ایلان ماسک قصد دارد ماهواره ای را برای تبلیغات بیلبورد در فضا پرتاب کند

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس – SpaceX و تسلا، ظاهراً برنامه‌های جدیدی دارد که تبلیغات را به طور واقعی از این جهان خارج می‌کند. ماسک با یک استارتاپ مستقر در کانادا برای پرتاب ماهواره‌ای همکاری می‌کند که این ماهواره به عنوان بیلبورد تبلیغات در فضا عمل می‌کند. همراه چیکاو باشید.

آخرین تلاش این میلیاردر این است که اسپیس ایکس تا سال آینده به ماهواره‌ای در مدار پایین زمین بپیوندد. تیم این شرکت به دنبال ارسال ماهواره به فضا با موشک اسپیس ایکس فالکون ۹ – SpaceX Falcon 9 است که امکان ارسال تبلیغات از زمین را فراهم می‌کند. در مورد خود ماهواره، کابل ست –  CubeSat نامیده میشود و دارای صفحه نمایش پیکسلی است که محتوای دریافتی از زمین را به نمایش می‌گذارد.

شرکت جی متریک انرجی کورپ – Geometric Energy Corp، استارتاپی که اسپیس ایکس با آن مشغول همکاری است، اضافه کرد که جدا از تبلیغات، از صفحه نمایش می‌توان برای نمایش لوگوها و حتی آثار هنری نیز استفاده کرد. ساموئل رید (Samuel Reid)، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت جی متریک انرجی کورپ (GEC) نیز به BusinessInsider گفت که موشکی که قرار است تا ماهواره‌ی کاب ست را به مدار زمین ببرد، قبل از این که موشک به ماه برسد، آن را رها می‌کند. در حالی که برای برخی ممکن است این کار کمی ناکارآمد به نظر برسد زیرا نگاه به آسمان و دیدن یک تبلیغ واقعاً چندان جذاب نیست، اما مطمئن باشید که این تابلو تبلیغاتی فضایی به هیچ عنوان از روی زمین قابل مشاهده نخواهد بود.

موشک اسپیس ایکس فالکون ۹ - SpaceX Falcon 9 - چیکاو

به جای این که محتوای این بیلبورد تبلیغاتی فضایی از روی زمین قابل مشاهده باشد، محتوایی که بر روی صفحه‌ی بیلبورد ماهواره پخش می‌شود، به صورت زنده در بسترهای مختلف آنلاین مانند YouTube یا Twitch از طریق دوربین پخش می‌شود. به عبارت دیگر، دوربین سلفی این بیلبورد تبلیغاتی محتوا یا تبلیغاتی را که روی صفحه نمایش این ماهواره پخش می‌شود، به صورت مستقیم برای سایتهای فوق ارسال می‌کند تا آن‌ها نیز آن محتوا را برای کاربران خود پخش کنند. بنابراین، این بدان معناست که هرکسی که به اینترنت و چنین وب سایت‌هایی دسترسی داشته باشد، می‌تواند محتوای پخش شده بر روی نمایشگر ماهواره را مشاهده کند.

رید در ادامه افزود:

«ممکن است شرکت‌هایی باشند که بخواهند لوگوی خود را به تصویر بکشند… یا ممکن است که محتوا کمی شخصی‌تر و هنرمندانه‌تر به نظر برسد. من در تلاش هستم تا به چیزی دست یابم که بتواند دسترسی به فضا را دموکراتیک و مشارکت غیر متمرکز را امکان‌پذیر کند. امیدوارم مردم پول خود را برای چیزهای نامناسب، توهین‌آمیز یا رنجش‌آور هدر ندهند.»

منبع GIZMOCHINA
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.