اندازه صفحه نمایش، دوربین و ظرفیت باتری سری گلکسی اس ۲۲سامسونگ را فاش شد

گوشی‌های گلکسی سری اس ۲۲ سامسونگ در سه نسخه با نمایشگرهای کوچکتر نسبت به مدل پیشین، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، تراشه‌ی اسنپدراگون ۸۹۸، باتری‌های کم ظرفیت‌تر و ماژول دوربین متفاوت، عرضه می‌شوند.

به گزارش gsmarena، در حالی که سامسونگ در هفته گذشته سرگرم انجام رویداد گلکسی آنپکد خود بود و گوشی‌های هوشمند تاشوی زد فولد ۳ و زدفلیپ ۳ خود را به طور رسمی معرفی کرد، اکنون زمان آن رسیده است که توجه خود را به محصولات بعدی پرچمداران سامسونگ یعنی سری گلکسی اس ۲۲ (Galaxy S22)  معطوف کنیم. همراه چیکاو باشید.

 آخرین گزارش از اطلاعات افشا کننده‌ی محصولات سامسونگ Ice Universe، مشخصات سخت افزاری کلیدی سه مدل گلکسی اس ۲۲ را ارائه می‌دهد. گفته می‌شود که طراحی کلی نسبت به ظاهر فعلی سری گلکسی اس ۲۱، تغییرات جزئی را به خود خواهد دید. گزارش فوق را از صفحه نمایش سری گلکسی پرچمداران آتی سامسونگ شروع می‌کنیم.

گوشی‌های گلکسی سری اس ۲۲ سامسونگ - چیکاو

 انتظار می‌رود که گلکسی اس ۲۲ سامسونگ به یک صفحه نمایش ۶.۱ اینچی مجهز شود. در کنار این گوشی، گلکسی اس ۲۲ پلاس صاحب یک صفحه نمایش ۶.۵۵ اینچی می‌شود و گلکسی اس ۲۲ اولترا نیز با صفحه‌نمایش ۶.۸۱ اینچی ظاهر خواهد شد. حتماً به خاطر دارید که گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۱ امسال با نمایشگر ۶.۲ اینچی برای مدل پایه، صفحه نمایش ۶.۷ اینچی برای مدل پلاس و نمایشگر ۶.۸ اینچی نیز برای مدل اولترا در دستان مشتریان جای گرفتند.

نکته‌ی بعدی درباره نرخ نوسازی این نمایشگرها است که گفته می‌شود نمایشگرهای هر سه نسخه‌ی اس ۲۲ با پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی روانه‌ی بازار می‌شوند. با این حال، صفحه نمایش نسخه گلکسی اس ۲۲ اولترا با وضوح QHD پلاس و از نوع LTPO (اکسید پلی کریستالی دمای پایین) خواهد بود که از امکان تغییر نرخ نوسازی پویا بهره خواهد برد که این امر به نوبه خود، میزان شارژدهی باتری را افزایش می‌دهد.

اگر این شایعات واقعیت داشته باشد، گلکسی اس ۲۲ مدل پایه، کوچکترین دستگاه سری گلکسی اس از سال 2019 خواهد بود که در آن زمان گلکسی اس ۱۰ ای (Galaxy S10e) عرضه شد. اکنون این دستگاه یک گوشی هوشمند پرچمدار واقعی سامسونگ برای رقابت با آیفون ۱۲ مینی (iPhone 12 mini) خواهد بود.

گلکسی اس ۲۲ پلاس - چیکاو

حال ببینیم در بخش دوربین سری گلکسی اس ۲۲ چه خبر است. آن طور که گفته شده، انتظار می‌رود که گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۲ پلاس برای سنسورهای اصلی، حسگرهای جدید ۵۰ مگاپیکسلی ۱.۵۵/۱ را در ماژول دوربین خود تجربه کنند و در کنار آن حسگر تله فوتو 12 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال ۳ برابری قرار گیرد و دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی نیز دیگر عضو این ماژول باشد.

از طرف دیگر گفته می‌شود که برای ماژول دوربین پنل پشت گوشی گلکسی اس ۲۲ اولترا هم از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی به عنوان حسگر اصلی استفاده خواهد شد و در کنار آن سه سنسور کمکی ۱۲ مگاپیکسلی شامل یک حسگر ۱۲ مگاپیکسلی تله فوتو با زوم ۳ برابری، یک حسگر پریسکوپ با زوم ۱۰ برابری و یک سنسور فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی نیز دیگر اعضای این خانواده‌ی دوربین خواهند بود.

Galaxy S22 - چیکاو

درباره‌ی ظرفیت باتری گلکسی‌های خانواده‌ی اس ۲۲ نیز گفته شده که در مقایسه با مدل‌های پیشین خود کوچکتر بوده و با ظرفیت‌های ۳۸۰۰ میلی آمپر ساعتی برای مدل پایه و ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعتی برای مدل پلاس در نظر گرفته خواهد شد اما ظرفیت باتری مدل اس ۲۲ اولترا ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی خواهد بود. هنوز درباره‌ی سرعت شارژ این گوشی‌ها هیچ اطلاعاتی در دسترس قرار ندارد.

آخرین اما مهمترین خبری را که افشاگر FronTron به اشتراک گذاشته این است که سامسونگ به دلیل به وجود آمدن مشکلاتی در خط تولید و همچنین بازدهی پایین پردازنده‌ی اختصاصی خود یعنی اگزینوس ۲۲۰۰، به ناچار در اکثر دستگاه‌های سری گلکسی اس ۲۲ از پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۹۸ کوالکام بهره خواهد برد.

منبع GSMARENA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.