گوگل، پیکسل 5a 5G را با IP67، باتری 4680 میلی آمپر ساعتی و قیمت 449 دلار معرفی کرد

گوگل، پیکسل ۵ ای ۵ جی را با بدنه‌ی آلومینیومی، تاییدیه IP67، نمایشگر ۶.۳۴ اینچی سوپر آمولد فول اچ دی پلاس ۶۰ هرتز، تراشه اسنپدراگون ۷۶۵ جی، ۶ گیگابایت رم، ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و قیمت مناسب معرفی کرد.

به گزارش چیکاو و به نقل از gsmarena، گوگل امروز بالاخره پیکسل 5a را با ۵جی معرفی کرد. این گوشی نسبت به تلفن پیکسل  4a ۵جی سال گذشته، دارای تغییرات تازه‌ای است. درکل، گوشی گوگل پیکسل ۵ ای ۵ جی یک دستگاه میان‌رده سطح بالا است که قابلیت‌های خوبی را ارائه می‌دهد که مهم‌ترین ویژگی آن سیستم عامل اندروید است که خالص‌ترین آن را به دست می‌آورید.

پیکسل 5a دارای طراحی جدید با بدنه‌ی یکپارچه‌ی آلومینیومی در رنگ جدید «عمدتا مشکی» با اندکی ته رنگ سبز است. بدنه این گوشی از تأییدیه‌ی IP67 بهره می‌برد که آن را در برابر نفوذ گرد و خاک به طور کامل مقاوم نشان می‌دهد، ضمن این که در برابر نفوذ آب به داخل گوشی نیز تا عمق ۱ متری به مدت ۳۰ دقیقه می‌تواند مقاومت کند.  با این حال، طراحی آن تا حد زیادی شبیه به گوشی گوگل پیکسل 4a با 5G است.

گوشی هوشمند گوگل پیکسل 5a دارای صفحه نمایش ۶.۳۴ اینچی از نوع سوپر امولد با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل بوده اما هنوز از نرخ نوسازی ۶۰ هرتز برای تصویر استفاده می‌کند. این نمایشگر نسبت به نمایشگر ۶.۲ اینچی برادرش گوگل پیکسل ۴ ای (4a) اندکی بزرگتر است.

پیکسل 5a 5G - چیکاو

اجزای داخلی این گوشی هوشمند هیچ گونه ارتقاء را تجربه نکرده است، زیرا پیکسل 5a همچنان از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۷۶۵ جی استفاده می‌کند و با ۶ گیگابایت رم  از نوع پر سرعت LPDDR4X و 128 گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی همراه شده است.

یکی دیگر از مواردی که ارتقا نیافته بخش دوربین این گوشی است. در ماژول پنل پشت این گوشی هوشمند از همان حسگر 12 مگاپیکسل f1.7 اصلی و 16 مگاپیکسل f2.2 فوق عریض و برای دوربین سلفی جلو نیز یک دوربین 8 مگاپیکسلی f2.0 استفاده شده است. حسگر spectrum که برای ثبت رنگ‌هایی دقیق‌تر و صحیح‌تر  به کار می‌رود بعلاوه‌ی سنسور flicker یا سوسو زن که برای رفع معضل سوسو زدن حین عکس برداری هشدار می‌دهد، از این ماژول دوربین حذف شده‌اند.

پیکسل 5a را با ۵جی - چیکاو

شاید بزرگترین تفاوت گوشی هوشمند Pixel 4a با 5G و تلفن همراه گوگل پیکسل 5a در باتری باشد. در حالی که گوشی 4a دارای یک باتری 3885 میلی آمپر ساعتی بود، گوشی پیکسل 5a به یک باتری بزرگتر و قابل توجه 4680 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. به هر حال، هنوز هم گوگل برای این گوشی جدید خود شارژر فست شارژ بی سیم در نظر نگرفته و شارژ این اسمارت فون همچنان با شارژر سریع 18 واتی سیم‌دار انجام می‌شود.

گذشته از این تغییرات، گوشی گوگل پیکسل 5a دارای ۵جی، اساساً مشابه با گوشی گوگل پیکسل 4a دارای ۵ جی است. گوگل پیکسل  5aدارای ۵جی برای پیش خرید در ایالات متحده و ژاپن از امروز در دسترس خریداران قرار می‌گیرد که می‌توانند با مراجعه به فروشگاه گوگل تقاضای پیش خرید کنند. این اسمارت فون در ایالات متحده 449 دلار قیمت دارد. تحویل آن برای کسانی که آن را پیش خرید کنند از تاریخ 26 آگوست (۴ شهریور) آغاز می‌شود.

منبع GSMARENA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.