نزدیک شیراز کجا طبیعت‌گردی کنیم؟

اگر راهی شیراز هستید و علاوه بر جاذبه‌های تاریخی آن، می‌خواهید تفریحی نیم یا یک روزه به طبیعت اطرافش را هم تجربه کنید، این مطلب برای شماست. در این مقاله برخی از بهترین جاذبه‌های طبیعی نزدیک شیراز را معرفی کرده‌ایم که اگر سفرتان قطعی‌ست و بلیط هواپیما تهران شیراز را خریده‌اید، زمانی برای گشت و گذار در طبیعت را هم در نظر بگیرید. 

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بهشت گمشده یا تنگ بستانک؛ مرودشت

در شمال غربی استان فارس و در حدود 110 کیلومتری شیراز، تنگ بستانک قرار دارد که در حال حاضر بسیاری آن را با نام بهشت گمشده می‌شناسند. این منطقه عمدتا کوهستانی است و مسیر رسیدن به تنگ بستانک از دو روستای بیضا و کامفیروز، و جنگل‌های انبوه بلوط می‌گذرد. آبشار و مسیری که در دل جنگل باید طی کنید، بسیار زیباست و روحتان را تازه می‌کند.

تنگ تیزاب؛ اردکان

تنگ تیزاب، یکی از مکان‌های باصفا و مناسب برای گذران وقت در طبیعت است. سرچشمه رودخانه دائمی و آب شیرین آن از کوه‌های سپیدان بوده و در سرسبزی اطراف و آب و هوای خوبش می‌توانید ساعتی بنشینید. بسیاری هم برای ماهی‌گیری بر روی این رودخانه حساب باز کرده‌اند. اگر در اواسط بهار تا اواخر پائیز به شیراز سفر می‌کنید، تنگه تیزاب را فراموش نکنید که بهترین زمان بازدید همان موقع است.

دریاچه پریشان و نرگس‌زارها؛ کازرون

در حدود 150 کیلومتری شیراز و با 2 ساعت رانندگی، به کازرون می‌رسید. در 15 کیلومتری کازرون هم دریاچه پریشان قرار گرفته و گونه‌های متفاوتی از پرندگان و آبزیان در اینجا زندگی می‌کنند. البته کازرون را به خاطر نرگس‌زارهایش هم می‌شناسند. یادتان باشد که فصل رویش نرگس در زمستان و از اواخر دی تا اواسط بهمن ماه است. اگر در این فاصله زمانی در شیراز بودید، بازدید از کازرون و نرگس‌زارهایش خاطره خوب و متفاوتی از سفر برایتان می‌تواند رقم بزند.

سفر به شیراز

اگر از آن دسته افراد هستید که ترجیح می‌دهید زمانتان را برای گشتن در مقصد خرج کنید، سفر هوایی به شیراز بهترین گزینه است. هم در طول راه خیلی خسته نمی‌شوید و هم فرصت بیشتری برای گشت و گذار در شهر و اطراف آن را دارید. اینجاست که اسنپ‌تریپ کار را برای شما راحت‌تر هم می‌کند؛ به راحتی و با وارد کردن مبدا و مقصد، می‌توانید ارزان‌ترین بلیط هواپیما را پیدا و در چند دقیقه خریداری کنید. فیلترهایی که در سایت قرار دارند جستجو را آسان و سریع کرده‌اند؛ برای مثال می‌توانید با گزینه‌های قیمت، نوع پرواز، ایرلاین، و کمترین قیمت، بلیط هواپیما شیراز تهران در تاریخ و ساعت مورد نظرتان را بیابید. علاوه بر آن، اطلاعات پرواز، شرایط کنسلی و چگونگی محاسبه جریمه را هم می‌توانید بخوانید و از خدمات پشتیبانی 24 ساعته بهره‌مند شوید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.