مدیرعامل بایدو از خودرو کاملاً خودران «روبوکار» با استفاده از هوش مصنوعی رونمایی کرد

خودرو «روبوکار» که به نقل از سازنده‌اش یک ربات است تا خودرو، دارای دو در جمع شونده  یک صفحه نمایش بزرگ منحنی هوشمند و یک پد کنترل است. صندلی‌های جاذبه صفر با قرار دادن مسافر یا راننده به گونه‌ای عمل می‌کنند که مسافران احساس بی وزنی می‌کنند.

به گزارش چیکاو و به نقل از gizmochina، رابین لی، مدیرعامل شرکت بایدو به تازگی چشم انداز خود را در مورد آینده فناوری رانندگی وسایل نقلیه‌ خودران رونمایی کرده است. این مقام این وسیله نقلیه یعنی «روبوکار» (robocar) را بیشتر یک روبات می‌داند تا یک خودرو. رابین لی نمونه اولیه جدید روبوکار را در کنفرانس Baidu World 2021 (از طریق SCMP) اوایل دیروز چهارشنبه ۲۷ مرداد ماه ۱۴۰۰ (18 اوت 2021) در معرض نمایش قرار داد.

بنیانگذار شرکت بایدو و موتور جستجو و غول مبتنی بر هوش مصنوعی همچنین اظهار داشت که این وسیله نقلیه، خودرویی ایده آل برای حمل و نقل است که می‌تواند یک ربات باشد و شبیه اتومبیل‌هایی نباشد که در عصر حاضر جاده‌ها را مسدود می‌کنند. رابیت لی افزود: «در آینده، یک ماشین معادل یک ربات خواهد بود.»

خودرو «روبوکار» - چیکاو

از صحبت‌های او مشخص شد که شرکت بایدو و رابین لی برای توسعه دادن این خودرو و به نتیجه رساندن این طرح در حدود ۸ سال زمان را صرف کرده است اما این وسیله‌ی نقلیه یا به قول بایدو روبوکار هنوز یک نام رسمی ندارد. نمونه ی اولیه این خودرو نشان می‌دهد که یک وسیله‌ی نقلیه‌ی دو نفره است که هیچ فرمان یا پدالی ندارد و این موضوع به طور کامل مطابق با اظهارت رابین لی است که از آن به عنوان یک ربات یاد می‌کند تا یک خودرو.

robocar - چیکاو

علاوه بر این، این خودرو یا روبوکار دارای دو در جمع شونده  یک صفحه نمایش بزرگ منحنی هوشمند و یک پد کنترل نیز هست. رابین لی اظهار داشت که فضای داخلی آن دارای صندلی‌های بدون جاذبه زمین، به همراه فناوری‌های دیگری مانند تشخیص صدا و تشخیص چهره در کنار فناوری پیشرفته هوش مصنوعی فضایی مطلوب را برای مسافر به ارمغان می‌آورد.

خودرو کاملاً خودران روبوکار - چیکاو

استفاده از فناوری هوش مصنوعی به روبوکار امکان تجزیه و تحلیل و همچنین ارائه پیشنهادات پیش بینی کننده به مسافران را می‌دهد. برای بهبود تجربه رانندگی نیز‌، صندلی‌های جاذبه صفر برای قرار گرفتن مسافر یا راننده بر روی آن‌ها به گونه‌ای عمل می‌کنند که با کاهش اثرات گرانش‌، احساس بی وزنی می‌کنند. تا همین جای کار، روبوکار موفق شده است تا استاندارد رانندگی خودران سطح 5 (L5) را برای خود کسب کند، به این معنی که این خودرو می‌تواند در هر شرایطی بدون تعامل انسانی خود را اداره کند.

منبع GIZMOCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.