اتحادیه اروپا در شهریور ماه قانون شارژر مشترک برای تلفن های همراه را پیشنهاد می کند

گرچه تنوع اتصالات شارژر تلفن از سال 2011 به بعد کاهش یافته است، اما اکنون اتحادیه اروپا به دنبال راه حلی جهانی است. منابع خبر به رویترز گفته‌اند که کمیسیون اروپا، شاخه اجرایی اتحادیه اروپا، در حال حاضر در حال تدوین پیشنهادی برای راه حل استفاده از شارژر مشترک برای تلفن همراه است. انتظار می‌رود این پیشنهاد در ماه سپتامبر (شهریور – مهر) ارائه شود. همراه چیکاو باشید.

به احتمال زیاد اپل با چنین قوانینی آسیب می‌بیند. بر اساس مطالعه انجام شده در سال 2019، به سفارش EC، از کانکتور لایتنینگ اپل Lighting فقط در 21 درصد از تلفن‌ها استفاده می‌شود، بنابراین 79 درصد دیگر از گوشی‌های همراه از پورت و کانکتور میکرو USB یا USB-C استفاده می‌کنند. این منبع جزئیات بیشتری را در مورد پیش نویس این قانون ارائه نکرده است، اما تا جایی که ما اطلاع داریم،  قانونگذاران پارلمان اروپا به قانون استفاده از یک شارژر مشترک برای تمام گوشی‌های همراه رای مثبت داده‌اند.

قانون شارژر مشترک برای تلفن های همراه - چیکاو

دلایل اصلی یکپارچه سازی استانداردهای شارژر تلفن همراه به خاطر تاثیر آسیب رساندن به محیط زیست بوده و همچنین استفاده از یک شارژر برای همه دستگاه‌ها به راحتی بیشتر کاربر منجر می‌شود. اپل اعلام کرده است که اگر مصرف کنندگان مجبور به استفاده از شارژرهای جدید شوند، باعث «آسیب رسیدن به ابداعات» می‌شود.

این راه حل جهانی به نوآوری آسیب می‌رساند و «کوهی از زباله‌های الکترونیکی» را ایجاد می‌کند. اپل همچنین اظهار داشت که صنعت نیز به طور طبیعی به سمت راه حل استفاده از USB-C حرکت می‌کند، بنابراین هرگونه تصویب و اعلام قانون دستوری غیر ضروری است.

منبع GSMARENA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.