دلایل کاهش ترافیک وب سایت

آیا اخیراً ترافیک سایت شما هم افت کرده و نمی دانید دقیقاً دلیلش چیست؟

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

نگران نباشید! ترافیک اکثر سایت ها در ماه های اخیر کاهش یافته است. وضعیت ترافیک سایت در صنایع مختلف به دلیل ظهور پدیده کووید 19 دستخوش تغییرات زیادی شده است.

در ابتدای همه گیری کووید 19 اکثر وب سایت ها در سراسر جهان شاهد افت ترافیک ورودی به سایت بودند. اما پس از گذشت مدت زمانی کوتاه، برخی از کسب و کارها چنان پیشرفتی کردند که در دوران پیش از کووید 19 هرگز برایشان قابل باور نبود.

کسب و کار الکترونیک یکی از حیطه هایی است که در دوران همه گیری کرونا رشد سریعی را نشان داده است.

اما دیگر برخی از افراد از خرید داخل خانه خسته شده اند؛ یکی از دلایل آن توسعه و گسترش واکسن است که افراد زیادی را تقریباً ایمن کرده است. با وجود این واکسن ها، بسیاری از مناطق جهان، محدودیت های تردد و فروش حضوری را برداشته اند.

بررسی ها نشان می دهند که بیشتر کسب و کارها با کاهش همه گیری کرونا دچار افت ترافیک سایت شده اند؛ در این میان برخی صنایع استثنا هستند که دلایل آن مورد بررسی قرار گرفته است از جمله این نوع صنایع می توان به گردشگری اشاره کرد.

با متوقف سازی کرونا بسیاری از افرادی که به دلیل همه گیری تا قبل از واکسیناسیون قادر به مسافرت نبودند، دیگر در خانه نخواهند ماند و با جستجو در اینترنت جهت یافتن مقصدی برای سفر، ترافیک وب سایت های گردشگری افزایش خواهد یافت.

برای مناطقی مانند آمریکای شمالی و اروپا ترافیک وب سایت ها در اکثر صنایع کاهش یافته است؛ اما با دید دقیق تر متوجه می شویم که نرخ تبدیل بازدید به خرید در اکثر این صنایع افزایش یافته است. همزمان با کاهش ترافیک در ورودی کلی سایت ها، نرخ تبدیل تقریبا 13 درصد افزایش پیدا کرده است.

آیا ممکن است کاهش ترافیک در سایت ها به دلیل به روز رسانی های گوگل باشد؟

با توجه به تغییرات و به روز رسانی های گوگل در چند ماه اخیر، بسیاری از سایت ها از این به روز رسانی بهره مند شده، بهبود رتبه پیدا کرده اند ولی بسیاری دیگر از سایت ها نیز از این الگوریتم های جدید گوگل ضربه خورده اند و جایگاه و ترافیک سابق خود را از دست داده اند.

اما کل این تغییرات در ترافیک سایت ها فقط به دلیل آپدیت های گوگل نبوده است. این گاهش ترافیک در ارجاعات مستقیم دیده می شود. ترافیک با لینک های ارجاعی و تبلیغات کلیکی تغییر محسوسی نداشته است.

همگی این عوامل در این اتفاق موثر هستند اما دلیل اصلی آن کاهش همه گیری و خارج شدن افراد از خانه است. افراد دیگر ساعت ها پشت کامپیوتر خود ننشسته و کم کم مسافرت ها شروع خواهد شد.

دلایل دیگری نیز می توانند باعث افت ترافیک و کاهش بازدهی و عملکرد سایت ما شوند، از جمله زیرساخت ها و منابع مصرفی سایت؛ برای رفع این مشکلات می توان با خرید هاست پرسرعت و یا استفاده از سرویس هایی نظیر سرور مجازی لینوکس یا ویندوز، منابع میزبانی از سایت را تقویت کرده و پیک های ترافیکی را به روشی بهینه تر و حرفه ای تر مدیریت کنیم.

البته در صورتی که سایت بزرگی دارید و به منابع بیشتری نیاز دارید، می توانید با اجاره سرور اختصاصی از منابع بیشتری بهره مند شده و عملکرد سایتتان را متحول کنید.

یکی از بهترین ارائه دهندگان سرویس های هاستینگ شرکت صباهاست می باشد، که با سالها تجربه، و ارائه خدماتی بی نظیر به مشتریان خود، پشتیبانی 24 ساعته و زیرساخت هایی قدرتمند، جزو بهترین سرویس دهندگان در این حوزه می باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.