربران سخت‌تر کرده است.

مرورگر  Edge - چیکاو

اکنون، به جای یک سوئیچ ساده، باید به بخش تنظیمات بروید و تنظیمات را برای تنظیم پیش فرض بر اساس فایل یا نوع پیوند انجام دهید. به عنوان مثال مرورگر گوگل کروم را در نظر بگیرید، ، اکنون باید نوع فایل پیش فرض را برای HTM ، HTML ، PDF ، SHTML ، SVG ، WEBP ، XHT ، XHTML ، FTP ، HTTP و HTTPS به طور جداگانه به گوگل کروم تغییر دهید. اکنون دیگر با یک سوئیچ ساده امکان تغییر به مرورگر کروم به عنوان مرورگر پیش فرض ممکن نمی‌شود. این امر باعث می شود فرآیند تعویض غیر ضروری پیچیده و زمان بر باشد.

منبع GIZMOCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.