شیائومی تبدیل به رهبر بازار تلفن های هوشمند در منطقه ای دیگر می شود

طبق نتایج سه ماهه دوم سال جاری، شرکت چینی شیائومی برای اولین بار در بازار تلفن‌های هوشمند در تایلند مقام برتر را به خود اختصاص داد.

چنین داده‌هایی توسط شرکت تحلیلی Canalys ارائه شده است. از آوریل تا ژوئن (فروردین – تیر)، شیائومی فروش تلفن‌های هوشمند خود را در تایلند سالانه 200 درصد افزایش داده که در نتیجه، سهم این شرکت به 21 درصد رسیده است. رتبه های دوم و سوم با سهم حدود 19 درصد به ترتیب به اوپو و سامسونگ اختصاص یافت. فروش اوپو به صورت سالانه 2 درصد و سامسونگ ۱۵ درصد کاهش یافته است. همراه چیکاو باشید.

ویوو با ۳۱ درصد کاهش فروش نسبت به سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰  به رتبه‌ی چهارم این فهرست رضایت داده است و ریلمی نیز با ۲۸ درصد کاهش فروش نسبت به سه ماهه دوم سال ۲۰۲۰ رتبه‌ای بهتر از پنجمی را موفق نشده است تا به دست بیاورد. لازم به ذکر است که براساس نتایج سه ماهه دوم سال جاری ؛ شیائومی همچنین در چندین بازار دیگر در سراسر جهان مقام اول را کسب کرد. در سطح جهانی، این شرکت پس از سامسونگ در رتبه دوم قرار دارد.

شیائومی - چیکاو

در پایان ماه ژوئن (نیمه‌ی تیر ماه)، شرکت چینی شیائومی بزرگترین تامین کننده تلفن‌های هوشمند در جهان شد، اما در پایان سه ماهه، سامسونگ الکترونیکس توانست رهبری خود را حفظ کند. اکنون مدیر شرکت «شیائومی» ادعا می‌کند که این شرکت با ماموریت تحکیم جای پای خود در مقام دوم روبرو است. و بعد از سه سال با اطمینان کامل رتبه‌ی اول را در جهان به خود اختصاص خواهد داد.

این هفته همان طور که توسط مؤسسه Nikkei Asian Review ذکر شده است، لی جون مدیر عامل و بنیانگذار شیائومی گفت: «چالش کنونی ما این است که در بازار جهانی جای پای خود را محکم کنیم. هدف ما این است که در سه سال آینده به مقام اول برسیم.»

این شرکت ۱۱ سال پیش تاسیس شد؛ امسال دهمین سالگرد اعلام تولید اولین تلفن هوشمند این شرکت است. بنیان گذار شیائومی در مراسم جشنی که برای این منظور برپا شده بود، سخنرانی می‌کرد.لی جون این موضوع را نیز یادآوری کرد که در سال 2014 قول داد که شیائومی را در پنج یا ده سال آینده به بزرگترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل کند.

شرکت چینی شیائومی - چیکاو

باید اعتراف کرد که موفقیتی را که شیائومی در ماه‌های اخیر به دست آورده است تا حدودی به دلیل ممنوعیت فروش گوشی‌های هوشمند هواوی در بازار جهانی است که این شرکت از سوی آمریکا با تحریم‌های بسیار سنگینی رو به رو شده است، زیرا هواوی کمی بیش از یک سال پیش رهبر بی چون و چرای بازار گوشی های هوشمند بود.

در سه ماهه دوم سال جاری، شیائومی نه تنها در اروپا مقام اول را کسب کرد، بلکه در بیش از 20 کشور و منطقه از جهان نیز موفق شد تا رتبه‌ی اول فروش را به خود اختصاص دهد. در ماه ژوئن (خرداد – تیر)، رئیس شرکت شیائومی اعلام کرد قصد دارد 10 میلیارد دلار برای توسعه بازار وسایل نقلیه الکتریکی هزینه کند و قول داد که شخصاً این ابتکار را رهبری کند. طی چند سال گذشته، این شرکت همچنین سرمایه گذاری خود در ساخت اکوسیستم خود برای توسعه قطعات الکترونیکی را افزایش داده است.

منبع GIZCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.